Gå til innhold

Typen skal trene, kosttilskudd?


Gjest Lena22

Anbefalte innlegg

Gjest Lena22

Hei. Nå skal endelig typen begynne å trene( med litt press fra meg :D ) Han tenkte også på å prøve noen slikt slankepulver. Noen som har erfaring med det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei. Nå skal endelig typen begynne å trene( med litt press fra meg :D ) Han tenkte også på å prøve noen slikt slankepulver. Noen som har erfaring med det?

Hvorfor tror fortsatt noen at det går an å bli varig slank med pulver? Hvis man er overvektig så er det fordi man over tid har hatt feil livsstil, så sant man ikke har en hormonell sykdom. Da sier det seg selv at det ikke hjelper med pulver, man må begynne med riktig livsstil, dvs. sunn mat og rikelig med mosjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lena22

Hvorfor tror fortsatt noen at det går an å bli varig slank med pulver? Hvis man er overvektig så er det fordi man over tid har hatt feil livsstil, så sant man ikke har en hormonell sykdom. Da sier det seg selv at det ikke hjelper med pulver, man må begynne med riktig livsstil, dvs. sunn mat og rikelig med mosjon.

Er vel tanken på "raskt" ned i vekt som tenner da.

http://www.proteinfabrikken.no/Avdelinger/Proteinfabrikken/Slanking--and--Fettforbrenning/Fettforbrenning/Carbo-Blocker-PF/Carbo-Blocker-90-Kapsler-Proteinfabrikken-12743.aspx

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det eneste jeg kan tenke meg er en enkel rensekur. Men det skal en være forsiktig med og.

Jeg tar epleeddic med krom som hjelper på søtsuget da. Eneste jeg kan anbefale.

Jo. Masse grønn te. Det tror jeg kan bidra til noe raskere vektnedgang.

Husk også at forbrenningen vil bli noe hemmet om man ikke får i seg nok kalorier.

Og all "slanking" er livsstil endring. Det er best å ta den tiden det trenger.

Det er ikke for ingenting at mange advarer for å gå for fort ned. Leger anbefaler ca 1kg i uka. Og 10 kg på 10 uker er ganske raskt:)

Det er lett å starte på noen sånne fine kurer og gå fort ned noen kg som ofte kommer raskt tilbake. Det finnes jo de som har lykkes også men... har en vilje og lyst skal en klare fint og gå ned i vekt uten "hjelpemidler". Den første måneden kan kanskje være bra for mange med noen sånne ting så kanskje vil en se resultater og øke motivasjonen.

:jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å starte rett på mye trening, mindre mat, samt et produkt som gjør at kroppen tar opp mindre næring tror jeg ikke er noen god kombinasjon. Tror han veldig fort vil bli demotivert fra å trene om det er regimet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det eneste jeg kan tenke meg er en enkel rensekur. Men det skal en være forsiktig med og.

Rensekurer er tull fra ende til annen. Kroppen din renser seg selv, og det som ikke kommer ut gjennom de vanlige prosessene, kommer heller ikke ut ved slike kurer. Såvidt jeg husker kan det lagres tungmetaller i fettvev, men da må man nødvendigvis gå ned i vekt for å bli kvitt dette.

Jo. Masse grønn te. Det tror jeg kan bidra til noe raskere vektnedgang.

Grønn te har trolig ikke noen stor innvirkning på vekttap. Kanskje bittelitt. Det er én sveitsisk studie fra 90-tallet som fikk kjemperesultater, men denne er full av metodologiske feil og har heller aldri blitt reprodusert. Men grønn te er jo godt da, og sunt. Og om man er vant til å drikke masse brus, jus, melk og slikt og erstatter det med te så er det enda sunnere!

...og resten av innlegget ditt skal jeg ikke krangle på, for det er jeg veldig enig i! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trekker tilbake da jeg så den flotte artikkelen jeg fant var den du refererte til :gjeiper:

Du har nok rett ja. Men om en skal prøve noe så vil jeg heller det enn slankepulver :)

Endret av Evalilja
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeez.. 300,- for 90 kapsler og anbefalt døgninntak 6 kapsler. Det høres drøyt ut for 2 uker.

Hvorfor ikke legge pengene i sunnere mat, og gi litt ekstra på trening? Vinn-vinn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal han ned i vekt?

Anbefaler å trene styrketrening. Jo mer muskler, jo mer fettforbrenning. Muskler forbrenner fett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SnakeOil

Følge dere ikke med på tv2 hjelper deg, der har de testet og avslørt flere produkter som ren humbug (30 days osv).

Spise mer fullkorn og mindre hvitt brød men totalt mindre.

Rent kjøtt

Kun snop og cola på lørdag

Da hjelper det på, men det vil ta tid, det finnes ingen raske løsninger, dessverre, ellers hadde jo alle heller gjort det, da både trening og kosthold er noe tidssløsende dritt (for mange)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest krystallen

Magnesium er viktig spesielt for mannfolk siden de svetter ekstra godt og dette skilles ut via svette blandt annet.

Og så ville jeg kjøpt cla(bio-t) og spirulina.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du finner akkurat de samme næringsstoffene, og mer av dem, i andre matvarer som du gjør i spirulina. Til en mye billigere penge. Spis heller en laksefilet eller to og litt brokkoli. (link)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest krystallen

Det gjør jeg uansett. Har både laks og sei i kjøleskapet og da snakker jeg ikke om frossne varer hehe. Spirulina er ikke så dyrt. 199 kr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kosttilskudd er å kaste bort penger, spesielt for en person som ikke har trent veldig mye tidligere. Fordelene dette gir er marginalt eller totalt fraværende for personer som ikke allerede trener og spiser optimalt.

Bruk pengene på mat eller treningsveiledning.

Endret av Larsern
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1kg muskel forbrenner vel6kcal i døgnet. Ikke spesielt mye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Vinningen ved ordentlig styrketrening under vektnedgang er tofold:

1. Etterforbrenningen øker. Jeg mener ikke den marginale økningen i hvileforbrenning som er nevnt over, men den heller betydelige økningen i kaloribehov i et døgn eller to når kroppen skal restituere seg etter hver treningsøkt.

2. Man stimulerer kroppen til å beholde relativt mer muskelmasse når vekta går ned, og dermed kvitte seg med relativt mer fett. Jeg våger å anta at de fleste som ønsker seg ned i vekt egentlig heller vil bli kvitt noen kg fett, enn noen kg muskelmasse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vist (jeg har dessverre ikke linken), i hvertfall for menn, at ved å ta fire brukbart lange og ikke alt for lavintense joggeturer i uka så øker også hvileforbrenningen markant. Mine erfaringer som syklist i mange år er at dette også gjelder for sykling; i sommerhalvåret når jeg trener fire, kanskje fem økter per uke og sykler til jobben, så blir jeg veldig fort sulten også de dagene jeg ikke trener. Jeg spiser 10-20% mer enn jeg vanligvis gjør, men går allikevel ned i vekt.

Jeg husker ikke om undersøkelsen hadde noen god forklaring på om det ikke gjelder kvinner eller om de bare hadde sett på menn, men som lekmann har jeg problemer med å se hvorfor det ikke skulle gjøre det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...