Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Ja, jeg bare lurer på hvilke gater i Oslo, det er greit å "passe seg" litt i? Hvilke blir fremstilt som farlige?

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Skippergata.

• Liker 1
Gjest Raindrops
Skrevet

Jeg aner ikke hvilke gater som er mest utsatt, det kan sikert noen andre svare deg på. Men jeg ville som en generell regel ikke oppholdt meg alene i Oslo sentrum på kvelds/nattestid.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hele Østkanten.

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Vil vel si:

- Fred Olsens Gate

- Storgate/Trondheimsveien

- Tøyenbekken

- Tøyengata

- Kristian IVs gate

- Kongens gate

• Liker 1
Skrevet

Brugata!

Det med akerselva er jeg ikke enig i! Jeg går i skrivende stund langs akerselva med hunden min, går der daglig,aldri noe problem! På kveldstid holder jeg meg unna cubaparken og nedover derifra..akerselva er lang!

Skrevet

Jeg har en gylden regel om at jeg alltid holder meg i gater hvor det er lys og folk. Mistrives sterkt ved å gå alene ved parkeringsplassen på Oslo s og utenfor bussterminalen nattestid. Har opplevd ekle episoder i disse områdene flere ganger. Grønland ellers har jeg aldri opplevd noe ekkelt, men har alltid passet på å gå med noen, og helst gutter når jeg har gått der.

Får alltid en venn til å følge meg nattestid i Oslo nå.

• Liker 2
Skrevet (endret)

Følg menneskene og gatebelysningen, så er risikoen for at det skjer noe liten.

(At man føler seg trygg langs akerselva med hund er jo selvsagt, jeg har heller aldri hatt problemer i utsatte områder med hund, så lenge bikkja er med er det ingen suspekte individer som prøver seg, uansett hvor man går.)

Endret av Rayanne
Skrevet (endret)

Følg menneskene og gatebelysningen, så er risikoen for at det skjer noe liten.

(At man føler seg trygg langs akerselva med hund er jo selvsagt, jeg har heller aldri hatt problemer i utsatte områder med hund, så lenge bikkja er med er det ingen suspekte individer som prøver seg, uansett hvor man går.)

Ja selvfølgelig,men det var ikke det jeg mente:-) feks alle hasj-selgerene,de ser jeg ikke noe til ovenfor cubaparken:-) det at akerselva er spesielt skummelt er overdrevet syns jeg. Det er da kun den helt nederste delen.. Akerselva renner helt fra maridalsvannet..det er da ikke skummelt å gå tur langs elven ved nydalen feks, eller sagene...selv om hunden ikke er med:-)

Endret av lykkeliten 2010
  • Liker 1
Skrevet

Hausmannsgate synes jeg er ekkel, ihvertfall fra kirken og nedover, da foretrekker jeg å gå møllergata og ned ved youngstorvet.

Ellers så har jeg ikke opplevd veldig mye ubehageligheter andre steder.

Skrevet (endret)

Områdene Oslo S/Bussterminalen, Kvadaturen/området Akershus Festning, Grønland, Hausmannsgt, Cubaparken, Birkelunden og Tøyen er steder hvor jeg er ekstra påpasselig.

Ellers så lønner det seg alltid å bruke hodet. Gode sko, ikke korte skjørter og dype utringninger. Ser du at det kommer en mørkhudet mann/gjeng mot deg så KRYSS gata med en gang. Forsvarsspray kan kjøpes på bla. Spyshop.

Og har du drukket, ta taxi hjem og få sjåføren til å vente til du har låst deg inn i portrommet el.

Endret av Antoinette
  • Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg går både i Tøyengata og Motzfeldts gate på kveldstid, og et er ikke skummelt. Det er alltid folk i gatene der, i motsetning til mer øde steder. Jeg ville ikke gått ned Akerselva mellom Vaterlandsparken og Grunerløkka, dog.

• Liker 1
Gjest Passing by
Skrevet

Det var jo ei jente som ble voldtatt ved Sinsenkrysset, og der syns jeg det er skummelt. Ikke lenge siden jeg gikk der og det er jo ikke folk der så det er fullt mulig å gjøre ganske mye sprell før noen kommer deg til unnsetning.

Skippergata og Fred Olsens gate går jeg ofte i og har ikke opplevd noe tull der ennå. Det er bussholdeplasser langs Fred Olsens gate og derved en del folk der.

Skrevet

Ellers så lønner det seg alltid å bruke hodet. Gode sko, ikke korte skjørter og dype utringninger. Ser du at det kommer en mørkhudet mann/gjeng mot deg så KRYSS gata med en gang. Forsvarsspray kan kjøpes på bla. Spyshop.

Veldig gode leveregler, bare ved å krysse gata når man ser suspekte individer kan utgjøre himmel og hav i forholdt til utfallet.

Vet mange kvinner tenker som så at nå er vi i Norge, og om vi vil gå i miniskjørt må vi få lov til det. Joda, det er fullt lovlig, men de fleste av de som voldtar brur seg fint lite om regler, og går man i miniskjørt er tross alt tilgangen også mye enklere!

• Liker 1
Gjest Raindrops
Skrevet

Veldig gode leveregler, bare ved å krysse gata når man ser suspekte individer kan utgjøre himmel og hav i forholdt til utfallet.

Vet mange kvinner tenker som så at nå er vi i Norge, og om vi vil gå i miniskjørt må vi få lov til det. Joda, det er fullt lovlig, men de fleste av de som voldtar brur seg fint lite om regler, og går man i miniskjørt er tross alt tilgangen også mye enklere!

Helt enig. Jeg føler meg av og til paranoid når jeg går omveier fordi jeg ser noen lengre fremme, krysser gata eller går fort for å legge avstand mellom meg og en annen person. Men til syvende og sist vil jeg heller være småparanoid enn voldtektsoffer. Det skader iallefall ikke å ta forholdsregler.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...