AnonymBruker Skrevet 7. april 2011 #1 Skrevet 7. april 2011 Jeg vurderer å begynne på p-piller som prevensjon. Aldri brukt det før. Nå har jeg en stabil mens, kommer 0-4 dager forsent, men da vet jeg iallefall når den kommer. Så blør jeg i ca 5-6 dager, så vet jeg at det er minst 3 uker til neste mens. Så i løpet av disse tre ukene vet jeg at jeg trenger ikke bekymre meg for å plutselig begynne å blø, så jeg vet jeg kan gå i hvite bukser, bade på stranda, ha sex uten at det kommer blod o.l. Men lest at det er mensforstyrrelser med p-piller. Hva vil dette si? At man har mensen som vanlig, men at i løpet av de neste tre ukene da det egentlig ikke skal komme noe blod, må man gå rundt å være redd for at det plutselig blør? Da kan det oppstå pinlige situasjoner. Hvordan funker dette med mensen med piller? Kan man ikke også hoppe over noen perioder med mensen? Men er det sikkert da? Sånn at man har mensen, så går det tre uker som er helt sikker uten mens, så tre nye uker uten mens? Hadde noen giddet å forklare dette hadde jeg satt stor pris på det, da jeg ikke egentlig vet så mye om det.
Gjest zeppelin Skrevet 7. april 2011 #2 Skrevet 7. april 2011 Jeg vurderer å begynne på p-piller som prevensjon. Aldri brukt det før. Nå har jeg en stabil mens, kommer 0-4 dager forsent, men da vet jeg iallefall når den kommer. Så blør jeg i ca 5-6 dager, så vet jeg at det er minst 3 uker til neste mens. Så i løpet av disse tre ukene vet jeg at jeg trenger ikke bekymre meg for å plutselig begynne å blø, så jeg vet jeg kan gå i hvite bukser, bade på stranda, ha sex uten at det kommer blod o.l. Men lest at det er mensforstyrrelser med p-piller. Hva vil dette si? At man har mensen som vanlig, men at i løpet av de neste tre ukene da det egentlig ikke skal komme noe blod, må man gå rundt å være redd for at det plutselig blør? Da kan det oppstå pinlige situasjoner. Hvordan funker dette med mensen med piller? Kan man ikke også hoppe over noen perioder med mensen? Men er det sikkert da? Sånn at man har mensen, så går det tre uker som er helt sikker uten mens, så tre nye uker uten mens? Hadde noen giddet å forklare dette hadde jeg satt stor pris på det, da jeg ikke egentlig vet så mye om det. Hei Vel, mensen blir jo kontrollert da. Da jeg gikk på p-piller gikk det ganske smertefritt. Mine inneholdt 21 piller, hvor jeg da tok 1 hver dag og etter de 21 pillene tok jeg en pause på 1 uke. Mensen kom ganske korrekt etter pilleslutt. Ville jeg hoppe over en mens, begynte jeg bare på et nytt brett. Veldig enkelt og greit
Envy Skrevet 7. april 2011 #3 Skrevet 7. april 2011 Noen kan spotte litt på p-piller, men da har de feil merke. Da tar man ofte en konsultasjon med legen for å få et annet merke, som kanskje er bedre. Jeg for min del hadde gått på p-piller i 7 år da jeg sluttet nå i høst, har hatt blødning på dagen 3 dager ut i pillefri uke hver periode, aldri noen mellomblødninger. Kan trygt gå i hvit bukser Hadde også mindre kviser, fikk større pupper og ingen menssmerter. Negative ting var at jeg la meg kontinuerlig, og spesielt da jeg begynt på merket yasminelle, la da på meg 15 kilo på et år! Hadde også en fryktelig hodepine hele tiden mens jeg gikk på pilla. Jeg synes jeg har det bedre uten p-pille, men det er jo smak og behag
AnonymBruker Skrevet 7. april 2011 #4 Skrevet 7. april 2011 Det høres jo veldig greit ut. Men det jeg er redd for er at det kommer blødninger innimellom når jeg minst aner det. Skjer ikke dette? Vil ikke oppleve noe så pinlig som det som kan skje da.
Envy Skrevet 7. april 2011 #5 Skrevet 7. april 2011 Nei, det er svært sjelden. Det er tilogmed enkelte som mister blødningene helt.
Gjest zeppelin Skrevet 7. april 2011 #6 Skrevet 7. april 2011 Det høres jo veldig greit ut. Men det jeg er redd for er at det kommer blødninger innimellom når jeg minst aner det. Skjer ikke dette? Vil ikke oppleve noe så pinlig som det som kan skje da. Jeg har aldri opplevd det,nei.. Men folk er jo forskjellige=)
AnonymBruker Skrevet 7. april 2011 #7 Skrevet 7. april 2011 Trodde det var vanlig å få blødninger nå å da når man ikke var innstilt på det, men jeg tar kanskje feil der da. Dette er grunnen som gjør meg litt skeptisk til å begynne med det. Men da er det kanskje ikke så skummelt alikevel. Så det er kun vanlig å få blødninger når man selv vil og når man selv er innstilt på det? Får man ikke mellomblødninger eller noe i starten når man begynner med pilla heller? Ei jeg bodde med før gikk på pilla. Og hun brukte alltid bind hver dag. Tenkte det var for hu blødde mellom eller safet tilfelle hu skulle begynne å blø. Men wow, gå opp 15 kilo på et år! Nå blir jeg enda mer skeptisk. Vet et av de vanligste bivirkningene er å legge på seg, men 15 kilo?? Er det mulig. Da blir man jo seende ut som et helt annet menneske. Er da yasminelle et merke jeg bør holde meg unna på grunn av vekta, eller er det tilfeldig hvor mye man legger på seg av de forskjellige merkene?
Envy Skrevet 7. april 2011 #8 Skrevet 7. april 2011 Nå har jeg sagt det to ganger før, men jeg kan godt gjenta det igjen.. NEI, det er ingen overhengende fare for mellomblødninger, det er ikke vanlig å gå rundt å blø hele tiden på pilla (da hadde man jo fått blodmangel tilslutt, og hvorfor skulle så mange gidde å gå på pilla hvis man hadde hatt sporadiske blødninger hele tiden?). Kanskje hun venninna brukte truseinnlegg fordi hun hadde mye utflod, noen har jo en del utflod (og nei, det har ingenting med pilla å gjøre). Jeg gikk opp 15 kg på ett år på den pilla, det betyr ikke at alle andre går opp mye av den. Dette er individuelt, med hvordan hormonene i pilla blander seg med hormonene i kroppen din. Da jeg gikk på Loette gikk jeg ikke opp ett gram. Synes det kan være en ide at du forhører deg med legen din, så kan dere i samråd finne ut hva som fungerer best for det.
Gjest zeppelin Skrevet 7. april 2011 #9 Skrevet 7. april 2011 Ja, enig med Envy. Det aller beste er å gå til legen din for å finne ordentlig ut hva som er best for deg På den måten får du ordentlig svar på det du lurer på
AnonymBruker Skrevet 7. april 2011 #10 Skrevet 7. april 2011 Herregud nå ble jeg litt redd her. Har akkurat klart å gå ned 10kg og skal faen meg aldri begynne på p-pille hvis det er så vanlig å legge på seg. Lurer på hvorfor det er så mange slanke jenter, ganske mange som går på pilla :s
Gjest zeppelin Skrevet 7. april 2011 #11 Skrevet 7. april 2011 Det er sant. Det er noen som går opp.. men da skal det jo sies at det ikke skjer over natten,da. Jeg gikk ikke opp ihvertfall:)
HopelessFear Skrevet 7. april 2011 #12 Skrevet 7. april 2011 Herregud nå ble jeg litt redd her. Har akkurat klart å gå ned 10kg og skal faen meg aldri begynne på p-pille hvis det er så vanlig å legge på seg. Lurer på hvorfor det er så mange slanke jenter, ganske mange som går på pilla :s Jeg har ikke gått opp i vekt når jeg gikk på pillen. Er ikke så vanlig som folk skal ha det til, og pillen er som oftest ikke skyldig i det. En får mer sukkerhunger.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå