-Fisken- Skrevet 7. april 2011 #1 Skrevet 7. april 2011 I landet jeg bor i, finnes ikke kesam. Hva tror dere om å bruke cottage cheese istedet f.eks i gjærbakst?
AnonymBruker Skrevet 7. april 2011 #2 Skrevet 7. april 2011 Det høres ut som en merkelig ting å gjøre, men jeg har aldri prøvd...
Frk. Belle Skrevet 7. april 2011 #3 Skrevet 7. april 2011 Det tror jeg ikke blir noe særlig... Cottage cheese er jo ganske klumpete, men kommer litt annpå hva du putter det i. Tror jeg ville prøvd yohgurt.. 1
Pingting Skrevet 7. april 2011 #5 Skrevet 7. april 2011 Jeg har aldri prøvd det i gjærbakst, men cc er jo godt i f.eks. lapper og pannekaker. Men jeg ville kanskje prøvd 50/50 blandet med matyoghurt eller noe lignende?
-Fisken- Skrevet 7. april 2011 Forfatter #6 Skrevet 7. april 2011 Det er sikkert lurt, Pingting. Cottage cheese er klumpete ja Frk. Belle, men ikke om man moser den
AnonymBruker Skrevet 8. april 2011 #7 Skrevet 8. april 2011 Cottage cheese kan gjerne erstatte kesam, bare mos det litt med stavmikser første.
AnonymBruker Skrevet 8. april 2011 #8 Skrevet 8. april 2011 Både kesam og cottage cheese er smaksnøytrale, fettfattige ferskoster, det eneste som skiller dem (såvidt jeg vet) er konsistens og noen minimale forskjeller i fettinnhold. Derfor, om du kjører cottage cheese glatt med stavmikser eller i foodprocessor, da får du kesam, faktisk. Rømme og matyoghurt er derimot syrnede melkeprodukter, og blir noe annet og mye mer forskjellig fra kesam enn cottage cheese.
pulverheksa Skrevet 11. april 2011 #9 Skrevet 11. april 2011 Det går fint, jeg moser CC med stavmikser før jeg blander den i deigen. Baker jeg bare vanlige grovbrød er det ikke alltid jeg gidder det, siden de eltes 10-15 minutter i i kjøkkenmasinen.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå