Gå til innhold

Jeg trenger en hobby!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Samboeren min ga meg beskjed om å finne meg en hobby :sjenert: Selv liker han jakt&fiske, der er jeg ikke helt med. Jeg trenger noe jeg kan pusle med hjemme i hverdagene. eventuelt noe utenfor hjemmet, men som ikke krever allverdens gebyrer og dyrt utstyr :sukk:

Jeg har tenkt på strikking eller scrapbooking, men det koster vel en del å sette i gang med, i hvert fall sistnevnte - både garn, album og stæsj er kjempedyrt! Vet dere om noen rimelige nettsteder? Er leverandørene stort sett seriøse?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Scrapbooking kan lett bli litt dyrt ja - men er jo moro å holde på med!:D Pluss fin måte å mimre litt på når man setter sammen bilder;) Hva med å fotografere? prøve grafisk design? male? tegne?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Strikking er ikke spesielt dyrt å starte med. Et sett med 5 pinner koster en 50-lapp, så kan du for eksempel begynne med noe litt enkelt som du kan få bruk for, for eksempel sokker. Sokkegarn (ull med litt kunstfiber i) får du til under 15 kr/nøstet, og du trenger ikke mer enn to til ett par.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

som sagt, strikking er ikke dyrt :) Men lite tips, kjøp gode pinner, jeg foretrekker tre pinner. Trenger ikke så mye heller, jeg har pinner i størrelse 3, 4, og 6. ullgarn med forsterkning koster 9 kroner på rema, og 12 kroner på europris med mer spenstige farger. Jeg kjøper nesten aldri dyrt garn selv.

Hehe, og strikker du med tynne pinner, og tynt garn, har du mye å strikke på ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Consensio

Driver med foto, men dette kan jo bli litt dyrt. Greit at man kan få tak i et billig kamera med middels objektiv, men etter en stund så kjenner man begrensningene og søker seg etter bedre utstyr.

Men det er veldig morsomt! :)

Driver med pistolskyting. Relativt billig hobby egentlig.

Man må leie våpen de første 6 mnd før man får våpenlisens. Det koster ca 25 kr for 25 skudd i vår klubb, og 500kr i året i medlemsavgift.

Når man har fått våpenlisens, så trenger man å kjøpe godkjent våpenskap og et våpen. For å ha tilgang til skytebanene utenfor åpningstid, så kan man betale 500kr i året i treningsavgift.

Kjempemorsomt og er som regel et flott miljø i de fleste klubbene. Mange klubber har også egne jentedager hvor gutta ikke får tilgang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg stikker og plukker sopp, er aktiv i en soppforening, 350 kr i året og kurv har jeg kjøpt på fretex og soppbøker ønsker jeg meg til bursdager og jul.

Strikking kan være både dyrt og billig. De har bra og billig garn på sparkjøp, rema og nille, det passer til luer, votter, sokker.

For å lære deg å strikke er det strikkeskole på dropsdesign.no og en stor database med gratis oppskrifter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Jeg lager smykker - det koster en del i perler og utstyr, men jeg får fine gaver, og selger en del etter hvert også, så da går det stort sett opp i opp.

Man kan jo alltids begynne med litt, og så lenge man prøver å bruke opp det man kjøper, blir det ikke så veldig dyrt. Jeg kjøper perler på nett fra England og USA, det er mye billigere enn Panduro og tilsvarende norske hobbybutikker, og man får mye mer for pengene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med å hekle? Da trenger du bare en heklenål og litt garn. Du kommer langt med et stort garnnøste til 50 kr :) Det finnes mange gratis oppskrifter på www.garnstudio.com, og både der og på youtube finner du gode veiledninger på de ulike metodene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Scrapbooking trenger ikke å være så dyrt. Du får tak i mye billig på ebay.com

Hvis ikke så kan du begynne å bake og bli veldig god på det. Det vil vel mannen sette stor pris på også :fnise: HER er en fantastisk side med masse inspirasjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...