Gå til innhold

Problemer med knærne


ingping

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg trener endel styrke og spinning. Men jeg har fått så stive knær de siste mnd, og så er det akkurat som det er en intens kløe midt inni kneet. Må opp å gå hele tiden, våkner av det om natten og må opp å "knekke ut" kneet.

Jeg merker ingenting under trening, men ofte om kvelden de dagene jeg har trent og dagen etterpå. Det er ikke vondt, men det er en slags intens kløe. Litt vanskelig å forklare. Når jeg knekker ut kneet så lindrer det litt, men det kommer igjen etter maks 5 minutter.

Jeg har bestilt time hos legen, men får ikke komme til før i slutten av neste uke. Lurte på om kanskje det var noen her inne som har opplevd det samme og vet hva det er? Kanskje noen har noen bra tips som lindrer? Er så slitsomt når jeg hele tiden må opp å gå, og når det går utover nattensøvnen.

Er forresten 23 år, og har aldri hatt noen problemer med knærne tidligere :) Håper noen har noen ideer her! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja det vil jeg tro, spiser ca 1800 kalorier pr dag fordelt på 5-6 måltider. Kan kostholdet være grunnen altså? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, å ikke få i seg nok kan fint være årsaken til smerte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja det vil jeg tro, spiser ca 1800 kalorier pr dag fordelt på 5-6 måltider. Kan kostholdet være grunnen altså? :)

Det er jo veldig lite mat for en som er aktiv og trener.

Tøyer du ut? Det kan være at du rett og slett har veldig høy tonus i muskulaturen din. Husk å tøye forsiden og baksiden av lårene, leggene og setemuskulaturen. Du finner massevis av resultater hvis du søker på "Tøyningsøvelser" på Google.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo veldig lite mat for en som er aktiv og trener.

Tøyer du ut? Det kan være at du rett og slett har veldig høy tonus i muskulaturen din. Husk å tøye forsiden og baksiden av lårene, leggene og setemuskulaturen. Du finner massevis av resultater hvis du søker på "Tøyningsøvelser" på Google.

Jeg tøyer alltid etter trening ja, men er nok litt stiv, spesielt i bakside lår. Får kanskje begynne å tøye litt ekstra, evt legge inn en ekstra tøyeøkt i uken:)

Får prøve å presse i meg litt mer mat,slik at jeg får litt høyere kcal pr dag :)

Så krysser vi fingrene for at mer kcal og mer tøying gjør at kneproblemene mine forsvinner :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tøyer alltid etter trening ja, men er nok litt stiv, spesielt i bakside lår. Får kanskje begynne å tøye litt ekstra, evt legge inn en ekstra tøyeøkt i uken:)

Får prøve å presse i meg litt mer mat,slik at jeg får litt høyere kcal pr dag :)

Så krysser vi fingrene for at mer kcal og mer tøying gjør at kneproblemene mine forsvinner :)

Det streifet meg at kanskje du mangler noen mineraler? Proteinfabrikken har et bra mineraltilskudd, "Daily min" heter det. Du får det kjøpt på butikker som fører andre produkter fra Proteinfabrikken, og på Coop Mega. Jeg er bare en lekmann når det kommer til ledd og problemer med ledd, så det er godt mulig at dine problemer ikke har noe med mangel på mineraler, det var bare en tanke jeg fikk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Jeg trener endel styrke og spinning. Men jeg har fått så stive knær de siste mnd, og så er det akkurat som det er en intens kløe midt inni kneet. Må opp å gå hele tiden, våkner av det om natten og må opp å "knekke ut" kneet.

Jeg merker ingenting under trening, men ofte om kvelden de dagene jeg har trent og dagen etterpå. Det er ikke vondt, men det er en slags intens kløe. Litt vanskelig å forklare. Når jeg knekker ut kneet så lindrer det litt, men det kommer igjen etter maks 5 minutter.

Jeg har bestilt time hos legen, men får ikke komme til før i slutten av neste uke. Lurte på om kanskje det var noen her inne som har opplevd det samme og vet hva det er? Kanskje noen har noen bra tips som lindrer? Er så slitsomt når jeg hele tiden må opp å gå, og når det går utover nattensøvnen.

Er forresten 23 år, og har aldri hatt noen problemer med knærne tidligere :) Håper noen har noen ideer her! :)

Ikke at det har en sammenheng med akkurat knærne dine, men det høres litt ut som en slags variant av "restless legs syndrome".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for flere svar. Har fått legetime på torsdag så skal høre med han ang. mangel på mineraler og det der restless legs greiene :) Håper det fikser seg, er fryktelig kjedelig når det går utover nattesøvnen :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...