AnonymBruker Skrevet 7. april 2011 #1 Skrevet 7. april 2011 Jeg har värt sammen med min samboer i snart 5 år og vi er 27 år. Vi har begge faste jobber og ferdig med utdannelsen. Jeg er SÅ klar for å gifte meg, men min samboer har ikke lyst til å väre först ut av sin kompisgjeng (flere av de er single). Jeg er lei av å vente. Han vil IKKE at jeg skal fri, for da hadde jeg gjort det for lengst. Jeg vet egentlig ikke hva jeg vil med dette innlegget, bare er hjertesukk.
Gina_ Skrevet 7. april 2011 #2 Skrevet 7. april 2011 Skjønner deg godt jeg, er i nesten samme situasjon selv. Har han eller du skilte foreldre som kan påvirke hans følelser om ekteskap? Jeg kan ikke forstå at han har prestasjonsangst for vennegjengen sin, det er ikke en grunn til å vente! Noen må jo være først, hvorfor kan det ikke være han?
AnonymBruker Skrevet 7. april 2011 #3 Skrevet 7. april 2011 Min samboer ville også gjerne vente og ikke være nr 1 i sin vennegjeng som gjorde det. Jeg spurte ham om det var noen andre grunner til at han ikke ville? Fordi det er jo ingenting som forandrer seg, "det er fremdeles oss to" sa jeg, selv om det blir på papir. Jo, det var sant det. Og oss to var jo ikke noe skummelt, så egentlig hadde han ingen grunn sa han. Det var bare teit når han nærmet seg 30 og ikke kunne klare å være uavhengig av at en kamerat måtte gjøre det først. Så sa han at han ville gjøre det
AnonymBruker Skrevet 7. april 2011 #4 Skrevet 7. april 2011 Jeg sitter i samme båt. Vi runder begge 25 år. Begge i fast jobb og kjøpt leilighet sammen. Vi har passert 6 år som par og jeg føler at det ikke er feil å tenke på å gifte oss. For min del kunne jeg gjort det i går Men det er han som holder tilbake. Siste argumentet var at han trodde jeg ville gifte meg nå til sommerene. Jeg liker å bruke penger, men jeg er ikke gal! Jeg tenker heller om 2 år så vi rekker å spare opp. Så så godt kjenner min kjære meg ... Nå vet jeg ikke lenger. I september sa han til meg at han var klar. Snakk om å holde meg på pinebenken. Så jeg driter snart i den norske tradisjonen om at damer kan fri 29. februar og tar saken i egne hender!
Antoinette Skrevet 7. april 2011 #5 Skrevet 7. april 2011 Hvis han i fullt alvor bruker kompisgjengen som unnskyldning for ikke å ville gifte seg lurer jeg litt på hvor moden han egentlig er. Det virker som om han synes det er flaut å gifte seg. Og da har man HELT feil innstilling.
AnonymBruker Skrevet 7. april 2011 #6 Skrevet 7. april 2011 Hvis han i fullt alvor bruker kompisgjengen som unnskyldning for ikke å ville gifte seg lurer jeg litt på hvor moden han egentlig er. Det virker som om han synes det er flaut å gifte seg. Og da har man HELT feil innstilling. Å ikke ville gifte seg har ikke noe med modenhet å gjøre.
Antoinette Skrevet 7. april 2011 #7 Skrevet 7. april 2011 Å ikke ville gifte seg har ikke noe med modenhet å gjøre. Å ikke ville gifte seg fordi det er flaut foran kompisene er et absolutt tegn på lite modenhet. 2
AnonymBruker Skrevet 7. april 2011 #8 Skrevet 7. april 2011 Å ikke ville gifte seg fordi det er flaut foran kompisene er et absolutt tegn på lite modenhet. Kan hende det ligger mere bak som ikke ts sin kjæreste har fortalt. En sak har alltid to sider og jeg er forsiktig med å slenge slike kommentarer når jeg bare hører en side.
Antoinette Skrevet 7. april 2011 #9 Skrevet 7. april 2011 Tviler på at mannen kommer inn i tråden for å presentere sitt syn på saken du
AnonymBruker Skrevet 7. april 2011 #10 Skrevet 7. april 2011 Tviler på at mannen kommer inn i tråden for å presentere sitt syn på saken du Var ikke det jeg sa heller. Men å kalle folk umoden blir bare tulette.
Antoinette Skrevet 7. april 2011 #11 Skrevet 7. april 2011 Synes jeg ikke. Hadde min mann sagt noe sånt hadde jeg lurt på om han egentlig var 15 år yngre enn det jeg trodde. Gutter som lar kompisene styre hele ens tilværelse på den måten er ikke noe å samle på inntil de tar seg sammen og skjønner at de må styre sitt eget liv.
Lulilelu Skrevet 7. april 2011 #12 Skrevet 7. april 2011 Var ikke det jeg sa heller. Men å kalle folk umoden blir bare tulette. Hvis grunnen til at han ikke vil gifte seg er pga han ikke vil være først i vennegjengen fordi det er flaut så er det veldig umodent, les HVIS. Er det andre grunner som ligger bak så blir det jo en annen sak. Her var det min kjære som var først ut av vennegjengen og jeg tror ikke han hadde tenkt over det engang før jeg sa det til han. Jeg føler med deg TS. Du må nesten bare prøve å snakke med han. Har han samme syn når det gjelder barn?
Stinkerbell Skrevet 7. april 2011 #13 Skrevet 7. april 2011 (endret) Hvorfor er mange jenter så giftesyke? Herregud, det er da bare en formalitet det er snakk om, ikke et bevis på om han elsker deg eller ikke. Er det ønsket om å være prinsesse for en dag som er så forlokkende? Sånn som mange jenter oppfører seg under planleggingen av et bryllup skjønner jeg godt at mange potensielle brudgommer vegrer seg, forresten. Ja, jeg er gift, ikke fordi vi ikke hadde det greit nok som samboende, men fordi vi ble enige om at det var best da vi først fikk felles gjeld og senere felles barn. Mye enklere om det skule skje en av oss noe. Endret 7. april 2011 av Gaia 1
AnonymBruker Skrevet 7. april 2011 #14 Skrevet 7. april 2011 Jeg kan kun svare for meg Gaia. Men jeg ønsker å gifte meg fordi jeg ønsker å vise hele verden at jeg vil dele livet mitt med han. Ja, klisjé... OG vi har nå kjøpt leilighet sammen. Snakker om å kjøpe bil sammen. Det har vært snakk om barn. Å ha tittelen gift har sine fordeler økonomisk. Det gir en trygghet om noe skulle skje. Nå vil jeg gifte meg før jeg får barn. Så jeg kjenner litt på tidspresset Hilsen AB 12:16 1
Stinkerbell Skrevet 7. april 2011 #15 Skrevet 7. april 2011 Jeg kan kun svare for meg Gaia. Men jeg ønsker å gifte meg fordi jeg ønsker å vise hele verden at jeg vil dele livet mitt med han. Ja, klisjé... OG vi har nå kjøpt leilighet sammen. Snakker om å kjøpe bil sammen. Det har vært snakk om barn. Å ha tittelen gift har sine fordeler økonomisk. Det gir en trygghet om noe skulle skje. Nå vil jeg gifte meg før jeg får barn. Så jeg kjenner litt på tidspresset Hilsen AB 12:16 Men jeg synes det høres ille ut å lure på "hvordan man skal få med seg samboer" på giftermål. Som om han trenger overtalelse. Deler han dine ønsker for fremtiden, da, med tanke på barn osv? Jeg synes det er rart at man kommer såpass langt i et forhold før man blir klar over ulikheter når det gjelder ønsker og verdier. 1
AnonymBruker Skrevet 7. april 2011 #16 Skrevet 7. april 2011 Ja, vi deler syn. Han har også sagt han er klar. Det sa han første gangen i september. For min del har det blitt en pine. Jeg liker å ha kontroll. Jeg har ventet og ventet. Ventet så lenge at jeg nå vil ta saken i egne hender. Jeg har heldigvis ikke en som kommer med forskjellige unnskyldninger. Kun det at han trodde at jeg ville gifte meg nå til sommeren om han skulle finne på å fri
Stinkerbell Skrevet 7. april 2011 #17 Skrevet 7. april 2011 Ja, vi deler syn. Han har også sagt han er klar. Det sa han første gangen i september. For min del har det blitt en pine. Jeg liker å ha kontroll. Jeg har ventet og ventet. Ventet så lenge at jeg nå vil ta saken i egne hender. Jeg har heldigvis ikke en som kommer med forskjellige unnskyldninger. Kun det at han trodde at jeg ville gifte meg nå til sommeren om han skulle finne på å fri Og da er det eneste problemet at han ikke vil være først ute av kameratene?? My God, hadde min mann oppført seg så usannsynelig barnslig tror jeg søren ikke jeg hadde giddet å gifte meg med ham i det hele tatt. 1
AnonymBruker Skrevet 7. april 2011 #18 Skrevet 7. april 2011 Tror du blander meg med en annen AB. Har ikke fått dette argumentet fra kjæresten. Håper ikke det kommer for å si det sånn. Da hadde jeg begynt å lure selv..
AnonymBruker Skrevet 7. april 2011 #19 Skrevet 7. april 2011 Jeg får heller ikke samboeren min med på giftermål, men det er fordi hans mor gjennomgikk to skilsmisser mens han vokste opp.
Stinkerbell Skrevet 7. april 2011 #20 Skrevet 7. april 2011 Tror du blander meg med en annen AB. Har ikke fått dette argumentet fra kjæresten. Håper ikke det kommer for å si det sånn. Da hadde jeg begynt å lure selv.. Ok, jeg fikk bare inntrykk av at du var TS. Anonym Bruker har en tendens til å forvirre meg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå