Gå til innhold

Mage.


Vains

Anbefalte innlegg

Heiii.

Jeg har et problem.

Jeg har en litt oppblåst mage, og den er veldig fettete. Jeg vet jeg kan høre dum ut siden jeg er 14 år.

Men det er begrenset hva slags klær jeg kan gå med pga magen min.

Folk har kommet rett opp i fjeset mitt og sagt at jeg er tykk.

Jeg vil bli kvitt magen min, den er veldig stor. Men jeg vet ikke hvordan jeg gjør det, tar det lang tid?

-Skrivefeil :I

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er du oppblåst eller er du ikke fornøyd med magen din?

:klo:

Er fakisk ikke så sikker ...Men den er hvertfall veldig stor. :sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du er oppblåst og har mye luft i magen kan det være noe med kostholdet ditt. Sørg for godt med frukt og grønt, grove brødvarer og nok vann. Noen kan reagere med luft i magen med mye sukker i maten, andre reagerer på melk.Selv blir jeg veldig oppblåst av melk, druer og selvfølgelig kål ( gassdanner de lux...). Her må du prøve deg fram, kutt f.eks sukker ( og husk at mange matvarer har mye skjult sukker, f.eks kjeks ol), og se om du merker forskjell.Ikke kutt både melk og sukker på en gang, da vet du ikke hva som egnetlig hjelper. Fysisk aktivitet er også viktig for at magen skal fungere godt.

Du er ung enda, og neppe ferdig utviklet. Det tar noen år før fettfordelingen " setter" seg, og det er ikke uvanlig eller unormalt at man som fjortenåring har endel av barnemagen( som gjerne står litt ut) samtidig som man begynner å få bryst og hofter. Det er litt skjevt fordelt noen år, men det retter seg! Har en femtenåring i huset som har vært dønn fortvilt over magen sin ( som hun syntes var alt for stor), men nå i det siste halvåret har liksom ting "funnet sin plass", og magen er så godt som borte uten at hun har gått ned i vekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I og med at du er fjorten år, syns jeg du skal gå til foreldrene dine og fortelle om problemet. At du føler deg oppblåst, og om de kan hjelpe deg med å finne ut hva slags mat du bør spise for å redusere følelsen av "veldig stor mage".

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snakk med helsesøster på skolen din! Hun kan sikkert snakke med deg om dette og gi deg gode råd! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I og med at du er fjorten år, syns jeg du skal gå til foreldrene dine og fortelle om problemet. At du føler deg oppblåst, og om de kan hjelpe deg med å finne ut hva slags mat du bør spise for å redusere følelsen av "veldig stor mage".

:)

Har snakket med dem flere ganger, men de vil ikke høre på meg >.<

Magen er ikke bare stor, men fettete ;S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har snakket med dem flere ganger, men de vil ikke høre på meg >.<

Magen er ikke bare stor, men fettete ;S

Da syns jeg du skal ta rådet til Swirly over her, du kan også snakke med en lærer, eller kanskje noen andre i familien? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da syns jeg du skal ta rådet til Swirly over her, du kan også snakke med en lærer, eller kanskje noen andre i familien? :)

Nja, jeg burde kanskje det.

Men jeg håpet jeg kunne gå med bikini i sommer -.-"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nja, jeg burde kanskje det.

Men jeg håpet jeg kunne gå med bikini i sommer -.-"

Herregud.. Tren hver dag og spis sunt, så skal du se du blir bikiniklar du også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud.. Tren hver dag og spis sunt, så skal du se du blir bikiniklar du også.

Når man enda er under utvikling er det ikke bare å trene og spise sunt..... Det er for noen slik at det for en stund er merkelig fettfordeling uansett hvor sunt man spiser og trener, det handler ikke nødvendigvis om overvekt.

En annen ting er hvilke forutsetninger en fjortenåring har til å velge riktig mat og til å trene riktig. Dette er noe som krever kunnskap, og det kan gå veldig ille om det blir gjort feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tonjebs

Som noen har nevt over her, bare begyn å trene litt, 3 ganger i uken kanskje, og SPIS! Å spise er veldig viktig, ellers stopper fettforbreningen i kroppen. Jeg er selv 16 år, og har vært overvektig, og det endte ganske ille for meg (innleggelse, tvangsfôring). Etter jeg hadde anoreksi har jeg spist mye, og vekten min holder seg nede. Derfor er det veldig viktig å spise og trene, dette funker for å stramme opp kroppen så den ikke blir "fettete". :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...