Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg er totalt utslitt av NAV. Etter å ha kjempet meg til 100% uføretrygd pga medfødt sykdom er jeg utslitt. ( har krav på mer men orker ikke å krangle mer) Hadde det ikke vert for samboeren min vet jeg ikke hvordan det hadde gått. Han har stått last og brast med meg. Nå er han blitt arb ledig. Han har problemer med å få NAV kurs. venter på svar ang. kurs. Jeg har dårlig samvittighet fordi jeg ikke står på mer og hjelper og oppmuntrer ham, men jeg er sliten av NAV. Hva skal jeg gjøre.Samb min har invandrer bakgrunn, og begynner å lure på om det er bakgrunnen hans som gjør ham til en kasteball mellom nav tiltak,navkontoret og stedet der han skal på kurs. Vi har prøvd i 10 måneder ( ja du leste riktig 10 mnd) å få ham inn på et kurs som vil få ham i jobb igjenn, Hvor skal man få greie på om han er berettiget til kurset. NAV vet det ikke, de sender oss bare rundt til neste kontor som ikke skjønner hvorfor han/vi ble sendt hit for papirene er jo i orden??? Er det noen på kvinneguiden som jobber i NAV Oslo og kan gi oss tips hint om hvor vi kan henvende oss. Et svar please

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor ikke bruke energien på å søke jobber i stedet?

Skrevet

MÅ han ta et nav kurs for å få jobb da? Det finnes jo en flust av jobber som man ikke trenger spesill skolering for å få. Det er bare å søke og søke det! Eller så kan dere f.eks punge ut 6000 selv for et vekterkurs, da er han nesten garantert jobb etterpå.

Det gjelder å ikke alltid på død å liv skulle utnytte NAV systemet for alt det er verdt, noen ting kan man greie selv også ;)

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg skjønner hvordan det er å krangle med nav, jeg måtte selv holde på helt til jeg hadde gitt opp, før jeg plutselig fikk medhold likevel.

Hva slags kurs trenger han? Er det ikke noe kurs han kan få på noen annen måte? Hvis det er språkkurs er vel det noe han har rett på, og hvis det ikke er det, og han kan bra norsk, vil det vel være mulig for ham å få en annen jobb uten nav-kurs. Er det ikke ganske enkelt å få jobb som vekter, i kassa, asfaltarbeider, jobb på nordsjøen osv? Så har han i hvert fall noe. Har han rett til å benytte seg av lånekassa? I så fall kan han få seg mer utdanning så han kan få seg andre type jobber :)

Ikke gi opp håpet i hvert fall, ting bruker å ordne seg til slutt :) Hvis det er helt ille, går det kanskje an å bytte saksbehandler hos nav? Jeg hadde en som var helt forferdelig, som fikk meg til å aldri ville gå til nav igjen, men nå har jeg flytta og har bare møtt bra folk som faktisk vil hjelpe på mitt nye nav-kontor :)

Gjest SelvesteTerese
Skrevet

Uff, ikke gi opp! Sliter selv med NAV, og er utmattet selv, men ikke søren om de skal få vinne denne kampen! Håper det ordner seg for dere! :)

AnonymBruker
Skrevet

De aller fleste av oss må søke oss inn på skole, ta opp studielån og gjennomføre studiene på egenhånd. Derfor SKAL NAV være strenge med hvem som får kurs og utdanning via NAV. Det å være arbeidsledig er ingen grunn til at NAV skal gi støtte til utdanning.

NAV kan gi støtte til nødvendig utdanning av to grunner. 1. Du må ha fått varig nedsatt evnen til å jobbe i ditt nåværende yrke med minst 50% OG ha fått muligheten til å velge yrke kraftig innskrenket. 2. NAV kan også gi støtte til kurs dersom det er eneste mulighet for at en person skal kunne bli aktuel som arbeidssøker.

Men som sagt øverst. Å skaffe seg utdanning og å finansiere utdanningen er noe samfunnet venter at du skal gjøre selv. Det er ikke bare å gå på NAV og forvente at putene sys opp under armene dine.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Er det ikke ganske enkelt å få jobb som vekter, i kassa, asfaltarbeider, jobb på nordsjøen osv?

Jeg har slett ikke inntrykk av at det er enkelt å få seg jobb i nordsjøen, hvor har du det inntrykket fra? Tvert imot ser deyt ut til at det er mange om beinet når det gjelder slike jobber

Skrevet

For å komme ut av en rundans med vikarbyråer. Etter 6 år i vikarbyrå,uten fast ansettelse. ville han prøve å ta vekterkurs, VI HADDE TENKT Å BETALE SELV!!!! men da han fikk sparken av grunner jeg ikke vil oppgi her (ikke kriminelt) søkte vi NAV. Så var det i gang. Hva er NAV tiltak for da, om ikke for arb.ledige og uføre. Jeg kan underette om at vi har fikset et privat lån i dag, så kurs blir det uansett om NAV vil eller ikke.

Sy puter under armene? :frustrert: Nei NAV syr absolutt ikke puter under armene. Tror mange som har familie med solid økonomi i ryggen, ikke skjønner at det kan være beintøft å være syk eller arb.ledig.i Norge uten støtte fra en familie uten god økonomi.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...