Gå til innhold

Vondt i ribbeina!


Snabelsnuppa

Anbefalte innlegg

Nå har det skjedd noe rart her: I går da vi kjørte hjem fra en rolig dag i det fri med soling og grilling, kjente jeg at jeg hadde skikkelig vondt i ribbeina på den ene siden. Det kjennes ut som om jeg har fått et skikkelig spark i sia, og det verker som bare det når jeg rører meg, puster djupt eller nyser. Trenger jeg si at jeg ikke sov særlig godt i natt...? icon_confused.gif

Idag er det fortsatt like vondt, og jeg skjønner ingenting icon_eek.gif ! Har hørt at foster har forårsaket ribbeinsbrudd hos sin mor med et velrettet spark (høres forresten helt sprøtt ut!), men hvis det er tassen som har gitt meg juling, ville jeg jo ha kjent det da skjedde?? Noen som har opplevd noe lignende?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har STOR erfaring med svangerskapsplager...

Er du tidlig i svangerskapet kan det være luftsmerter... Det hadde jeg senest i dag, men jeg drikker et glass nyko-salt og vann flere ganger om dagen, og da går det somregel bort!

Hvis magen din er stor... da kan det rett og slett være vondt pga. "gnagsår"! Det hadde jeg sist jeg var gravid, og dat er forferdelig vondt. Mora mi hadde det også når hun var gravid med både meg og søsteren. I min familie har damene litt kort overkropp, og vi har konkludert med at det er grunnen! icon_smile.gif

MEN (ikke for å være noen slags dommedagsprofet...) Jeg husker fra sist jeg var gravid og dette problemet oppstor, da leste jeg mye om dette, og det kunne være tegn på at noe ikke er helt som det skal, så du bør kanskje ringe til helsestasjonen eller legen din for sikkerhets skyld! Håper du har en grei lege. Min lege sier hele tiden at hvis det er noe jeg lurer på før neste time så er det bare å ringe, og at jeg ikke skal føle at jeg maser! Bedre å skjekke en gang for mye enn en gang for lite!!!

Tror nok dette går bra, selv om det er forferdelig vondt!

Lykke til med nurket!12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar Tussemor!

Problemet har løst seg selv det gitt. Verket som bare det i to dager, og den tredje dagen var det over. Merkelig... Eneste forklaringen jeg kan komme på, er at jeg satt mye foroverbøyd og la sikkert press å ribba den dagen smertene begynte. Høres rart ut, men når man er gravid skjer det jo alltid noe snedig... Vel, jordmora hadde aldri hørt om noe lignende, og nå som det er over tar jeg det helt med ro. Til neste rare smerte skulle dukke opp... icon_wink.gif Ha en fin dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...