Gå til innhold

hvordan ser dere på reklame?

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg har lagt merke til at jeg driver og analyserer reklamen på tv og kino. Av og til er det direkte morsommere å se på reklamer enn på selvet filmer eller programmer fordi jeg er en kjempe glad i å analytisere. Liksom at jeg sier eller tenker at den og den reklamen tydeligvis har bommet på det som tilsynelatende er deres målgruppe, eller at den og den reklamen tydelig har klart å treffe en slags mellomting mellom humor og stilige scener og at den antageligvis er treffsikker. er jeg teit mon tro?

Noen andre?

Videoannonse
Annonse
Gjest Anonymous
Skrevet

For meg er reklamer på tv som regel et hatobjekt. :evil:

Men noen ganger dukker det opp reklamer som f.eks Narvestad i VG-reklame, eller han Lottomillionæren fra Verdal`n, og da er de morsomme å se på..

Skrevet
For meg er reklamer på tv som regel et hatobjekt.

For meg òg. Så anlyse av dei brukar eg i alle fall ikkje tid på...

På kino er eg ikkje så altfor ofte, og når eg er der, er det saman med nokon. Snakkar difor heller med dei enn å sjå på reklamen...

Og ser lite på fjernsyn. Når eg gjer det, vert reklamepausar brukte til småtteri - dobesøk, hente noko å drikke etc.

Og på postkassa står det 'Uadressert reklame - nei takk'. Så eg vert ikkje så veldig påverka av reklamen, trur eg...

Skrevet

blir ikke alle påvirket da?

Feks om du skal kjøpe vaskemiddel for første gang, og så ser du på alle vaskemidlene i butikken, om alle koster like mye vil man antageligvis velge den som man har hørt om før. Det vil si antageligvis fra reklamen.........

Skrevet
blir ikke alle påvirket da?

Feks om du skal kjøpe vaskemiddel for første gang, og så ser du på alle vaskemidlene i butikken, om alle koster like mye vil man antageligvis velge den som man har hørt om før. Det vil si antageligvis fra reklamen.........

Joda... No skreiv eg vel 'ikkje så veldig' då - ikkje 'ikkje i det heile tatt'...

Skilnaden er kanskje at eg ikkje ser eit produkt i ein eller annan reklame og finn ut at 'det treng eg sikkert'... Men sjølvsagt - ingen greier å ikkje bli påvirka!

(Når det gjeld vaskemiddel, trur eg det har meir å seie kva eg 'alltid' har brukt - og det går jo tilbake til kva mamma og pappa kjøpte... :wink: )

Skrevet

Jeg analyserer vel ikke reklamene, men legger ofte merke til om reklamen er god eller ikke. Liker reklamer med humor. Før likte jeg best reklamer med dyr, men de ser jeg ikke lenger. Da er nemlig hunden ganske rask bort til TV-en for å spise opp dyrene.

Jeg ser på reklame som underholdning, jeg.

Blir nok ikke VELDIG påvirket. Jeg kjøper ikke VG selv om Narvestad-reklamene er morsomme liksom.

Men om jeg ser en reklame for et nytt produkt, så kjøper jeg kanskje dette produktet om jeg er misfornøyd med et tilsvarende produkt-

Skrevet

Jeg analyserer ikke, men sluker rått. Flaut å si det, men sånn er det bare. Er det et nytt produkt som reklameres for så det bare prøves ut.

Eksempler:

Smash-sjokolade

Solo Pasjonsfrukt

Gjest Catwoman
Skrevet

ja, jeg har også en tendens til å analysere reklamen, sånn som du sier CeNedra. Det kan værre ganske underholdende i blant.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...