Gjest Sil3nt Skrevet 5. april 2011 #1 Skrevet 5. april 2011 (endret) Jeg bor i en liten "by" med rundt 7000 innbyggere. En person på FB etterlyste "Den store påskefesten", men ingen kunne gi noe svar. Jeg svarte at jeg kom til å reise til nabokommunen, og gå på Sie Gubba og Plumbo konsert i påsken. Noen mente at siden disse gruppene kunne reise til nabokommunen, en enda mindre plass, så kunne de komme hit. Jeg svarte følgende: Ja, tenk viss det hadde skjedd! Pittelille (stedsnavn 1) som klare å få så mange kjente artister til seg fleire ganger i året. Mens (stedsnavn 2) klare ikke en drit! Tilogmed (stedsnavn 3) har klart å få D.D.E dit til sommeren, men hva klarer de her? Putt mest mulig folk inn i et pittelite telt på kaia, sånn at man e garantert å komme heim med blåmerker både her og der fordi det e så trangt. Nei.....(stedsnavn 1) it is! Det tok lang tid før noen svarte, og jeg tenkte ikke mer på det. Så idag tidlig når jeg sjekker FB, har en av byens "kjente" (ikke politiker eller høyere rang på den måten) personer kommentert følgende: Ehh---: Du er ett av di menneskene som liker å skylda ting på alle andre skjönner eg... Ta en titt på deg sjöl - ka har du noengang gjort for samfunnet i (stedsnavn 2)?? Ikke en dritt nei?? Dermed er du herved fratatt stemmerett i sånne saker. Om eg skal si det med andre ord : Klarer du ike å få trödd noe posetivt ut av fingrene dine når du sitter og er töff på tastaturet kan du se til helsikken å snurpa igjen!! Shut IT! Hva mener dere om dette svaret? Var det helt galt av meg å si akkurat hva jeg mente? Hva svarer man når en person skriver slikt, og gjør det om til et personangrep, og ikke til ytringsfrihet? Endret 5. april 2011 av Sil3nt
AnonymBruker Skrevet 5. april 2011 #2 Skrevet 5. april 2011 Man svarer ikke, man bare ler av at det alltids finnes idioter med internett-tilgang. Det er ikke til å unngå. Ignorering er det beste forsvar; hvis du tar deg bryet med å svare så oppnår du bare å fyre opp vedkommende (og kanskje flere). Fortsett å ytre meningene dine hvor og når det passer deg 1
sebastianen Skrevet 5. april 2011 #3 Skrevet 5. april 2011 Slapp av , det går ikke på ytringsfriheten din . Denne "kjente " personen har jo ikke noe makt til å få deg til å være stille . Kanskje personen er politikker eller kulturmedarbeider med ansvar for "teltet på kaia" Kanskje vedkommende kjente seg såra ? Ikke vet jeg ,men vedkommende driter nok seg selv ut mest .
Windsor Skrevet 5. april 2011 #4 Skrevet 5. april 2011 Kan selvsagt ikke si noe bombastisk uten å kjenne saken, men jeg har stor forståelse for svaret du fikk. Når man jobber og sliter, gjerne frivillig, med å skape engasjement og dra i gang positive tiltak for fellesskapet så kan det være litt demotiverende når man bare får negativitet tilbake. Fokuset er på hva man ikke fikk til, i stede for det man faktisk har gjort. Når denne kritikken da kommer fra personer som aldeles ikke har bidratt noe selv, ja da kan man bli forbanna og selv om man stort sett klarer å ignorere all negativiteten så hender det man føler for å svare. Sammenlign gjerne med hvordan du ville reagert om du i en måned gjorde ALT husarbeidet hjemme. Ville du ikke da blitt litt forbanna om kjæresten din klagde på at du hadde støvsugd dårlig? Denne saken har ikke noe med ytringsfrihet å gjøre, du har selvsagt rett til å ytre det du gjorde, men var kritikken din konstruktiv? Neppe. Det er viktig å ta vare på ildsjeler. Er responsen de får omtrent slik ditt innlegg var, ja da brenner de ut til slutt. 2
AnonymBruker Skrevet 5. april 2011 #5 Skrevet 5. april 2011 Hvis ildsjelene ikke har folkeskikk så er det kanskje like greit at de brenner ut. 1
AnonymBruker Skrevet 5. april 2011 #6 Skrevet 5. april 2011 Jeg bor i en liten "by" med rundt 7000 innbyggere. En person på FB etterlyste "Den store påskefesten", men ingen kunne gi noe svar. Jeg svarte at jeg kom til å reise til nabokommunen, og gå på Sie Gubba og Plumbo konsert i påsken. Noen mente at siden disse gruppene kunne reise til nabokommunen, en enda mindre plass, så kunne de komme hit. Jeg svarte følgende: Ja, tenk viss det hadde skjedd! Pittelille **** som klare å få så mange kjente artister til seg fleire ganger i året. Mens **** klare ikke en drit! Tilogmed ****** har klart å få D.D.E dit til sommeren, men hva klarer de her? Putt mest mulig folk inn i et pittelite telt på kaia, sånn at man e garantert å komme heim med blåmerker både her og der fordi det e så trangt. Nei.....**** it is! Det tok lang tid før noen svarte, og jeg tenkte ikke mer på det. Så idag tidlig når jeg sjekker FB, har en av byens "kjente" personer kommentert følgende: Ehh---: Du er ett av di menneskene som liker å skylda ting på alle andre skjönner eg... Ta en titt på deg sjöl - ka har du noengang gjort for samfunnet i ****?? Ikke en dritt nei?? Dermed er du herved fratatt stemmerett i sånne saker. Om eg skal si det med andre ord : Klarer du ike å få trödd noe posetivt ut av fingrene dine når du sitter og er töff på tastaturet kan du se til helsikken å snurpa igjen!! Shut IT! Hva mener dere om dette svaret? Var det helt galt av meg å si akkurat hva jeg mente? Hva svarer man når en person skriver slikt, og gjør det om til et personangrep, og ikke til ytringsfrihet? Har du hørt om nettvett? Kansje google nettvett? Du når ut til hele verden med hva du skriver på nett(fb,her) Du navngir personer og skriver at personen ikke har klart en dritt.Syns du det er en voksen formulering uti offentligheten? Personen skulle ha meldt fra til Fb. Skulle tro at folk lærer etter div.saker på fb,men det sitter langt inn,til enkelte. Jeg synes svaret du fikk er på sin plass. Man kan ikke skrive hva som helst på fb. Selv om du sitter inne i din stue,så når du uti verden. Det er regler og nettvett. hvordan ville det blitt om vi ikke har det. Synes du bør skamme deg. 1
sebastianen Skrevet 5. april 2011 #7 Skrevet 5. april 2011 Har du hørt om nettvett? Kansje google nettvett? Du når ut til hele verden med hva du skriver på nett(fb,her) Du navngir personer og skriver at personen ikke har klart en dritt.Syns du det er en voksen formulering uti offentligheten? Personen skulle ha meldt fra til Fb. Skulle tro at folk lærer etter div.saker på fb,men det sitter langt inn,til enkelte. Jeg synes svaret du fikk er på sin plass. Man kan ikke skrive hva som helst på fb. Selv om du sitter inne i din stue,så når du uti verden. Det er regler og nettvett. hvordan ville det blitt om vi ikke har det. Synes du bør skamme deg. hmmmm, jeg forstod det som om det var byer som ble nevnt ?
Gjest Sil3nt Skrevet 5. april 2011 #8 Skrevet 5. april 2011 Ja **** er navnet på byen, og IKKE personer! Kunne ikke i min villeste fantasi gått ut med navn. Personen som svarte meg, gikk derimot direkte på meg, og brukte MITT navn i begynnelsen.
AnonymBruker Skrevet 5. april 2011 #9 Skrevet 5. april 2011 Ja **** er navnet på byen, og IKKE personer! Kunne ikke i min villeste fantasi gått ut med navn. Personen som svarte meg, gikk derimot direkte på meg, og brukte MITT navn i begynnelsen. brukte ditt navn? Går ut fra du skrev fra din fb profil? Så da var ikke navnet noen hemmelighet?
AnonymBruker Skrevet 5. april 2011 #10 Skrevet 5. april 2011 Jeg mener personen kunne uttalt seg på en annen måte, og ikke brukt ditt navn i diskusjonen. Er ikke særlig fan av personangrep, og det mener jeg dette er.
AnonymBruker Skrevet 5. april 2011 #11 Skrevet 5. april 2011 brukte ditt navn? Går ut fra du skrev fra din fb profil? Så da var ikke navnet noen hemmelighet? Poenget var personangrep, ikke at navnet var hemmelig. TS sa sin mening om en situasjon, mens den som svarte gikk på henne og sa hun ikke fikk lov å ha en mening. Get it?
Gjest Eugene Onegin Skrevet 5. april 2011 #12 Skrevet 5. april 2011 Etter min efaring gjelder Ytringsfrihet bare om man mener det samme som flertallet.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå