Gå til innhold

cupcake topping

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg har begynt å bake litt igjen etter at jeg oppdaget passionforbaking bloggen. Fant noen fantastiske cupcake oppskrifter der som bare ropte etter å bli bakt. Deriblant også en hel haug knallgode topping ideer. Er litt lei den vanlige norske melisen, så vil gjerne prøve noe nytt. Jeg har alt bakt cupcakes med sjokolade og karamell og har en del liggende i frysen. Nå skal vi ha middagsbesøk til helgen og jeg tenkte at det kunne være morro å servere skikkelige cupcakes. Jeg har oppskrift på smørkrem med espresso som er knall god på, men vil lage noe som er litt barnevennlig og.

og da fant jeg en oppskrift med topping som så utrolig lekker ut, men oppskriften krever kremortartari og corn syrup. Kremortartari skal jeg se etter på apoteket, men jeg lurer på hvor jeg kan få kjøpt corn syrup? Jeg kan ikke si jeg har lagt merke til det på butikken noen gang.

noen som har noen tips til meg? :)

Videoannonse
Annonse
Gjest Naenia
Skrevet

Jeg lurer på om ikke butikker med veldig stort utvalg kanskje kan ha det? Coop Obs, Meny, Ultra eller Ica Maxi, kanskje? :)

Skrevet

Corn syrup heter glukosesirup på norsk, jeg har sett det i noen butikker her og der, men det er ikke standard i bakehyllene. Jeg tipper de har det på butikker med godt utvalg, for eksempel Jakobs i Oslo!

Skrevet

Jeg lagde den toppingen (angel feather icing sant?) i helga og byttet ut kremortartari med noen dråper sitron og corn sirup med et par ss med lys sirup. Ble nydelig smak og icingen ble helt stiv allikevel. :)

Skrevet (endret)

.

Endret av Fantomina
Skrevet

Jeg lagde den toppingen (angel feather icing sant?) i helga og byttet ut kremortartari med noen dråper sitron og corn sirup med et par ss med lys sirup. Ble nydelig smak og icingen ble helt stiv allikevel. :)

Ja, det var akkurat den jeg tenkte på! Syns den så så flott ut. Da har jeg et alternativ for hånden om ikke jeg finner disse andre ingrediensene på butikken :) takk skal du ha :klemmer:

I Trondheim har de corn syrup på Meny, så antar at det finnes på Meny i andre byer også. Jeg har lagd icingen en gang før, og vil anbefale deg å ha cupcakene stående kalde helt fram til servering, for lunkent/romtemperert synes jeg den var veldig tam. I tillegg vil jeg anbefale deg å ha i en annen smak eller litt ekstra vaniljeekstrakt, for jeg og flere andre synes at den smakte litt lite.

Lykke til med bakingen :)

Jeg skal huske det :) blir nok enten vanilje, sitron eller jordbær tenker jeg :) kanskje jeg skal ha noe farge i og bare for å gjøre det enda litt mer gøy.

takk for tipsene alle sammen. Jeg skal kikke på meny og ica i kveld og se om ikke jeg finner tingene.

Skrevet

Dere hadde helt rett, jeg fant Corn syrup på Ica Maxi. Det stod ikke på før jeg så på ingrediensene at det var det. Aunt Jermima eller noe i den duren het den :) litt dyr, men pyttsann, den er nok temmelig drøy i bruk.

Kremortartarin er og bestilt på nærmeste apotek. De solgte vist så lite av den at den måtte bestilles. Men den skulle komme på torsdag, så det er jo ikke så verst :)

Takk for hjelpen alle sammen! hva skulle jeg gjort uten KG jentene :klemmer:

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

De holder på å åpne en bakebutikk på Sagene så jeg her om dagen, der kommer de sikkert til å ha masse sånn :) Det er rett ved kirken, i samme blokk som 7/11

Men dere bakejenter? Vet dere hvor man kan kjøpe ferdige amerikanske cup cakes i Oslo? :)

Skrevet

De holder på å åpne en bakebutikk på Sagene så jeg her om dagen, der kommer de sikkert til å ha masse sånn :) Det er rett ved kirken, i samme blokk som 7/11

Men dere bakejenter? Vet dere hvor man kan kjøpe ferdige amerikanske cup cakes i Oslo? :)

Å, det er nærme der jeg bor (i alle fall innen rimelighetens grenser) :) Hva heter den?

Skrevet

Nå bor ikke jeg i Oslo (er bergenser), men her i byen så har solbrød en type amerikansk cupcake med skikkelig amerikansk topping. Bortsett fra de så ville jeg kanskje ha forsøkt noen av de litt mindre, og litt mer spesielle konditoriene.

åååh...nå holdt jeg jo helt på å glemme den fantastiske kafeen på xhibition i byen. Eat my muffin heter den...de har utrolig mange flotte typer cupcakes og muffins med forskjellig topping og innhold. Fantastisk gode. Kanskje det finnes en slik kafe i oslo og?:)

Men jeg fant ihvertfall disse

http://thecake.no/

http://www.hancockcupcakes.no/

fant også noe om et bakeri i oslo som skulle ha het sparkles cupcake.

håper det hjalp litt ihvertfall:)

AnonymBruker
Skrevet

Hmm... hva heter den igjen.. Bakeshop? "For deg som elsker å bake", eller noe sånt, er slagordet deres. Så at den var åpnet i stad, men jeg satt på bussen, så var ikke inne og så.

Sjekket ut de nettsidene, ganske greie priser faktisk, så verdt å vite når man skal ha selskap ;) Men de var for bestilling, jeg har lyst til å finne et bakeri/ café som serverer cupcakes, og da helst Red Velvet, som er min store favoritt ;)

Må jo finnes et sted? Søkte på Sparkles, men ble ikke noe klokere. Har ikke lyst til å sette i gang med baking selv heller, da spiser jeg bare hele fatet, og blir grusomt kvalm :ler:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...