AnonymBruker Skrevet 5. april 2011 #1 Skrevet 5. april 2011 Rett og slett. Skriv gjerne hvor i landet du kommer fra òg.
Gjest Spinell Skrevet 5. april 2011 #2 Skrevet 5. april 2011 (endret) Vi har ingen spesielle tradisjoner. Noen ganger har vi hatt lammelår med rosmarin og hvitløk, rotgrønnsaker og ovnsstekte potetbåter. Er vi på hytta, der vi kun har tilgang på gassbluss, blir det som regel en god viltgryte med grønnsaker og hjemmelaget potetmos. Kommer fra indre deler av Østlandet. Endret 5. april 2011 av Spinell
UnderCover Skrevet 5. april 2011 #3 Skrevet 5. april 2011 Vestlandet her. Jeg bruker lage lammelår visst jeg inviterer på storbesøk. Men i år, så inviterer jeg fortsatt på besøk, men det står pinnekjøtt på menyen
AnonymBruker Skrevet 5. april 2011 #4 Skrevet 5. april 2011 Vestlandet her. Jeg bruker lage lammelår visst jeg inviterer på storbesøk. Men i år, så inviterer jeg fortsatt på besøk, men det står pinnekjøtt på menyen Jeg kommer også fra Vestlandet, og vi spiser også pinnekjøtt. Vet ikke helt hvor vanlig det er, men vi er en pinnekjøtt-elskende familie. Every excuse we get, dét er middagen! :D
AnonymBruker Skrevet 5. april 2011 #5 Skrevet 5. april 2011 Ingen spesielle tradisjoner. Regner med jeg tar turen ned i sentrum for en matbit og noen kalde skummende pils. Hva av hva jeg enn finner på og hva som er åpent.
Gjest Lille-pus Skrevet 5. april 2011 #6 Skrevet 5. april 2011 Saltet og røkt lammelår (kokt i sin egen kraft i folie i ovnen) har vært det vanlige for meg. Men, siden det i år blir "bare" kattene og meg så har vi en lammestek på lur i fryseren, og en pakke pinnekjøtt liggende kjølig på boden Konklusjon; det blir nok pinnekjøtt Bosatt på sørvestlandet men er ikke herfra
Rainbow Skrevet 5. april 2011 #7 Skrevet 5. april 2011 Aldri hatt noen påsketradisjoner i vår familie. (Familie i betydningen mine foreldre og søsken og meg) Det er bare noen fridager for oss. Hørtes koselig ut å gjøre noe utav det! Eneste forskjellen på det og en annen langhelg er vel at jeg pleier å spise godteri i et påskeegg istedet for fra en pose, hehe! Da jeg var liten pleide søstera mi og jeg å lage istand påskeegg til hverandre. Er fra Oslo. Kanskje det er mer vanlig med tradisjoner andre steder i landet?
Gjest snoopy_93 Skrevet 5. april 2011 #8 Skrevet 5. april 2011 Spiser mat og kommer fra Sørum i Akershus. Tror vi pleier å spise and eller gås eller høne. Er ikke helt sikker egentlig
AnonymBruker Skrevet 5. april 2011 #9 Skrevet 5. april 2011 Lammelår eller pinnekjøtt, noen ganger skinkestek. Men blir nok en gryte i år siden vi skal på hytten. Nordvestlandet.
Gjest Consensio Skrevet 5. april 2011 #10 Skrevet 5. april 2011 Pleier ikke spise noe spesielt fordi det er påskehøytid, men årstiden fører jo til at jeg spiser annerledes enn hva jeg spiser om vinteren eller sommeren osv.
kontorstol Skrevet 5. april 2011 #11 Skrevet 5. april 2011 Rømmegrøt og spekemat har vært tradisjon for oss. Østlandet.
AnonymBruker Skrevet 5. april 2011 #12 Skrevet 5. april 2011 Hvis man har tradisjoner for å spise noe spesielt til middag i påsken er det vel heller 1. påskedag som er dagen? Det er jo det som er påskens festdag, ikke påskeaften, som liksom ikke har noen funksjon eller symbolverdi, det er bare en dag innimellom der.
AnonymBruker Skrevet 5. april 2011 #13 Skrevet 5. april 2011 Ingen spesielle tradisjoner. Regner med jeg tar turen ned i sentrum for en matbit og noen kalde skummende pils. Hva av hva jeg enn finner på og hva som er åpent. Sted = Oslo
Gjest Lille-pus Skrevet 6. april 2011 #14 Skrevet 6. april 2011 Hvis man har tradisjoner for å spise noe spesielt til middag i påsken er det vel heller 1. påskedag som er dagen? Det er jo det som er påskens festdag, ikke påskeaften, som liksom ikke har noen funksjon eller symbolverdi, det er bare en dag innimellom der. Påskeaften har alltid være påske-middag-dagen for å samles hos mine foreldre. Enkelt og greit fordi påskeaften er lørdag, så går det ann å slappe av på søndagen, ta en rolig tur eller to, være over til mandag før man kjører hjem (sammen med alle andre påsketurister), eller kjøre hjem utpå søndagen og ta mandagen hjemme før det er jobben igjen på tirsdag. Påskeaften er en fin dag til middagsbesøk og middagstradisjoner
Gjest Mahareth Skrevet 6. april 2011 #16 Skrevet 6. april 2011 Vi har pleid å grille pølser i skogen, og det er det. I min manns familie er det heller ingen påsketradisjoner. Vi er fra sørlandet.
Anglofil Skrevet 6. april 2011 #17 Skrevet 6. april 2011 I grunn ikke noe spesielt, har ingen tradisjoner. Er fra Oslo. Mvh Yvonne
Aubree Skrevet 6. april 2011 #18 Skrevet 6. april 2011 Nordnorge og lammelår. Ser det er flere som spiser pinnekjøtt. Kunne tenkt meg å bytta ut lammelåret med pinnekjøtt - det er jo sååå godt med pinnekjøtt :D
AnonymBruker Skrevet 7. april 2011 #19 Skrevet 7. april 2011 Rett og slett. Skriv gjerne hvor i landet du kommer fra òg. verdens møreste,saftigste lammelår
Tears.of.the.Sun Skrevet 7. april 2011 #20 Skrevet 7. april 2011 Jeg vet ikke når påskeaften er en gang, men wow det hørtes godt ut med pinnekjøtt!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå