Gå til innhold

John Lennon vs. Paul McCartney


Piñacolada

Hvem syns du er best?  

  1. 1. Hvem syns du er best?

    • Paul McCartney
      9
    • John Lennon
      12


Anbefalte innlegg

Lennon skal liksom likes av kvasi-intellektuelle og studenter og andre som tror de har greie på musikk.

Lennon er død. Døde folk blir alltid oppskrytt.

*løper og gjemmer meg*

Bare løp du.. jeg skal nok finne deg *ond og farlig latter*

Nei, spøk til side - det var en litt flåsete begrunnelse av meg fordi jeg mener at smak er en ting det er velsig vanskelig å diskutere... Personlig syns jeg Lennon er hakket bedre enn McCartney, men vi kan vel ikke se bort fra at mye av det de gjorde ble så bra fordi de gjorde det sammen....

*løper etter fuggel'n for å plukke a litt* :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Lennon skal liksom likes av kvasi-intellektuelle og studenter og andre som tror de har greie på musikk.

Lennon er død. Døde folk blir alltid oppskrytt.

Endelig!!!!!!

Takktakktakktakktakk, Bluebird!

Dette er svaret jeg ventet på... Du er en engel!

:D :D :ler::ler:

Heia Palle!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lekebøll

Jeg er hverken intellektuell, kvasi-intellektuell eller student (greie på musikk har jeg så klart :sjarmor:).

Salvador Dalì er også død!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

cia betraktet aldri paul som noen trussel.

lennon var et musikalsk og poetisk vidunder, mens paul gjorde pikenes underbukser fuktige.

dette har forøvrig ikke noe med valrosser å gjøre for min del.

videre: se på soloproduksjonen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Salvador Dalì er også død!

Huff, ja... :grine: En av mine favoritter.

Nå fikk jeg dårlig samvittighet overfor Lennon. Jeg har egentlig aldri gitt fyren en sjanse.

ivanka: de mest saklige kommentarene så langt. Er like før jeg konverteter fra Paulisme til Johnisme. :wink:

Beklager, Piñjacolada! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var Lennon som skrev de fleste sangene, selv om det står begge navnene på dem. Nemlig!!!!!!!

:o :o

Jaså?? Snakket med ham i det siste, har du? :wink:

Hvordan kan du si at han skrev de fleste sangene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hørt det fra noen som jobbet i studio med the Beatles. Det har også kommet fram i mange av dokumentarene, hvis du har sett noen av de...

Siden jeg jobber som musikklærer, er dette noe av det man bare MÅ vite skjønner du..... :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har også kommet fram i mange av dokumentarene' date=' hvis du har sett noen av de...[/quote']

Jeg har sett omtrent alt som er av Beatles-dokumentarer, og jeg har aldri hørt noe om det du nevner.

Det jeg derimot vet, er at McCartney var den som var drivkraften bak Beatles på slutten, han ville fortsette, og gjorde alt han kunne for å holde gruppa samlet. John bare var interessert i Yoko, George i indisk kultur og Ringo var misfornøyd med stort sett alt.

De største hitene til Beatles, "Michelle", "Yesterday", "Hey Jude", "Sgt. Pepper", "Let it be", "Penny Lane" og "The Long and winding road" var det Paul som skrev.

Nemlig!!! :wink:

(Greit nok; John hadde "Strawberry Fields" og "I am the Walrus" da...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest lekebøll

At Lennon har skrevet de fleste sangene, er vel ingen nyhet, så vidt jeg vet.

Ingen trenger ta ifra McCartney den rollen han hadde som idol for småjenter verden over - men musikalsk og som person ser jeg Lennon som milevis mer interessant.

Om Lennon etter mange år hadde andre behov enn å fortsette Beatles, det er ikke akkurat noe argument imot ham...

Skal Paul være helt fordi han hadde mest lyst til å fortsette bandet, liksom?

Neppe. :kul:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

John Lennon har nok innvirket i laaangt større grad enn det du har skrevet her. Enig med sirka, og enig med Lekeball i det hun sier. Og du kan jo se hva de oppnådde etter Beatles ble oppløst. Lennon med sin "Imagine", "Oh my love" etc vs McCartneys Wings - et band som var helt "average" (Ja, det var populært, men ikke akkurat noe å hoppe i taket for...) Synd at Lennon ble skutt, så han ikke rakk å vise enda mer....

Lennon er klart nr 1 for meg. Med sitt særpreg, og sin utrolig kule stemme. (Og for meg er ikke det at han ble skutt noe å ta i betraktning her...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Egentlig er det for meg i utgangspunktet ikke noen vits i å sammenligne de opp mot hverandre, da Beatles er et band jeg alltid har hatt et spesielt forhold til. Elsker de fleste sangene deres, og er veeeeldig fasinert!! Gidder ikke å sette de opp mot hverandre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest lekebøll

Det eneste som kan sies om Lennon vs. McCartney i forbindelse med at "Lennon er glorifisert fordi han er død", er:

Lennon er fått respekt for den han var.

Det eneste han er "skånet" for, i motsetning til McCartney, er å ikke forstå at det er smart å gi seg når man er på topp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Egentlig er det for meg i utgangspunktet ikke noen vits i å sammenligne de opp mot hverandre' date=' da Beatles er et band jeg alltid har hatt et spesielt forhold til. Elsker de fleste sangene deres, og er veeeeldig fasinert!! Gidder ikke å sette de opp mot hverandre.[/quote']

Sant, sant....

Men oppi alt dette her så glemmer vi stakkars George Harrison som skrev den vakre: While my guitar gentle wheeps...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lekebøll
Sant, sant....

Men oppi alt dette her så glemmer vi stakkars George Harrison som skrev den vakre: While my guitar gentle wheeps...

For ikke å snakke om Ringos Yellow Submarine!! :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...