Gå til innhold

Vektproblemer


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har slitt med vekta en stund. Jeg sliter regelrett med å legge på meg til tross for at jeg ikke er så veldig aktiv, de fleste timene går til lesing på lesesaler når man er student... uansett, jeg har prøvd å legge på meg i årevis men greier det ikke. Jeg er ikke sykelig undervekt, har heller ikke noen spiseforstyrrelser. Men det virker som om forbrenning min er litt for høy. Til info: jeg er 176 og veier 64kg... er en gutt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Øk inntaket av proteiner og tren styrke - da vil du legge på deg muskler på en sunn måte :)

Sørg ellers for å alltid ligge i kalorioverskudd, men helst på et sunt vis. Ikke pøs på med fløte og usunt fett, det er ikke bra for deg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Øk inntaket av proteiner og tren styrke - da vil du legge på deg muskler på en sunn måte :)

Sørg ellers for å alltid ligge i kalorioverskudd, men helst på et sunt vis. Ikke pøs på med fløte og usunt fett, det er ikke bra for deg.

Og spis matvarer som er energirike, f.eks nøtter og avokado. Bruk mye olje i matlagingen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høy forbrenning?

Feil. Du spiser for lite.

Drikk en liter helmelk eller to i tillegg til alt annet (og for all del, tren!).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høy forbrenning?

Feil. Du spiser for lite.

På hvilket grunnlag sier du dette?

Det vet du da vel ingenting om?

Enkelte legger jo ikke på seg omtrent samme hva de spiser, eller hvor mye de spiser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På hvilket grunnlag sier du dette?

Det vet du da vel ingenting om?

Enkelte legger jo ikke på seg omtrent samme hva de spiser, eller hvor mye de spiser.

Da er dem mer aktive enn dem er klar over. Eller så har man et lite knippe mennesker som sliter med for høyt stoffskifte, som gjør det vanskelig å gå opp i vekt.

Men, det er som regel snakk om kombinasjonen av at man er mer aktiv enn man er klar over, i tillegg til at man får i seg for lite. Det er slik kroppen fungerer, ts (eller enkelte også) trosser ikke de termodynamiske lover:

http://myrevolution.no/du-er-ikke-et-unntak/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...