Gå til innhold

Bekymrer meg litt mye

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Er student, men jeg bekymrer meg litt mye. tenker alt for mye på fremtiden og at det skal gå greit i fremtiden

Har problemer med å leve i nuet. Liker heller ikke å bruke mye penger (får dårlig samvittighet av det)

Jeg er nå student, men bekymrer meg veldig om jeg skal få relevant jobb etter studiet. er liksom redd for at jeg skal gå arbeidsledig en periode(får ingen støtte av staten om en går arbeidsledig etter studiet)

Noen som har noen tips til hvordan en kan leve mer i nuet og glede seg litt mer over det som skjer i nuet i stedet for å tenke på fremtiden?

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Husk at det ordner seg alltid, du bor i Norge :) Alltids en jobb å få, om det så er på posten. Ikke ha så høye krav til deg selv, og prøv å jobb med selvfølelsen, fins mange gode selvhjelps bøker til det.

Jeg tenker også mye på fremtiden, snart ferdig utdannet og engstelig for hva som skjer. Psykologen min sier at jeg kan prøve å ikke tenke lenger enn en uke frem i tid. når jeg begynner å tenke lenger frem og planlegge og planlegge og planlegge, forsøker jeg å flytte tankene og tenke på alt det gode jeg har i livet. Hvor bra jeg egentlig har det nå, alle mine gode egenskaper osv.

Pass på deg selv og nyt det du har!

Er ikke så lett å komme med mange gode forslag, er så individuelt hva som fungerer for den enkelte. Gjør noen forandringer og prøv ut noe nytt så finner du forhåpentligvis noe som funker for deg :)

Gjest Gjest
Skrevet

Oi, dette var som å lese om meg. Jeg er også, som deg, student. Jeg bekymrer meg veldig for fremtiden, og tenker veldig mye på økonomisk trygghet, og da spesielt i fremtiden. Jeg stresser veldig ofte, og bekymrer meg for småting som andre folk kanskje ikke engang tenker på.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...