missLynch Skrevet 6. april 2011 #21 Skrevet 6. april 2011 En 6-åring bør ha lært (og her sparker jeg til foreldrene, ja) å ikke grise med maten. Hverken ved matbordet hjemme, og i selskap hos andre. Det handler om normal bordskikk. Desverre mangler jo endel voksne normal bordskikk også... Utrolig men sant. 1
Gjest LOGAN Skrevet 6. april 2011 #22 Skrevet 6. april 2011 (endret) Da er vi forskjellige. Jeg legger veldig mye negativt i det, og det sier noe om hvordan en ser på barn, og møter dem. Alle barn er ikke like, noen har atferdsvansker og trenger ekstra veiledning. Disse blir ofte stemplet som dritt/snørrunger, og blir selvfølgelig påvirket av det. Om voksne sier sånn om andre barn mens egne barn hører på, kan du være sikker på at de gjentar det. Jeg ville ikke satt pris på å bli kalt drittkjerring e.l. Ville du? For det første ville jeg jo ikke sagt det foran barna.. Det er jo ikke poenget - og jeg vet barn er forskjellige og at noen har div vanskeligheter etc.. Det er STOR forskjell på det etter min mening da. Jeg la skylden på foreldrene her og det står jeg for. Ordet drittunge er et ord akkurat som drittkjærring Og en snørrunge er en meget forkjøla unge Men i voksen alder om noen hadde kalt meg drittkjærring hadde jeg mest sannsynlig vært det... hehe! Endret 6. april 2011 av LOGAN
Gjest LOGAN Skrevet 6. april 2011 #23 Skrevet 6. april 2011 (endret) Og for å legge til en ting til da - ja de ordene er så klart negativt ladet... Men det kommer anpå hvordan man mener det og sier det eller rett og slett bare skriver det HER :gjeiper: Så ja, vi er forskjellige - det er de fleste av oss. Endret 6. april 2011 av LOGAN
Wit1 Skrevet 7. april 2011 #24 Skrevet 7. april 2011 Jeg hadde nok ikke reagert så veldig nei. Dersom barnet "føler seg trygg" hos den voksne de er på besøk hos er det helt vanlig at en 6-åring kan si at "jeg liker ikke den, har du noe annet". Ikke at jeg aksepterer at min jente gjør det, men ja, det er nå engang sånn med mange barn i den alderen at de enda ikke har lært å tenke før de snakker. Dette kommer med alderen. Dersom noen griser med kaka etter at de ikke orker resten, så tar jeg rett og slett bare fatet bort. Ikke noe mer å snakke om egentlig. Er det mitt barn, så gjør jeg det samme. Om barnet ikke orker alt de har tatt på fatet, så kan det hende at kaka faktisk så bedre ut enn den smakte for barnet? Jeg tvinger ikke i barnet mitt noe det ikke klarer å få ned. Og å spørre etter godteri? Javel, så bare si at dette er det du får. Liker du det ikke, så er det ditt problem..... Og ja, jeg syns ikke barn skal få lov å oppføre seg slik borte, men jeg er heller ikke veldig overasket over at mange gjør det. "Hver alder, sin sjarm" ;-) 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå