Gå til innhold

Visdomstenner

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg har hatt smerte helt bakerst i munnen, der visdomstennene er på vei. Kikket grundig og ser at de begynner å bli svarte???

Jeg må jo få trekt disse fort som f, men saken er det at jeg er fattig student og ikke har råd til dette i nærmeste fremtid!

Er det noen som vet hvor mye det vil koste å trekke to visdomstenner oppe? og om man får noe som helst støtte til dette.

Jeg er 20 år.. om det skulle ha noe å si?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fra 18-20 år betaler du kun 75% av regningen, eller så får du 75% avslag. Litt usikker på det, men du får oppgitt alle priser hos tannlegen din :) Tror det koster i overkant av 1000,- for en tann med trekkingen, røntegn og den bedøvelsen.. Venninnen min trakk de for ikke lenge siden, og jeg tror det var noe rundt den summen hun snakket om :)

AnonymBruker
Skrevet

Er det ikke slik at trekking av tenner skal dekkes delvis av trygd? Eller gjelder ikke det visdomstenner?

Skrevet

Du vil ikke ha råtne tenner i munnen vil jeg tro. Hadde jeg vært deg, hadde jeg ringt tannlegen og spurt hva det ville komme på, evnt hvilke rabatter du kan få. Deretter hadde jeg, hvis jeg ikke hadde penger (men hadde heller spist pasta noen uker enn å gå rundt med råtne tenner) ville jeg ha lånt av foreldre e.l.

Skrevet

Jeg er 21 og betalte ca 1200 ,- for trekking og ettersjekk :) Nå er riktignok tannlegen min en av de billigste samtidig en av de beste i østfold, men tror ikke det blir så innmari mye dyrere. Syns virkelig du bør prioritere tennene dine!

Skrevet

Er 21, og trakk en visdomstann i går. Selve trekkingen kostet 1000, pluss ca 200 for bedøvelse.

Ville blitt kvitt de ganske raskt, er det vondt så kan det være betennelse der.

Skrevet

Jeg vil gjerne trekke de så fort som mulig men jeg har eier ikke nåla i veggen. Har per dags dato 23 kroner på kontoen som skal vare frem til neste lønning. Har heller ingen foreldre som kan hjelpe til.

Aner ikke hva annet jeg kan gjøre enn å smelle i meg Ibux og håpe på at det går bort. :tristbla:

Skrevet

Ring tannlegen, forklar saken og spør om de kan fikse en betalingsordning for deg. En del tannleger er villige til å gjøre dette. :)

Gjest Emera
Skrevet

Jeg har hatt smerte helt bakerst i munnen, der visdomstennene er på vei. Kikket grundig og ser at de begynner å bli svarte???

Jeg må jo få trekt disse fort som f, men saken er det at jeg er fattig student og ikke har råd til dette i nærmeste fremtid!

Er det noen som vet hvor mye det vil koste å trekke to visdomstenner oppe? og om man får noe som helst støtte til dette.

Jeg er 20 år.. om det skulle ha noe å si?

Visdomstennene er på vei opp, det vil si at de ikke er kommet helt ut ennå? Hvor lenge har de holdt på å komme? Kan det være at smerten kommer av tannen som presser seg igjennom? Det er viktig å holde godt rent baki der, med tanntråd. Tannkjøttet kan nemlig bli betent når visdomstenner er på vei opp. Det kan også være lurt å skylle med Corsodyl skyllevæske eller bruke tannstikker og dytte Corsodyl gel rundt tannen (fås på apotek). Visdomstenner ligger så langt bak i munnen at det er vanlig at de er mørke i fargen, sa min tannlege, så det behøver ikke være hull i dem.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...