Gå til innhold

Fjerne fotvorter

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei.

Er det noen som har fjernet fotvorter hos legen her? Hvordan gjør de det og hvor lang tid tar det før de forsvinner?

Har prøvd alt som finnes på apotek, men de forsvinner ikke, så nå blir det hos legen.

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

*dytte*

AnonymBruker
Skrevet

Fjernet en under hælen for en tid tilbake. Legen brukte en "bor" som vist nok frøs den. Gjorde egentlig ganske vondt, men det var ikke lange tiden. Jeg måtte til legen 3 ganger før den var helt borte.

AnonymBruker
Skrevet

Er det så omfattende ja, trodde det skulle være nok med en gang.

Jaja, blir godt å bli kvitt dem.

Takk for svar :)

Skrevet

Det er ikke sikkert at du må ha tre behandlinger, jeg fjernet en del for snart ti år siden og for meg holdt det med en behandling på hver. Jeg hadde en enkelt som kom tilbake i fjor, men den ble raskt og greit fjernet i en behandling også.

Legen sprayer med fryseapparat direkte på vorten i 30 sekunder, for meg har de pleid å dele det opp i to; 15 sekunder spray, liten pause, så femten sekunder til. Det kan gjøre litt vondt på slutten, men ikke værre enn at man holder ut ;)

Foten kan bli hoven de kommende dagene, for ti år siden husker jeg at jeg haltet litt en dag eller to, men da hadde jeg tatt flere på samme fot. I fjor da jeg bare tok en, merket jeg ingenting. Og så vil den døde vorten falle av, eller du kan ta vekk det døde området etter en tid, kanskje en uke eller noe, det husker jeg ikke helt. Håper det var til hjelp :)

AnonymBruker
Skrevet

Det er ikke sikkert at du må ha tre behandlinger, jeg fjernet en del for snart ti år siden og for meg holdt det med en behandling på hver. Jeg hadde en enkelt som kom tilbake i fjor, men den ble raskt og greit fjernet i en behandling også.

Legen sprayer med fryseapparat direkte på vorten i 30 sekunder, for meg har de pleid å dele det opp i to; 15 sekunder spray, liten pause, så femten sekunder til. Det kan gjøre litt vondt på slutten, men ikke værre enn at man holder ut ;)

Foten kan bli hoven de kommende dagene, for ti år siden husker jeg at jeg haltet litt en dag eller to, men da hadde jeg tatt flere på samme fot. I fjor da jeg bare tok en, merket jeg ingenting. Og så vil den døde vorten falle av, eller du kan ta vekk det døde området etter en tid, kanskje en uke eller noe, det husker jeg ikke helt. Håper det var til hjelp :)

Tusen takk, dette var til stor hjelp :) Er ikke alltid like lett å spørre kontordamene hos legen når man bestiller time, de har det så travelt :)

Gjest Gjest
Skrevet

du kan også oppsøke autoristerte fotterapeuter. De har utdanning og erfaring med det, samt at de også kan lager en liten avslastning slik at det ikke gjør så vondt å gå på etter på.. =) Hvor mange ganger er avhengig hvor stor den er etc.. Men anbefaler deg å gjøre det snarest enten hos legen din eller hos en fotterapeut.. husk at fotvorter er virus og er derfor smittsomt med tanke på dusj, badehaller etc.

AnonymBruker
Skrevet

Eller så må du ha 387 (eller noe sånt) frysebehandlinger og 2 brennebehandlinger sånn som meg.. Guud! Men nå er de endelig borte! :biggrin: Synes ikke frysingen er noe særlig vond, men bedøvelsen når jeg brant kjente jeg.

Gjest noppe
Skrevet

det er biktig med rene sokker, samt å bruke rene og ganske friske sko. samt å holde dusjgulvet rent. og for eksempel gå barbeint av og til.

Tipper offentlige dusjer er smittekilde, hvis personer er mottakelig for å få slikt. har hatt det selv, og var fornøyd når det nesten ikke var noe vorter, på den måten at det kanskej var litt igjen i huden, men at det nesten ikek vistes, husker jeg fikk behandling med frysing ja, samt noe lakk greier til å pensle på for å stoppe det endel. også måtte det taes bort med en liten skalpel, den døde huden. jiaak

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...