Gå til innhold

Gjenbruk

Fremhevede innlegg

Gjest Belle Gunnes
Skrevet

Kunne du tenke deg å arve klær av venninner/venner? Og kanskje arve interiør ol fra eldre familiemedlemmer? Samt elektriske dupeditter. La mobiltelefonen få et nytt liv hos noen andre? Eller skal alt være nytt?

Og hender det at menn bytter klær slik en del jenter gjør?

Jeg har i det siste vært med på diverse bytterunder med klær og faktisk byttet ut mesteparten av klesskapet mitt uten at jeg har kjøpt så mye som en topp i hele år. Helt genialt. Jeg har mer klær nå enn før jul også og mye av det har til og med hatt merkelappen på (å arve andres bomkjøp er genialt). Og serviset mitt er helt nytt for meg, men alt er arvet. Kostet meg bare bensinpenger for å hente det.

Det er min lille protest mot overfloden vi har levd i i de siste årene.

Videoannonse
Annonse
Gjest Blondie65
Skrevet

Jeg har ingen problemer med dette.

Skrevet

Jeg handler det meste brukt, og bytter litt nå og da. Har enda til gode å delta på en byttekveld, men står tilbudet der så er jeg ikke sen å be :)

Skrevet

Veldig for :)

Gjest Consensio
Skrevet

Ja, jeg syns det er bedre å gi bort/bytte enn å hele tiden kjøpe nytt (og som mange gjør - kaster det de ikke vil ha lengre)

Selv kjøper vi minst mulig nytt. Ikke fordi vi har dårlig råd (jeg har det, men mannen tjener godt), men fordi vi syns det er tåpelig å betale masse for noe nytt når man kan få noe like fint brukt.

Kjøpte en stor skinnsofa for bare 600kr som er like fin som om den skulle vært ny. Sjekket nypris og det hadde kostet oss rundt 9000kr for samme sofa....

Vet ikke om gutter bytter like mye som det jenter kanskje gjør, men jeg vet at min mann har lånt klær av en kompis fordi han trengte noen spesielle bukser til en jobb han skulle på. Kompisen hadde et par som var i hans størrelse og som han ikke brukte lengre, så da slapp vi å bruke penger på nye bukser.

Når jeg flyttet for meg selv første gangen så eide jeg ikke nåla i veggen engang. Jeg arvet litt av foreldrene mine, litt av andre slektninger, kamerater som stilte opp med diverse småting som jeg trengte. Ble kjempeglad jeg :)

Skrevet

Jeg har byttet en del klær med søsteren min, og har faktisk arvet en del klær av mormor, klær hun kjøpte for mange år siden som har blitt moderne igjen. Klær jeg ikke bruker lenger har jeg gitt til Fretex.

Mobiltelefonen min levde et par år hos min søster før den fikk et nytt hjem hos meg. Den er gammel, men fungerer som bare det :)

Mamma og pappa har "arvet" en del av de gamle møblene mine som jeg ikke trengte lenger da jeg flyttet sammen med kjæresten min, de blir nå brukt i gjesterom.

Så ja! Jeg er for gjenbruk når det er mulig :jepp:

AnonymBruker
Skrevet

har aldri sett vitsen i å kjøpe ny mobiltelefon, så har kun eid broren min sine gamletelefoner - det har funka fint!

jobbet på ei bruktsjappe i flere år og ble helt bruktfrelst, kjøpte kun brukte klær og sko en stund.

jeg undersøker så godt som alltid om det finnes et godt bruktalternativ til ting jeg skal kjøpe nytt, og som regel finner jeg det. sparer masse penger og at det er bra for miljøet er jo en fin bonus!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...