AnonymBruker Skrevet 4. april 2011 #1 Skrevet 4. april 2011 Jeg er så lei av alt nå om dagen! Klarer ikke få i meg noen ting, bortsett fra yoghurt og kjøttkaker i brun saus med kålstuing og tyttebærsyltetøy. Dette er ganske så problematisk siden jeg prøver å gå ned i vekt. Hva kan jeg spise til frokost som er sunt, godt og ikke tar mer enn 15 minutter å lage? Og hva med lunsj og evt kveldsmat? Kjøleskapet har fullt av mat, men det er absolutt ingenting som frister. Har prøvd å tvinge i meg diverse, men det ender med at jeg bare blir kvalm. Hva kan jeg gjøre?
Supraspinatus Skrevet 4. april 2011 #2 Skrevet 4. april 2011 Jeg er så lei av alt nå om dagen! Klarer ikke få i meg noen ting, bortsett fra yoghurt og kjøttkaker i brun saus med kålstuing og tyttebærsyltetøy. Dette er ganske så problematisk siden jeg prøver å gå ned i vekt. Hva kan jeg spise til frokost som er sunt, godt og ikke tar mer enn 15 minutter å lage? Og hva med lunsj og evt kveldsmat? Kjøleskapet har fullt av mat, men det er absolutt ingenting som frister. Har prøvd å tvinge i meg diverse, men det ender med at jeg bare blir kvalm. Hva kan jeg gjøre? Smoothie til frokost er ganske greit. Kjøp frossen frukt, gjerne ferdige smoothieblandinger. Ta litt havregryn i, vann og cultura nøytral. Middag/lunsj: Stek magert kjøtt(biff, svin, kylling) eller magre farseprodukter(karbonadedeig, kjøttdeig av svin/kylling). Når kjøttet er ferdig tilsetter du 1ss fond, enten kylling eller okse/kalv. Tilsett så grønnsaker etter eget ønske. Jeg anbefaler paprika, løk, gulrot, squash, brokkoli, kål. Paprika og løk kan du skjære i litt store biter mens gulrot og brokkoli bør skjæres mindre. Kål finstrimler du og har i helt tilslutt. Om du vil ha mer kcal i serverer du med paraboiled ris.
AnonymBruker Skrevet 4. april 2011 #3 Skrevet 4. april 2011 Har prøvd å lage smoothie til frokost, men føler ikke at jeg holder meg mett så lenge av det. Er ikke kult når magen rumler som bare det under forelesninger osv. Resten hørtes egentlig ganske godt ut
Personlig12 Skrevet 4. april 2011 #4 Skrevet 4. april 2011 Kjenner meg veldig igjen i det du skriver. Jeg får slike perioder en gang annenhver måned ca. Jeg kan gå opp til 4-5 dager uten å spise. Min løsning på det har vært frukt og smoothie. Pastaretter er lett å få ned, men ikke lag med for mye melk/fløte. Hold deg unna hard fordøyelige matretter som kjøtt ol. Prøv heller med fisk/kylling. Om du klarer å lage deg middag, skjær det opp i små biter, høres sprøtt ut, men det hjelper å få det ned. Eggerøre og omelett har reddet meg flere ganger, med litt salat til. Brød blir jeg bare kvalm av. Rett i koppen supper, havregrøt. Et annet tips, mens du spiser les en bok, surf på nettet eller se på tv. Da tenker du ikke over at du spiser og det går litt av seg selv. Det hjelper hos meg. Drikk masse vann. Lykke til med å få matlysten tilbake, føler med deg.
AnonymBruker Skrevet 5. april 2011 #5 Skrevet 5. april 2011 Har prøvd å få i meg litt idag, og det har gått greit. Har ikke vært mer enn to knekkebrød med rekesalat, et glass biola og en liten yoghurt. Nå burde jeg egentlig få i meg middag, men det er ingenting som frister. Åh, det er så slitsomt!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå