Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

De siste par ukene har jeg vært så 'pløsete' rundt øynene. Jeg aner ikke hvorfor. Området akkurat under øynene er hovent og som om det er væske under. Og området oppå beinet (under øyet) er irritert, en anelse utslett og det klør litt.

Jeg har veldig rar hud, som reagerer på det meste. Men denne gangen vet jeg ikke hva jeg reagerer på! Bruker de samme kremene og sminke som tidligere, og har heller ikke spist noe jeg ikke er vant til.

Forslag til hva dette kan være, evnt hvordan jeg kan finne det ut?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hva med å få en lege time slik at du får sjekket om det er en allergisk reaksjon,eksem o.l?

Skrevet

De siste par ukene har jeg vært så 'pløsete' rundt øynene. Jeg aner ikke hvorfor. Området akkurat under øynene er hovent og som om det er væske under. Og området oppå beinet (under øyet) er irritert, en anelse utslett og det klør litt.

Jeg har veldig rar hud, som reagerer på det meste. Men denne gangen vet jeg ikke hva jeg reagerer på! Bruker de samme kremene og sminke som tidligere, og har heller ikke spist noe jeg ikke er vant til.

Forslag til hva dette kan være, evnt hvordan jeg kan finne det ut?

Kan hende du har fått betennelse. Gå til legen og få det undersøkt.

AnonymBruker
Skrevet

Vil absolutt ikke til legen. Legen min i studiebyen er så tafatt, jeg kan jo mer enn han :roll: Betaler 150 for en legetime der han sier: 'vent noen dager og se om det går over'. Skal flytte i sommer, så det er ikke vits å finne ny lege nå :)

Får søke litt mer rundt på nettet :)

Skrevet

Vil absolutt ikke til legen. Legen min i studiebyen er så tafatt, jeg kan jo mer enn han :roll: Betaler 150 for en legetime der han sier: 'vent noen dager og se om det går over'. Skal flytte i sommer, så det er ikke vits å finne ny lege nå :)

Får søke litt mer rundt på nettet :)

DET er det største tullet jeg har hørt!

Legen kan absolutt mer enn deg. Legen avgjør om noe skal gjøres, om du skal ha resepkt på medisiner eller om tilstanden kan sees an i noen dager. Det siste er absolutt det beste, da uvettig bruk av antibiotika skaper resistente bakterier.

Gå til legen din! Går du bare rundt og tror du kan ordne opp selv ved å "se på nettet" kan du risikere at tilstanden forverrer seg, du kan i verste fall risikere synet ditt! Kom deg avgårde!

AnonymBruker
Skrevet

Når jeg drar til legen, så har jeg jo allerede ventet i noen dager/uker før jeg drar dit :) Jeg har verken tid eller penger til å dra til legen for noe småtteri.

Men skjønner hva du mener. Ringte legen i stad og spurte om jeg kunne få time hos en annen der enn fastlegen min. Har nemlig vært hos en kjempeflink lege der før (hastetime) som tok meg seriøst. Men det gikk visst ikke an denne gangen. Venter til i morgen og ser hvordan øynene ser ut da :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...