Gå til innhold

Yoga


Gjest Canis lupus

Anbefalte innlegg

Gjest Canis lupus

Er yoga god trening? Sliter litt med en skade, og det er vanskelig for meg å trene normalt. Eneste treningen jeg kan trene "fult" er svømming, men har ikke mulighet til å svømme ofte. Så har tenkt litt på yoga.

Noen som kan fortelle meg litt om yoga, og hvordan man kan starte med treningen? :) Jeg syntes det står så komplisert og langt de fleste steder på nettet, jeg trenger ting litt forenklet :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er yoga god trening? Sliter litt med en skade, og det er vanskelig for meg å trene normalt. Eneste treningen jeg kan trene "fult" er svømming, men har ikke mulighet til å svømme ofte. Så har tenkt litt på yoga.

Noen som kan fortelle meg litt om yoga, og hvordan man kan starte med treningen? :) Jeg syntes det står så komplisert og langt de fleste steder på nettet, jeg trenger ting litt forenklet :ler:

Yoga er fint å starte med for å trene kroppen opp og kanskje ha som mål å trene mer normalt. Yoga bedrer balansen, gjør kroppen mykere og forbrenner selvsagt litt. Men du bør ikke bruke yoga som eneste treningsform hvis målet er å komme i bedre form eller bygge muskler, evt gå ned i vekt. Da bør du prøve å få svømt oftere, eller kanskje heller satse på pilates. Prøv også å gå lange og raske turer dersom det er et alternativ.

Har du ikke anledning til å gå på treningssenter som har yogatimer kan du låne dvder på biblioteket eller sjekke på nett, evt kjøpe en dvd med yogaøvelser for nybegynnere. Det er ikke noe lett å lese seg til øvelsene, det beste er å ha en instruktør, det nest beste er å følge videoer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har begynt og trene yoga; Yoga styrke og yoga avspenning.

Synes det er valdig bra og deilig og kjenne kroppen jobbe.

Vil absolutt anbefale det.

Jeg bruker forresten en kombinasjon av kondisjonstrening og yoga.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trener yoga - en form som kalles Iyengar Yoga og formålet med denne treningen er å gjøre kroppen så sterk og jevn som mulig. Når jeg sier jevn mener jeg at målet med treningen er å styrke all musklatur slik at du blir mest mulig balansert i kroppen din og ikke over- eller underbelaster deler av kroppen.

Treningen er også slik at du skal kunne yte ditt ytterste i alle stillinger, men uten å belaste deg feil. Det er med andre ord ypperlig trening om du har skader eller begrensninger på noe vis.

Svømming og yoga utfyller hverandre svært godt etter min erfaring - svømming vil gi kondisjon og yogaen styrke. Jeg vil dessuten hevde at det er bare tull at du ikke kan ha yoga som eneste styrketrening - det gir en fleksibilitet og en statisk styrketrening jeg aldri har følt maken til i allefall. Søk opp et yogastudio (jeg vil selvsagt anbefale deg å lete etter et Iyengarstudio) og sett i gang!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tjoms

Jeg vil dessuten hevde at det er bare tull at du ikke kan ha yoga som eneste styrketrening - det gir en fleksibilitet og en statisk styrketrening jeg aldri har følt maken til i allefall.

Enig! Jeg trente Energy Yoga og var så støl at jeg hadde problemer med å bevege meg i mange dager etterpå. Støl overalt, til og med under armene. Fantastisk styrketrening! Jeg bruker elipsemaskinen for å trene kondisjon, det er også en veldig skånsom måte å trene på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Cecilie .

Yoga er veldig bra! For meg iallefall :D

Pleier å trene yoga nesten hver morgen før jeg starter dagen for fult, da får jeg mere energi, og føler meg mye mer avslappet!

Stå på! ;)

Endret av Cecilie .
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...