AnonymBruker Skrevet 3. april 2011 #1 Skrevet 3. april 2011 Hei! Noen som har erfaring med Vallergantabletter mot allergi? Jeg har fått resept på disse i forbindelse med søvnplager, men legen sa at de opprinnelig ble gitt til pasienter med allergier. Noen som har brukt dem mot det, hadde de effekt? Leser også i pakningsvedlegget at de mister effekt etter regelmessig bruk (mot søvnproblemer) dette sa legen min ingenting om, hun sa derimot at jeg skal bruke dem daglig. Blir litt i tvil, og lurer på andres erfaringer? Blir takknemlig for alle svar
Sugerøret Skrevet 3. april 2011 #2 Skrevet 3. april 2011 vallergan virket dårlig for meg som innsovningstablett. Fungerte greit nok mot pollenallergien vet ikke om du ble klokere av mitt svar,men svar var det i alle fall
AnonymBruker Skrevet 3. april 2011 #3 Skrevet 3. april 2011 Hei Kårky! Grunnen til at jeg lurte på det med allergi (men er fint å høre erfaringer rundt det som sovehjelp også) er at jeg er allergisk mot både støv, hund, katt, pollen + +, og har ennå ikke funnet noe allergimedisin som funker. Så ble litt glad når jeg hørte at dette opprinnelig var allergimedisin, kanskje jeg endelig finner en som hjelper, to fluer i en smekk, liksom! ...glemte jo å spørre legen da... Men takk for svaret ditt!
pantora Skrevet 3. april 2011 #4 Skrevet 3. april 2011 Jeg synes det funker som en drøm for søvnen (haha), i perioder!
Gjest Applecore Skrevet 3. april 2011 #5 Skrevet 3. april 2011 Det er jo en ganske gammeldags type allergimedisin da. Er en grunn til at de ikke skriver det ut som det lenger, bare for søvnproblemer. Men skader jo ikke å prøve
AnonymBruker Skrevet 3. april 2011 #6 Skrevet 3. april 2011 Hei! Noen som har erfaring med Vallergantabletter mot allergi? Jeg har fått resept på disse i forbindelse med søvnplager, men legen sa at de opprinnelig ble gitt til pasienter med allergier. Noen som har brukt dem mot det, hadde de effekt? Leser også i pakningsvedlegget at de mister effekt etter regelmessig bruk (mot søvnproblemer) dette sa legen min ingenting om, hun sa derimot at jeg skal bruke dem daglig. Blir litt i tvil, og lurer på andres erfaringer? Blir takknemlig for alle svar mye hangover om du tar de forsent...skønner ikke hvorfor legen skriver ut denne typen som allergimed. So allergiker er jeg trett no i perioder,om jeg ikke skal gå rundt som en zombie
pantora Skrevet 3. april 2011 #7 Skrevet 3. april 2011 Stemmer det, får en veldig hangover dagen etter, så jeg tar den helst åtte eller før de gangene jeg tar den!
AnonymBruker Skrevet 4. april 2011 #8 Skrevet 4. april 2011 Kanskje jeg har vært uklar i innleggene mine, jeg har ikke fått den utskrevet som allergimedisin, men som sovemedisin. Men siden legen fortalte meg at den opprinnelig ble skrevet ut for allergiplager, så lurte jeg på andres erfaringer med disse tablettene. Har prøvd så mange forskjellige type allergimedisiner nemlig, og så tenkte jeg at om disse fungerer mot allergiene mine også, så er jo det kjempefint, så slipper jeg å dra til legen og be om nye allergimedisiner. Er redd de skal tro jeg bare vil ha masse piller, siden jeg hvert år når jeg ikke klarer allergiplagene mer går innom og sier jeg må ha nye piller... -TS
Envy Skrevet 4. april 2011 #9 Skrevet 4. april 2011 er det ikke cetrizin (husker ikke hvordan det skrives) de skriver ut mot allergi? Jobber på institusjon, og allergikere som også trenger søvnpiller får gjerne både cetrizin og vallergan. Ellers har jeg aldri sett vallergan utskrevet som allergitablett, det er vel i dag kun brukt som innsovningstablett. Når det er sagt, bruker selv vallergan for søvnen i tider, og det fungerer veldig bra for nettopp dette. Blir ikke så tung og trøtt i hodet dagen etterpå heller, som man blir på f.eks imovane.
AnonymBruker Skrevet 4. april 2011 #10 Skrevet 4. april 2011 I perioder bruker jeg Vallergan for å få til å sove hele natten. Jeg sovner lett om kvelden, men våkner gjerne i 03.00 - 04.00 tia og får ikke sove mer. Bruker bare 1/2 tabelett i gangen, det er nok for meg og jeg sover da frem til jeg skal på jobb. Tar tabeletten i 22-tia. Jeg er ikke allergisk for noe som helst så jeg har ingen erfaring med å bruke den som allergimedisin. Har en unge på 12 som er allergisk mot insekstikk men har aldri brukt Vallergan mot det. Har vel ikke tenkt tanken på det. Mener å huske det er cetrizin (med forbehold om feil).
AnonymBruker Skrevet 4. april 2011 #11 Skrevet 4. april 2011 Har prøvd dette mot allergi: polaramin prolongatum, zyrtec, cetirin, kestine og loratadin, pluss et utall nesesprayer og øyedråper, ingen av dem har funket Begynner å bli lei den idiotiske støvallergien nå, den er jo aktiv hele året... Skal ihvertfall prøve vallergan'en ikveld, og krysse fingrene for at den behandler allergien også -TS
AnonymBruker Skrevet 4. april 2011 #12 Skrevet 4. april 2011 Jeg har samme type allergiplager som TS, og for meg funker Aerius bra. Tror ikke legen tror at du vil misbruke allergitabletter, så ikke vær redd for å spørre om det dersom Vallergan ikke funker mot allergien. Grunnen til at de nøler med å skrive ut Aerius er at det er dyrere enn de andre antihistaminene, og man skal ha prøvd f.eks. Cetirizin først over en periode uten effekt. Lykke til!
AnonymBruker Skrevet 5. april 2011 #13 Skrevet 5. april 2011 Jeg har samme type allergiplager som TS, og for meg funker Aerius bra. Tror ikke legen tror at du vil misbruke allergitabletter, så ikke vær redd for å spørre om det dersom Vallergan ikke funker mot allergien. Grunnen til at de nøler med å skrive ut Aerius er at det er dyrere enn de andre antihistaminene, og man skal ha prøvd f.eks. Cetirizin først over en periode uten effekt. Lykke til! Glemte å nevne Aerius jeg, den funket heller ikke. Hadde det ikke vært for at jeg jevnlig har tatt allergiprøver ville jeg nesten trodd jeg var feildiagnostisert... Uansett! Tok en vallergan igår, og jo, bivirkningen å bli trøtt kom etter ca to timer. I tillegg, når jeg våknet var jeg ikke tett i nesen! Jeg kan virkelig ikke huske sist det var tilfelle, så ting tyder på at den tar litt knekken på allergiplagene iallefall -TS 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå