AnonymBruker Skrevet 3. april 2011 #21 Skrevet 3. april 2011 Men leste nettopp på nettet nå at det som regel går over av seg selv etter en uke. Antibiotika får man bare så det skal gå over raskere. Siden det har gått ca en uke til meg, så er det kanskje like greit å vente noen dager å se om det går over? (Leste at gravide må alltid få antibiotika for det, men er jeg gravid skal jeg ta abort uansett, så da spiller vel dette ingen rolle?)
Envy Skrevet 4. april 2011 #23 Skrevet 4. april 2011 Men leste nettopp på nettet nå at det som regel går over av seg selv etter en uke. Antibiotika får man bare så det skal gå over raskere. Siden det har gått ca en uke til meg, så er det kanskje like greit å vente noen dager å se om det går over? (Leste at gravide må alltid få antibiotika for det, men er jeg gravid skal jeg ta abort uansett, så da spiller vel dette ingen rolle?) Synes ikke det høres ut som noen god ide å vente det ut, pga nyrebekkenbetennelse som er blitt nevnt tidligere her. Er du gravid kan du evt få antibiotika som gravide tåler. Sjekk uansett opp begge deler du, eller i det minste ring på legekontoret og hør om de anbefaler at du kommer på en time.
Gjest LOGAN Skrevet 4. april 2011 #24 Skrevet 4. april 2011 Men leste nettopp på nettet nå at det som regel går over av seg selv etter en uke. Antibiotika får man bare så det skal gå over raskere. Siden det har gått ca en uke til meg, så er det kanskje like greit å vente noen dager å se om det går over? (Leste at gravide må alltid få antibiotika for det, men er jeg gravid skal jeg ta abort uansett, så da spiller vel dette ingen rolle?) Du gjør jo som du vil men siden det plager deg så skjønner jeg ikke hvorfor du bare ikke gjør noe med det?! Jeg tror det er en ekstremt sjelden gang det går over av seg selv og for å repetere: du vil IKKE ha nyrebekkenbetennelse.. Jeg får ikke beskrevet bedre hvor vondt det er. I tillegg så blir du jo så syk at du kanskje må være hjemme en uke og i værste fall legges inn på sykehus et par dager..
AnonymBruker Skrevet 4. april 2011 #25 Skrevet 4. april 2011 Hvorvidt UVI går over av seg selv eller ikke, kommer helt an på bakterien som forårsaker dette. Dersom du er i fertil alder (og ikke gravid), så skal legen egentlig behandle på symptomer, i alle fall er det slik her jeg bor. Dersom det er en UVI som går over av seg selv, så lønner det seg å drikke mye, for da kan du på en måte få skylt ut bakterien. Anbefaler deg likevel å ta en tur til legen, for da kan du i samme slengen få testet for graviditet, og evt. bestilt time til abort.
AnonymBruker Skrevet 4. april 2011 #26 Skrevet 4. april 2011 Ts her. I dag kom mensen 6 dager forsent, så er iallefall ikke gravid=) Og tror uvi er på vei til å forsvinne av seg selv og. Har ikke merket så mye til det i dag. Da er det vel ingenting jeg trenger å gjøre? Eneste i dag er at jeg har hatt vondt i magen, men det er sikkert på grunn av mensen.
AnonymBruker Skrevet 5. april 2011 #27 Skrevet 5. april 2011 Jeg ville levert en urinprøve uansett, for å få sjekket opp i hva slags bakterie dette er, og om behandling anbefales. Ubehandlet uvi kan i verste fall være livsfarlig.
AnonymBruker Skrevet 5. april 2011 #28 Skrevet 5. april 2011 Jeg ville levert en urinprøve uansett, for å få sjekket opp i hva slags bakterie dette er, og om behandling anbefales. Ubehandlet uvi kan i verste fall være livsfarlig. Enig, det kan være lurt å levere en urinprøve. Er jo ikke så mye stress med det, legetime trenger du heller ikke. Du kan også ha en aktiv blære som krever tømming ofte. Dette kan behandles med tabeletter eller operasjon. Som du ser ts, kan det være flere årsaker til problemet ditt å derfor være lurt å få levert en urinprøve.
AnonymBruker Skrevet 5. april 2011 #29 Skrevet 5. april 2011 http://www.vg.no/rampelys/artikkel.php?artid=540106
AnonymBruker Skrevet 5. april 2011 #30 Skrevet 5. april 2011 Åj, den der artikkelen skremte meg litt. Uvi er så og si over nå. Men er kanskje lurt å levere en urinprøve uansett da? Men bør kanskje vente noen dager til mensen er over, så det ikke kommer noe av det i urinprøven?
AnonymBruker Skrevet 5. april 2011 #31 Skrevet 5. april 2011 Åj, den der artikkelen skremte meg litt. Uvi er så og si over nå. Men er kanskje lurt å levere en urinprøve uansett da? Men bør kanskje vente noen dager til mensen er over, så det ikke kommer noe av det i urinprøven? Jammen så ring legen!! Nå må du ha fått mange nok svar - google mensen og urinprøve eller ring legen asap i morgen tidlig.. Jeg er ikke lege eller innenfor helsefaget i det hele tatt og det er kanskje ikke andre her eller så du må jo undersøke dette med de som kan det nå!
AnonymBruker Skrevet 5. april 2011 #32 Skrevet 5. april 2011 Det gjør ikke noe om du har mensen. Urinprøven greier å luke ut eventuelle uvi-bakterier uansett.
AnonymBruker Skrevet 5. april 2011 #33 Skrevet 5. april 2011 Vask deg godt, forfra og bakover med en vattdott med vann. Tiss litt i do, så litt i prøvebegeret, resten i do. (midtstråleurin) Da er sjansen liten for at du får blod i prøven. Det er bakteriene som er viktigst å sjekke, men den registrer også blod.
AnonymBruker Skrevet 5. april 2011 #34 Skrevet 5. april 2011 Hvis det er UVI du har, vil jeg tro at du har smerter når du tisser. Allmenntilstanden kan også være nedsatt. Uansett er det viktig å få tatt en urinprøve for enten å bekrefte eller utelukke UVI.
AnonymBruker Skrevet 6. april 2011 #35 Skrevet 6. april 2011 Hvis det er UVI du har, vil jeg tro at du har smerter når du tisser. Allmenntilstanden kan også være nedsatt. Uansett er det viktig å få tatt en urinprøve for enten å bekrefte eller utelukke UVI. Det er ikke alltid man kan merke at man har uvi. Søsteren min har til og med hatt nyrebekkenbetennelse uten å merke noe til det.
Gjest Liv Mohr :) Skrevet 6. april 2011 #36 Skrevet 6. april 2011 Det er det samme, men pencillin er en egen gruppe innen antibiotika. Link. Jeg er svært plaget med UVI og har aldri fått pencillin for det. Jeg fikk Apocillin mot kraftig blærekatarr for mange år siden, og det er såvidt jeg vet penicillin. Til TS: har du tatt GU i det siste? Det kan være lurt å sjekke at alt er i orden i underlivet, da bl.a. store muskelknuter i livmora kan trykke mot blæra og gi tissetrang.
Gjest Anna Skrevet 13. november 2012 #37 Skrevet 13. november 2012 Hei, jente på 17 her. De siste dagene så har jeg ikke måtte gå på do veldig ofte, men jeg f.eks. går, uten å måtte på do, så plutselig helt ut av ingenting så blir jeg bare helt utrolig tissetrengt og føler jeg tisser på meg der og da. Skikkelig ubehagelig å ikke få noen type for varsel i forkant! Jeg går oftere på do nå, men når jeg er ferdig er jeg ferdig, men så går det kanskje en halvtime - time så skjer det igjen. Er dette noe av samme greia ? har hatt det sånn i noen dager nå.. og det blir ikke akkurat noe bedre..
SoftKitty Skrevet 13. november 2012 #39 Skrevet 13. november 2012 (endret) At man ofte er tissetrengt er gjerne første tegn på UVI ja. Ser mange her sier man MÅ ha antibiotika osv, det stemmer ikke for meg iallfall, har mange ganger latt det gå over av seg selv. Har bare drukket masse væske med en gang jeg har kjent symptomer, gjerne tranebærsaft, sånn at jeg har tisset superofte, også har det gått over iløpet av en dag eller to. Vil man gjerne være sikker på hva det er, eller hvis det sitter lenger en et par dager, er det såklart lurt å gå til legen og ta en test. Endret 13. november 2012 av SoftKitty
Anonym_997 Skrevet 17. mai 2022 #40 Skrevet 17. mai 2022 Hei, lenge siden denne tråden ble lagt ut, men lurer på om hvordan det gikk med deg? Kjenner meg igjen i mange av symptomene du beskriver!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå