AnonymBruker Skrevet 3. april 2011 #1 Skrevet 3. april 2011 Jeg er tissetrengt hele tiden. Selv om jeg nettopp har vært på do. Går jeg på do igjen kommer det bare noen dråper. Hver gang i det jeg tisser, og akkurat når jeg er ferdig å tisse, da føles jeg utrolig tissetrengt i noen sekunder. Plutselig uten noen forvarsel når jeg f eks sitter på jobb, så kjennes det plutselig ut som jeg holder på å tisse på meg, å må bare prøve å knipe igjen der nede så ingen skade skjer! Og noe annet som også er feil, er at når jeg tisser til vanlig klarer jeg å knipe igjen så strålen stopper helt, for så å slippe opp å tisse ferdig. Men hvis jeg prøver nå å knipe igjen, blir den bare litt svakere, men stopper ikke helt opp. Hva er det som feiler meg? Har jeg plutselig mistet alle musklene der nede? Vært slik i en ukes tid nå, å begynner å bli lei.
AnonymBruker Skrevet 3. april 2011 #3 Skrevet 3. april 2011 Hva er det? Nei ikke sjekket noe. Kan jeg sjekke det selv?
Gjest Applecore Skrevet 3. april 2011 #4 Skrevet 3. april 2011 Dra til legen og ta en blodprøve. Kan være blærekatarr, da trenger du penicilin.
Envy Skrevet 3. april 2011 #6 Skrevet 3. april 2011 Dra til legen og ta en blodprøve. Kan være blærekatarr, da trenger du penicilin. mener du ikke antibiotika? Eller er blærekatarr og UVI to forskjellige ting? UVI skal man ihvertfall ha antibiotika for. 1
Gjest Gjest Skrevet 3. april 2011 #7 Skrevet 3. april 2011 Lurt å gå til legen og ta en urinprøve fortest mulig så du ikke får nyrebekkenbetennelse dersom det er urinveisinfeksjon. Høres ihvertfall veldig ut som en urinveisinfeksjon! Lukter det av urinen din? Har du feber? Har du vondt nede i ryggen? Dersom urinprøven gir utslag får du en ukes behandling med penicillin. God bedring!
Gjest Gjest Skrevet 3. april 2011 #8 Skrevet 3. april 2011 mener du ikke antibiotika? Eller er blærekatarr og UVI to forskjellige ting? UVI skal man ihvertfall ha antibiotika for. Em.. penicillin er antibiotika!
Envy Skrevet 3. april 2011 #9 Skrevet 3. april 2011 Em.. penicillin er antibiotika! Det er det samme, men pencillin er en egen gruppe innen antibiotika. Link. Jeg er svært plaget med UVI og har aldri fått pencillin for det. 3
Gjest Gjest Skrevet 3. april 2011 #10 Skrevet 3. april 2011 Det kommer an på legen som skriver det ut, hvor hyppig pasienten er plaget med infeksjon, hvor kraftig den er osv. De fleste leger vil starte med penicillin da det er smalspektret antibiotika og det derfor ikke er like stor sjanse for resistens. (Svært vanlig å gi selexid som førstevalg.) Menmen, det får vel legen uansett avgjøre!
Gjest Applecore Skrevet 3. april 2011 #11 Skrevet 3. april 2011 mener du ikke antibiotika? Eller er blærekatarr og UVI to forskjellige ting? UVI skal man ihvertfall ha antibiotika for. Mulig det, har bare hatt blærekatarr en gang som liten, og jeg husker det som at jeg fikk penicilin, men mulig jeg tar feil.
AnonymBruker Skrevet 3. april 2011 #12 Skrevet 3. april 2011 TS her. Nei kjenner ikke noen annen lukt av urinen. Har heller ikke vondt i ryggen eller feber. Er det bare å bestille time til legen å ta blodprøve der? Eller urinprøve? Tviler jeg får tisset så mye der når jeg går så ofte på do. (Tror jeg kanskje er gravid. Dette har vel ikke noe med at jeg må tisse hele tiden? Har isåfall blitt gravid i løpet av de siste fire ukene, så da har vel ikke dette noe med saken å gjøre?)
Gjest Applecore Skrevet 3. april 2011 #13 Skrevet 3. april 2011 TS her. Nei kjenner ikke noen annen lukt av urinen. Har heller ikke vondt i ryggen eller feber. Er det bare å bestille time til legen å ta blodprøve der? Eller urinprøve? Tviler jeg får tisset så mye der når jeg går så ofte på do. (Tror jeg kanskje er gravid. Dette har vel ikke noe med at jeg må tisse hele tiden? Har isåfall blitt gravid i løpet av de siste fire ukene, så da har vel ikke dette noe med saken å gjøre?) Ja, bare å ringe legen, tror du får komme på ganske kort varsel. Blodprøve tar du der, urinprøve kan du ha med hjemmefra. Kan jo forøvrig ha noe med en eventuell graviditet å gjøre, i så fall så bør du likevel ta deg en tur til legen for å ta en test
Gjest LOGAN Skrevet 3. april 2011 #14 Skrevet 3. april 2011 Kan du ikke uansett ringe legen i morgen og evt få en time tidlig tirsdag. Ta med morgenurinprøve! Jeg hadde ikke vondt eller merket ikke noe når jeg hadde UVI - det endte med nyrebekkenbetennelse så om det er det vil jeg anbefale å ta tak i det med engang.. Er du gravid så får du sjekket det å evt. Om det ikke er for tidlig:) 1
AnonymBruker Skrevet 3. april 2011 #15 Skrevet 3. april 2011 Høres absolutt ikke usannsynlig ut at det kan henge sammen med graviditet.
AnonymBruker Skrevet 3. april 2011 #16 Skrevet 3. april 2011 Hva tar man med urinprøven i når man tar den med hjemmefra? Skal få sjekket om jeg er gravid før jeg drar til legen. Hvis jeg er gravid, å så drar til legen pga tissingen. Må jeg gjøre noe annet enn urinprøve/blodprøve da?
Gjest LOGAN Skrevet 3. april 2011 #17 Skrevet 3. april 2011 Apoteket selger sånne prøveglass med lokk;) Sjekk begge deler - når det gjelder om du er gravid så kan det være for tidlig å vite, men hør med legen! LYKKE TIL
PepsiMax Skrevet 3. april 2011 #18 Skrevet 3. april 2011 Enten kan du dra på apoteket og kjøpe urinprøve glass eller bare ta noe du har hjemme. Bare vær HELT sikker på at det er rent (det du har urinene i), ellers er det ikke sikkert de får riktige svar. Urinprøven bør være fra på den første urinen på morgenen.. 1
AnonymBruker Skrevet 3. april 2011 #19 Skrevet 3. april 2011 Tipper dette er uvi. Er dette "farlig"? Aldri hatt noe sånt før.
Gjest LOGAN Skrevet 3. april 2011 #20 Skrevet 3. april 2011 Ikke farlig med det første.. Men går det over til nyrebekkenbetennelse så er det syyykt ubehagelig! Så hadde det vært tilfelle hadde du merket det;) Men du må ha en "pillekur" for at det skal bli borte. Jeg oppdaget alt i det seneste å måtte rett på sykehus for antibiotika intravenøst(det er ikke uvanlig m nyrebekkenbetennelse). Faren om det går for lang tid er at du kan få permanent nyreskade om du ikke behandler det riktig. Blodforgifting kan også skje. Men som sagt du kjenner det i GOD TID før det skjer. Ta med deg en prøve til legen og sjekk så slipper du tenke mer på det!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå