Gå til innhold

å ''gi av seg selv''

Fremhevede innlegg

Gjest lillemeg
Skrevet

hei hei!

jeg hører setningen ''gi av seg selv'' eller du ''må gi av deg selv'' eller ''hun gir mye av seg seg selv''.. osv

hva menes egentlig med det? hva betyr det å gi av seg selv? hva gjør man da?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tror man mener det å være åpen, gi litt av seg selv. Sånn som jeg, gir av meg selv til både venner og kjæreste. For at de skal bli ordentlig kjent med meg, at de lærer noe nytt. Jeg tenker ikke så mye over det, kommer veldig naturlig. :)

Skrevet

De gir litt av leveren sin i ny og ned.. Også selvfølgelig en nyre for å være ekstra snill!

Skrevet

De gir litt av leveren sin i ny og ned.. Også selvfølgelig en nyre for å være ekstra snill!

..

Gjest Gjest
Skrevet

Hmmm.. jeg har tenkt på det som å gi oppmerksomhet til andre, altså bruke sin egen tid og energi til å vise hengivenhet til og lytte til andre. Men tar muligens feil her.

Skrevet

Som å være motsatt av reservert og stille. Man er åpen i det man møter andre, og jobber for at de skal bli kjent med hvem man egentlig er. Uten å være falsk og utgi seg for å være noe(n) man ikke er.

Man gir av seg selv når man deler sine innerste tanker og følelser.

Skrevet

Med å gi av seg selv så tenker eg på en persom som gir deg noe å "spille" på når man snakker. Feks hvis man skriver meldinger med noen. Er det tørre kjedelige svar?, eller kommer personen med meldinger det går ann å ta tak i og føre videre. Et annet eksempel er hvis du snakker med en person. Er h*n helt a4 og gjør ingenting ut av seg, eller er det mye spøking og godt humør.

AnonymBruker
Skrevet

Som å være motsatt av reservert og stille.

En ganske stille person kan også gi av seg selv. Veldig frempå og skravlete folk kan bli too much, uten at de egentlig gir noe av seg selv.

Og man trenger ikke dele sine innerste tanker og følelser for å gi av seg selv.

Man gir av seg selv ved å være oppriktig interessert i andre, la folk virkelig bli kjent med den man er uten å utlevere seg fullstendig. Man har kanskje noen historier og komme med, bringer interessante samtaleemner på banen og er ikke redd for å vise sin sårbarhet.

Skrevet

Jeg tenker vel mest på det som å være medfølende med andre mennesker, tørre å vise hva man føler. Og å fortelle litt om seg selv, enten hva man liker/ikke liker eller om hva som skjer i livet sitt... Som nevnt over trenger man ikke åpne seg fullstendig for å gi av seg selv, men noe åpenhet mener jeg jo at det må være.

AnonymBruker
Skrevet

Hahaha! Dødsbra :skratte:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...