AnonymBruker Skrevet 3. april 2011 #1 Skrevet 3. april 2011 Jeg har sett i en del forum og spørresider (som klara-klok.no) der jenter virker bekymret fordi dem ikke har fått hår under armene. Dette er både fra unge og eldre. Men jeg skjønner ikke helt dette. Vil jenter virkelig ha hår under armene? Hvorfor det? Er det for å ha noe å barbere vekk? Jeg trodde de fleste jenter hadde blitt overlykkelig om de av en eller annen grunn ikke fikk det. Mener ikke å høres frekk ut, jeg bare lurer.
petrinepetrine Skrevet 3. april 2011 #2 Skrevet 3. april 2011 Det hadde vært herlig å ikke at hår under armene! Men på den andre siden, når jeg var mindre og alle andre hadde fått mensen, så ville jeg også få det. Selv om det i dag er en pest og en plage
AnonymBruker Skrevet 3. april 2011 #3 Skrevet 3. april 2011 De er vel bare redd for at noe er galt. Har lite vekst der selv og trodde lenge at jeg var unormal.
AnonymBruker Skrevet 3. april 2011 #4 Skrevet 3. april 2011 Hårvekst og mensen er veldig nytt og spennende helt til det blir en vane, først da skjønner man hvor herlig tiden var før!
Sugerøret Skrevet 3. april 2011 #5 Skrevet 3. april 2011 har en hår er det feil,om en ikke får hår- så er det feil også. Bare slik det skal være tror jeg
Tears.of.the.Sun Skrevet 3. april 2011 #6 Skrevet 3. april 2011 Hmm, jeg tror at man blir litt nervøs hvis man ikke gror hår under armene da det er sånn det "skal" være. Men samtidig så tror jeg ikke at noen kvinner ønsker hår under armene. De ønsker sikkert bare å vite at det er der, det kommer, hvis man ikke tar det bort.
Colargol Skrevet 4. april 2011 #7 Skrevet 4. april 2011 (endret) Alle ønsker vel å følge den normale utviklingen? Selv om mensen, hår under armene, hår på leggene, hår på kjønnsorganene er et herk og puppene blir like brukbare og fantastiske om de kommer i en alder av 12 eller 18, så vil jo de fleste tenåringer ønske at ting skal skje fortest mulig. Puberteten er jo en kjernedel av det å bli voksen -og hvis ting går litt treigt så føler man seg kanskje litt umoden og unormal i forhold til "alle andre" som er tidligere utviklet. Gutta vil ha hår her og der så fort som mulig, de krysser fingrene for at de får ordentlig skjeggvekst selv om de ikke vil ha skjegg, de vil at pikken skal vokse seg større enn størst og de går å venter i det "uendelige" på stemmeskiftet, bare for å oppleve at stemmen høres helt jævlig ut et par år. Men de vet jo ikke enda, hva vi andre som allerede har gått igjennom puberteten vet -for tenåringene så er jo dette nytt, en engangsopplevelse de ikke har erfaring med. Og uansett hvor mye man prater om det, hvor mye helsesøster sjekker opp og skolen har seksualundervisning, uansett hvor mye de ser på TV -så vil ungdom alltid føle seg usikker og keitete. Kroppen deres forandrer seg jo uten at de selv kan gjøre en dritt med det -og å da være "sist i køa" betyr gjerne at veldig mange andre vet mer om hva som skjer enn det man selv gjør, og da er det lett å spørre Klara Klok anonym på nett -er jeg normal? Vil jeg også noen gang bli voksen? Hvorfor har venninna mi allerede hatt mensen i fire år, mens jeg er tørr som en ørken? Why oh why?? 3-4år etterpå er de tilbake på nett, eller i samtaler med kompiser og venninner -klager på mensen og barberer legger. Synes det er dritt med for mye hår på ryggen og takler ikke mer enn tredagers skjegg før det begynner å klø. It's life! Endret 4. april 2011 av Colargol 1
Wonders Skrevet 4. april 2011 #8 Skrevet 4. april 2011 når man er ung vil man jo utvikles i takt med andre. Henger man etter tror man at man er unormal. De gamle mister jo hår stadig og de blir ikke fornyet. Jeg hadde vært veldig glad for dette i min alder allerede, bare ikke på hode, øyenbryn og vipper. Resten kan ryke og reise
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå