Gjest Gjest Skrevet 8. april 2011 #21 Skrevet 8. april 2011 Problemene som beskrives er ikke at fedre ikke ammer, men at de ikke regnes som fullverdige foreldre fordi de ikke ammer. Nå er det snart mulig å kjøpe "morsmelk" til en helt annen pris enn idag. Da er ikke lenger argumentet med at fedre ikke ammer et tema for å definere fedre som 2.rangs foreldre slik de blir idag av enkelte mødre. Barn kan dermed snart vokse opp med BARE far som omsorgsforeløder fra barnet er noen dager gamle og faktisk likevel få "morsmelk". Hvordan skal det gå med de mødrene som fortsatt mener at barn bør vokse opp med mor pga amming (barna vet vi det går bra med) ?
la Flaca Skrevet 9. april 2011 #22 Skrevet 9. april 2011 Merkelig at naturen også lar menn produsere melk ved stimulering av brystet,da gitt! Menn har noen få melkeganger i brystet, men ingen melkekjertler. Selv om de kan produsere noen dråper væske som likner på melk, så kan de ikke produsere melk uten melkekjertler. Men selvfølgelig, de kan jo bruke puppen som smokk de også.(ser ikke helt for meg at mange menn finner det aktuelt) Selv om fraværet av melk i puppen heller vil forårsake frustrasjon hos babyen enn ro. 1
Gjest Gjest Skrevet 9. april 2011 #23 Skrevet 9. april 2011 Flere enn meg som får følelsen av at det er samme person som står bak mange av de anonyme innleggene "for far"? Skjønner uansett ikke problemet. Hvem er det som ikke regner far som fullverdig forelder fordi han ikke ammer? Det er bare sånn naturen har bestemt, og vi som har barn vet at det er mye mer som skal gjøres i oppdragelsen enn å amme... Støtter forøvrig forslaget om at far kan føde også!
Gjest Gjest Skrevet 9. april 2011 #25 Skrevet 9. april 2011 Problemene som beskrives er ikke at fedre ikke ammer, men at de ikke regnes som fullverdige foreldre fordi de ikke ammer. Nå er det snart mulig å kjøpe "morsmelk" til en helt annen pris enn idag. Da er ikke lenger argumentet med at fedre ikke ammer et tema for å definere fedre som 2.rangs foreldre slik de blir idag av enkelte mødre. Barn kan dermed snart vokse opp med BARE far som omsorgsforeløder fra barnet er noen dager gamle og faktisk likevel få "morsmelk". Hvordan skal det gå med de mødrene som fortsatt mener at barn bør vokse opp med mor pga amming (barna vet vi det går bra med) ? Dette er et knakendes godt innlegg.
lille katt Skrevet 10. april 2011 #26 Skrevet 10. april 2011 Jeg vil ikka akkurat påstå at det er ego å ville amme. Amming kan være smertefullt, slitsomt, styrete osv, og kan begrense livet ganske mye. Enig. Amming er noe forbannet herk. Hadde vært fantastisk om mannen min kunne amme i stedet for meg.
la Flaca Skrevet 12. april 2011 #27 Skrevet 12. april 2011 Det er feil,flaca. Gjør hjemmeleksa di. Hva med å vise til hvilke kilder du har som bekrefter at menn kan laktere? Jeg har nemlig ikke sett noen, annet enn de dråpene melkeliknende væske jeg nevnte som følge av økt prolaktin i kroppen.
Gjest Yaga Skrevet 12. april 2011 #28 Skrevet 12. april 2011 Eller du kan undersøke selv. Jeg vet jeg har rett,men kan ikke si jeg føler noen innstendig trang til å finne undersøkelser jeg har lest til noen andre som ikke gidder lete.
Harlekin Skrevet 12. april 2011 #29 Skrevet 12. april 2011 (endret) Eller du kan undersøke selv. Jeg vet jeg har rett,men kan ikke si jeg føler noen innstendig trang til å finne undersøkelser jeg har lest til noen andre som ikke gidder lete. Det er jo du som kommer med påstanden! Da må du selv underbygge den. "Jeg vet jeg har rett" er ikke akkurat noe godt argument. Endret 12. april 2011 av Harlekin 2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå