Gå til innhold

Betatt av psykolog

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er ei jente på 22, har alltid hatt lett for å bli betatt av personer, som oftest damer, helt fra jeg var lita. Det er ikke noe seksuelt, men mer typ personer jeg ser veldig opp til, respekterer, liker veldig godt, MEN det er alltid damer som er pene/attraktive.

Jeg har gått til forskjellige psykologer de siste seks årene, og har nå i år endelig fått en psykolog jeg faktisk liker, kommer overens med, stoler på OG hun er dyktig! Men så er hun også veldig pen og ung, som gjør at jeg får denne "betatthets-følelsen". Vet det er nærmest vanlig å få "følelser" for psykologen sin, men likevel.

Det føles rart at hun vet så mye om meg, og jeg så lite om henne (selv om jeg også vet at det er sånn det skal være). Jeg har funnet henne på facebook, og er med jevne mellomrom inne å ser på siden hennes. Jeg er redd for å bli for "obsessed" og at "følelsene" skal ødelegge, for hun er den beste psykologen jeg har hatt og jeg vil IKKE miste henne!

Tips, råd, erfaringer?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du hørt om problematisk lydighet? Det å faktisk se på autoritetspersoner som forbilder uansett. Høres ut som du er litt i samme bås. At du er veldig opptatt av autoritetspersoner..

Mitt forslag er faktisk at du forteller akkurat det til psykologen din, at du ofte befinner deg i situasjoner som du beskriver her. Det kan være ting i barndommen eller underbevisstheta som gjør at du faktisk føler det sånn. Eller det kan være tileldig. Either way, så burde du fortelle det til psykologen din ;) På den måten unngår du også å miste henne som psykolog.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ja, fortell dette til psykologen din.

Skrevet

Jeg syns ikke dette høres så rart ut, eller jeg skjønner greia di på en måte...

Når man er hos psykolog, en man greier å snakke med føler man seg trygg. man åpner seg jo antakelig mye mer for henne enn det man ville gjort for samboer eller kjæreste, så man knytter et tett, trygt bånd, og man kan få litt betatt-følelse.

For min del gikk dette fort over, men det var en stund jeg hadde helt hekta på min psykolog...

AnonymBruker
Skrevet

TS her

Tears.of.the.sun: Mjoa, kanskje ligger det noe i det, men det er jo ikke alle autoritetspersoner, er kun om de er relativt unge og pene...

Har ikke noe lyst å si det til henne, vi er på en måte i oppstartfase og bli-kjent fase, og jeg tørr rett og slett ikke si noe om det!

AnonymBruker
Skrevet

*bumb*

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er ei jente på 22, har alltid hatt lett for å bli betatt av personer, som oftest damer, helt fra jeg var lita. Det er ikke noe seksuelt, men mer typ personer jeg ser veldig opp til, respekterer, liker veldig godt, MEN det er alltid damer som er pene/attraktive.

Jeg har gått til forskjellige psykologer de siste seks årene, og har nå i år endelig fått en psykolog jeg faktisk liker, kommer overens med, stoler på OG hun er dyktig! Men så er hun også veldig pen og ung, som gjør at jeg får denne "betatthets-følelsen". Vet det er nærmest vanlig å få "følelser" for psykologen sin, men likevel.

Det føles rart at hun vet så mye om meg, og jeg så lite om henne (selv om jeg også vet at det er sånn det skal være). Jeg har funnet henne på facebook, og er med jevne mellomrom inne å ser på siden hennes. Jeg er redd for å bli for "obsessed" og at "følelsene" skal ødelegge, for hun er den beste psykologen jeg har hatt og jeg vil IKKE miste henne!

Tips, råd, erfaringer?

Klart du vil miste henne..hun er jo så dyktig skriver du. Da blir du vel bra?

Skrevet

Tror du bare skal la dette passere. Er vel ganske normalt, som du selv skriver, at pasienter får en litt spesiell tilknytning til psykologen sin - og iallefall om de er flinke og gjør noen "gjennombrudd" for en.

Med mindre du har tidligere erfaringer hvor du blir direkte besatt av slike personer og at det går over til å bli litt vel voldsomt, så skal du bare vente til det går over. Kan jo selvfølgelig ta litt tid og du vil kanskje besøke denne facebookprofilen noen ganger for mye, men til slutt forsvinner denne betattheten.

:)

AnonymBruker
Skrevet

Klart du vil miste henne..hun er jo så dyktig skriver du. Da blir du vel bra?

Jo men det er jo i så fall et stykke frem i tid...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...