Gå til innhold

For dere med samme situasjon..hmm

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vi er faktisk dyr uansett hvordan du over her ser det!:P

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi er jo faktisk dyr, et lite blaff av naturens oppfinnsomhet som har vart knappe 200 000 år.

Som ellers i naturen er det meningen vi skal finne en make. Det, eller dø ut.

Gjest krystallen
Skrevet

*Hvordan du over her ser det* hmm.

Vi er ikke dyr i den forstand at vi kun er skapt for å formere oss.

Og hva har egentlig formering med singellivet å gjøre ? Det er mange som *formerer seg* i helgene og er single, if u catch my drift.

Ser ikke poenget i den sammenlignelsen.

Skrevet

Jeg kverulerer ^^

Vi er dyr, men har oppnådd den luksus at vi kan la være å formere oss, er selvbeviste, planlegger langt inn i fremtiden osv. Så joda, samfunnet burde absolutt tilpasset seg mer at mange lever som singel for lengre perioder.

Hva formering har med singellivet er vel bare det at man da er tilgjengelig på "markedet" for partnere.

Tar poenget, de har trening med mening :lur:

Gjest krystallen
Skrevet

Er du fast leser i dette innlegget nå eller ? :fnise:

Vi er pattedyr som lever i luksus, ja der har du det.

Skrevet

Kan virke slik :popcorn:

Er liv i tråden og jeg likte emnene i åpningsposten. Do I need anny more reasons?^^

Parforhold eller ikke, er helt enig i at man må ta ansvar for sin egen lykke. Å være lykkelig med en partner er jo bonus, men personlig liker jeg alene-tid og, viktig med variasjon for min del.

Dunno about you, prefer to by single?

Gjest Eurodice
Skrevet

Kan virke slik :popcorn:

Er liv i tråden og jeg likte emnene i åpningsposten. Do I need anny more reasons?^^

Parforhold eller ikke, er helt enig i at man må ta ansvar for sin egen lykke. Å være lykkelig med en partner er jo bonus, men personlig liker jeg alene-tid og, viktig med variasjon for min del.

Dunno about you, prefer to by single?

Du er ikke helt stø i engelsk, kanskje like greit å bruke norsk? :fnise:

• Liker 2
Skrevet

Kan være et poeng der ja^^

Både den norske og engelske grammatikken min blir skadelidende klokken 01 på diskusjonsforum, går litt fort i svingene da.

Tilbakemelding mottatt, ordbok innført!

Gjest krystallen
Skrevet

Jeg ? Vel jeg var i et forhold som ikke var bra for meg og jeg ga alt fra meg selv til personen så den tabben skal jeg ikke gjøre igjen. Det å være avhengig av andre for å være lykkelig er ikke bra for noen. Da har de deg i sin hule hånd.

Og her må jeg legge til det som skjer i samfunnet.

For mange år siden var det en selvfølge at mannen tok vare på kona og familien sin. Nå er det slik at hvis kona ikke klarer å forsørge seg selv så blir hun nesten tvunget til det. Det er på en måte et ork for en mann i dag å forsørge sin familie helt alene. Men, likevel klager mannfolk at vi har blitt feministiske og dratt likestillingen for langt.

Det kan høres ut som jeg er ganske ekstremt på dette med å være singel men, selvsagt vil jeg ha familie en dag jeg er ganske gammeldags av meg men, jeg trives slik det er nå også. Kommer ikke prinsen på den hvite hest så er det helt greit. Jeg overlever det helt supert ! Jeg har lært å ikke nøye meg med hva som helst. Tar han meg for gitt så viser jeg han gjerne døren :)

Det er bedre å være alene enn sammen med noen og ensom !

Vil egentlig ikke bli så personlig her men, siden du spør.

AnonymBruker
Skrevet

Det er ingen epidemi eller sykdom. Dog er det helt klart at vårt samfunn er bygget opp og rettet mot folk som lever i parforhold.

Se bare på:

- Boligprisene. Nærmest håpløst å komme seg inn som singel og med gjennomsnittsinntekt.

- Matforpakninger. Det aller meste kommer i store forpakninger, rettet mot familier på 2 eller flere personer. 8 kjøttkaker, 400 gram kjøttdeig, 10 grillpølser, 6 røkte kjøttpølser, 1 kg gulrøtter, osv...

Enkelte varer kommer i mindre forpakninger, men da til 50% høyere kilopris.

- Feriereiser. Pakketurer or hotellovernattinger er priset per person i dobbeltrom. Alltid ekstra for enkeltrom.

:kaffekopp:

Gjest krystallen
Skrevet

Ja det er en skam synes jeg.

Skal de som er single og ikke har god råd bare slutte å leve de da eller ?

Jeg synes de må ty til noen forandringer her.

Vi lever ikke på 50 tallet der man giftet seg som 15-16 åring og hvor så å si alle ble gift.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...