Gå til innhold

For dere med samme situasjon..hmm

Anbefalte innlegg

Gjest krystallen
Skrevet

Det høres ut som det å være singel er en sykdom. Lever vi virkelig i et samfunn der det er et must å være i et forhold ? Greit vi er vanedyr og flokkdyr. Men, det å være singel er ikke et epidemi som vi må utslette. Noen ganger har vi det godt av å være alene til tider og reflektere over livet vårt. Det å ha *me time* og kunne være litt egoistisk og legge frem planer for hva du vil oppnå i livet. Det er jo bare godt det ! Du må aldri legge din lykke i andre sine hender for da vet du aldri når du kan bli frarøvet den lykken !

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har vært i forhold til sammen i 7 år. Og jeg er 20. Er nå singel og kjenner det på hele kroppen, jeg er rastløs, redd for å binde meg igjen, og sånne ting. Men det er vel godt å ha litt tid for seg selv, finne seg "sjæl" på en måte. :)

Gjest Katten.
Skrevet

Det å være singel har sine fordeler, og ulemper.

Det å være i et forhold har sine fordeler, og ulemper.

Avhengig av hvem man er som person, har den ene tilstanden større fordeler og mindre ulemper enn den andre.

• Liker 3
Gjest krystallen
Skrevet

Helt enig med deg snuskepuz. Jeg vet om kvinner som hopper fre det ene forholdet rett til et annet fordi de er så redde for å være alene.

• Liker 1
Skrevet

Den primære hensikten med tilværelsen er jo å formere seg, så det er ikke så rart folk vil være i forhold. Uansett hvor mye klær, oppfinnelser og dannelse vi innhyller oss i, så kommer vi ikke unna det at vi er av naturen og lystrer den.

De fleste i vennegjengen min er single nå, men som du sier, det betyr bare at de er på utkikk etter en jente.

Skrevet

Jeg mener det vitner om usikkerhet, og lite tro på seg selv å ikke klare være alene!

Skrevet

Det er vel forskjell på hva man klarer og hva man ønsker?

Man kan fint klare å være alene, men ønske å ikke være det.

Gjest krystallen
Skrevet (endret)

Jeg forstår hva du vil frem til hankjønn men, det var ikke poenget mitt. Det som stod virket som at man MÅTTE ha noen. Og det virket som at det å være alene/singel er et tabu. I dagens samfunn så er det utrolig vanskelig å være alene med tanke på økonomi. Alt er *laget* til for at man nesten MÅ være 2 stk. Det synes jeg er helt feil ! Vi lever i 2011 og det er ikke et MUST å være gift som 17-18 åring slik det var for bare 30-40 ++ år siden. I dag må vi som er single streve og jobbe ekstra hardt, for meg er det et tegn på styrke og svakhet.

Endret av krystallen
Skrevet

Jeg forstår hva du vil frem til hankjønn men, det var ikke poenget mitt. Det som stod virket som at man MÅTTE ha noen. Og det virket som at det å være alene/singel er et tabu. I dagens samfunn så er det utrolig vanskelig å være alene med tanke på økonomi. Alt er *laget* til for at man nesten MÅ være 2 stk. Det synes jeg er helt feil ! Vi lever i 2011 og det er ikke et MUST å være gift som 17-18 åring slik det var for bare 30-40 ++ år siden. I dag må vi som er single streve og jobbe ekstra hardt, for meg er det et tegn på styrke og svakhet.

Styrke og svakhet ... og med det så mener du?

Skrevet

Sånn sett ja.

Ja, boligmarkedet i dag er jo et strålende eksempel på at samfunnet bygger opp rundt at man skal være to, boligmarkedet er jo forferdelig dyrt for førstegangskjøpere som er alene. Merkelig i grunn, med dagens sekularisering, frihet for individet, fri seksualitet mer i vinden og mer toleranse, at samfunnet da fokuseres så mye mot at man skal være to eller flere i kollektiv.

Gjest krystallen
Skrevet

Sånn sett ja.

Ja, boligmarkedet i dag er jo et strålende eksempel på at samfunnet bygger opp rundt at man skal være to, boligmarkedet er jo forferdelig dyrt for førstegangskjøpere som er alene. Merkelig i grunn, med dagens sekularisering, frihet for individet, fri seksualitet mer i vinden og mer toleranse, at samfunnet da fokuseres så mye mot at man skal være to eller flere i kollektiv.

Ja jeg vet. Det er trist :/

Skrevet

Nei, det er ikke en epidemi slik jeg ser det, men personlig mistrivdes jeg mer som singel. For meg er det et must å være i et forhold, og jeg skammer meg ikke over det, jeg føler meg mer komfortabel og vel i et forhold. Når det er sagt er det for min del ikke slik at jeg mener at de som er single er mindre verdt enn de i forhold.

Mvh Yvonne :heiajente:

Gjest Katten.
Skrevet

Dog, rent sosiologisk sett, så er single mennesker unyttig for samfunnet. En familie har som hovedoppgave å produsere ny arbeidskraft.

Artig med litt kyniske synspunkt i ny og ne.

Skrevet

"Kynisme er et vellykket forsøk på å se verden slik den virkelig er."

Jean Genet

Gjest krystallen
Skrevet

Katten det der var et litt vel useriøst innlegg ?

Jeg vil si jeg er ganske nyttig fo samfunnet. Jeg er selvstendig forhandler, jeg holder på å åpne egen salong, jeg har en unge( å jada). Så jeg produserer BÅDE arbeid og arbeidskraft. Har du sett på det og alt som SINGEL :D

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er selv i et forhold, men er enig i at mye i samfunnet er lagt opp til at man skal være to. Nå har vi jo boligmarkedet, som er vanskelig å komme inn i selv for de som èr to, også har vi mindre ting som f.eks. kjøttdeigpakker på butikken. 400 gram, perfekt for to, eller en liten familie. Det høres kanskje ut som flisespikkeri, men det er slik med mange ting. Alt er for to (sydenturer, f.eks. Prisene forutsetter ofte 2 pers. i dobbeltrom. Er man single koster det ekstra) Ikke så greit, med andre ord, å være alene, når ting og tang er lagt opp til at man skal være to.

• Liker 1
Gjest LonelyAngel
Skrevet

Selfølgelig er det lagt opp til at vi skal være to. Vi to kjønn i denne verden, mann og kvinne! Vi er her for å formere oss. :sengekos:

Men enig at det kunne vært litt mer tilrettelagt for single mennesker.

Gjest Katten.
Skrevet

Jeg sa ut fra et sosiologisk perspektiv, det betyr ikke at det er min mening - som du finner enda lengre opp.

Gjest Eurodice
Skrevet

Jeg har vært i forhold til sammen i 7 år. Og jeg er 20. Er nå singel og kjenner det på hele kroppen, jeg er rastløs, redd for å binde meg igjen, og sånne ting. Men det er vel godt å ha litt tid for seg selv, finne seg "sjæl" på en måte. :)

Du har levd i forhold siden ca. 12-13-årsalder, du da. Det er merkelig at dine foreldre tillot det, synes jeg.

Gjest krystallen
Skrevet

Selfølgelig er det lagt opp til at vi skal være to. Vi to kjønn i denne verden, mann og kvinne! Vi er her for å formere oss. :sengekos:

Men enig at det kunne vært litt mer tilrettelagt for single mennesker.

Vi er ikke dyr.

Våre barn tar skade av skilte foreldre. Så det er ikke alle som bør formere seg spør du meg !

Og selv om det er kvinner og menn på denne jorden så tennes ikke alle kvinner av menn og alle menn av kvinner ehm ja.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...