Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Gjest Mariam
Skrevet

Hei! Jeg er en jente på 14år, jeg har klødd i begge øynene i 2 dager nå! OMG!! Som det plager!! Jeg begynner å bli rød inn i dem, kan jeg få hjelp? Jeg klør meg i øyet hele dagen, og det stopper ikke. Hva kan det være? HJELP!!

Videoannonse
Annonse
Gjest Mariam
Skrevet

HJEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEELP!!!!!!!!!!

Skrevet

Høres ut som allergi. Har du vært borti dyr du kanskje ikke tåler, eller begynt med ny parfyme eller sminke? Hva med klærne dine, inneholder de stoffer du ikke tåler? Har dere nye blomster hjemme? Eller bor du på et sted der pollensesongen alt kan ha startet? Or og hassel har moderat spredning på sørlandet i disse dager.

Det kan også hende du har fått noe inn på øyet.

Ikke klø, da kan du ripe opp øynene dine og få betennelse. Prøv å skylle med saltvann og ta en tur til legen om det ikke gir seg.

Skrevet

Høres ut som allergi. Pollensesongen er jo i full gang, eller så kan det være andre ting du reagerer på (alt fra kjæledyr til husstøv til mugg til parfymen in). Du har min fulle sympati, sånn konstant øyekløe er det verste jeg vet!

Bestill en legetime, de kan teste deg og finne ut hva du er allergisk mot. Du kan kjøpe medisiner (piller og øyendråper) i mellomtiden hvis det er lang ventetid hos legen, men vær OBS på at disse er mye billigere om man får dem på blå resept. Noen blir trøtte av allergitabletter/antihistaminer (f.eks. blir samboeren min kjempetrøtt. Jeg merker absolutt ingen ting), det kan være greit å vite.

Saltvannsdråper til øynene kan virke litt lindrende også. Og noe jeg har gjort når det klør som verst er å legge noe kaldt over øynene, f.eks. en kald klut, en pakke frosne erter (moder'n ble ikke så glad for akkurat den :gjeiper:) e.l.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...