AnonymBruker Skrevet 3. april 2011 #1 Skrevet 3. april 2011 Er det noen som har erfaring med kjønnsleppereduskjon fra Aviva helse? Eller som har hørt noe om dette stedet? Jeg lurer på hvordan resultatet ble. http://www.avivahelse.no/behandlinger/plastisk-kirurgi-kvinner/kjonnsleppereduksjon/ Er det andre steder man heller burde gå til for å få utført dette inngrepet?
champi Skrevet 3. april 2011 #2 Skrevet 3. april 2011 jeg tok en operasjon på aviva.. den ble utsatt pga trøbbel med noen før meg , jeg måtte vente fastende en hel dag, og da jeg endelig var ferdig, var det ingen der som kunne bestille taxi eller hjelpe meg hjem til hotellet.. selvfølgelig kan ting skje, men jeg forventer faktisk litt bedre oppfølging.. setter aldri mine ben der igjen
AnonymBruker Skrevet 3. april 2011 #3 Skrevet 3. april 2011 jeg tok en operasjon på aviva.. den ble utsatt pga trøbbel med noen før meg , jeg måtte vente fastende en hel dag, og da jeg endelig var ferdig, var det ingen der som kunne bestille taxi eller hjelpe meg hjem til hotellet.. selvfølgelig kan ting skje, men jeg forventer faktisk litt bedre oppfølging.. setter aldri mine ben der igjen Sånt er kjedelig og gir dårlig helhetsinntrykk... Men resultatet ble bra?
AnonymBruker Skrevet 4. april 2011 #4 Skrevet 4. april 2011 Noen andre som har erfaringer å dele? Enten fra Aviva helse eller fra andre steder? Hvordan blir resultatet?
Gjest B93 Skrevet 22. januar 2012 #5 Skrevet 22. januar 2012 Hei! Jeg opererte meg hos Aviva helse for 10 dager siden. Jeg fikk ingen informasjon om operasjon før jeg skulle opereres, forutenom det som sto på internett. Jeg følte meg veldig usikker med alt. Bla. ellers når man skal opereres så kreves det at man vasker seg med sprit to ganger før operasjonen (kvelden før og om morgenen på op.dagen), man skal faste i tilfelle de må gi deg narkose om det blir gjort noe feil osv. Ingenting av dette fikk jeg beskjed om, men gjennomførte det likevell. Når jeg kommer til Aviva Helse møter jeg en hyggelig dame i skranken. Siden kortet mitt var ødelagt og jeg var nordfra, så fikk jeg låne nettbank der til å overføre. Først og fremst var kirurgen en time forsinket, så jeg trodde jeg skulle dø av nerver. Skreiv under på ett skjema, ble fulgt inn i en garderobe og fikk skap, morgenkåpe, hette og tøfler. Får og ett par smertestillende tabletter (paracet og ibux, også noe for hevelsen). Når jeg har sittet å ventet lenge så kommer kirurgen inn. Han setter seg ned å forteller alt han vet om plager med dette, hører ingenting på meg også ber han meg bli med ned. Jeg fikk lagt meg ned i operasjonsstilling, og han kommer inn etter tyve minutter. Da har jeg allerede tvingt meg til å få noe avslappende satt inn i veneflon, så når han begynner å tegne er jeg rimelig døs og "ikke har noe jeg skulle sagt". Bedøvelsen var vond, men gikk fort. Jeg hylte og rista litt på benken med første stikk bare. Når han begynner å brenne/skjære vekk så er ikke bedøvelsen gått ordentlig inn, så jeg roper utav helvete. Han setter inn ei til sprøyte, og da kjenner jeg ingenting mer. Det stinka brent i hele operasjonsalen siden de brenner igjen blodårene mens de skjærer. Det er en sykepleier som går inn og ut der, og musikkspilleren står på. Vi prater under hele operasjonen, og jeg blir tilslutt liggende å se på når han både skjærer å syr. Jeg fikk og lov å holde mine egne avklipte kjønnslepper, så jeg fikk opp stemninga litt i hvertfall. På hjemmesida deres står det at man skal slappe av i en time før man får dra, men jeg måtte gå med en gang han var ferdig. Fikk med privatnummeret hans, og det skal jeg takke gud for. På tur hjem får jeg ett bind for de sier det vil blø LITT utav stingene. Etter å ha vært å tatt ut medisinen på apoteket starter jeg å fossblø. Jeg blødde ca 2 liter på 17 minutter. (4 bukser og 6 doble nattbind). Jeg ringer kirurgen og han ber meg klemme 2 x 10 minutter på kjønnsleppen. Jeg måtte stå i dusjen å gjøre dette ettersom det sprutet blod, og det var ufattelig vondt! Etter 23 minutter må jeg stoppe da jeg begynner å spy, og hele kroppen begynner å prikke. Plutselig ligger jeg der avsvimt. (før jeg glemmer det kan jeg si at jeg tissa i dusjen i to dager, men det var null smerte med urinering). De neste dagene var helt grusomt smertefulle. Problemer med å sitte, går enda den dag i dag i vide joggebukser uten truse, må gå med føtterne helt ut fra hverandre. Feber, hodepine, blodtrykksfall og litt blødning er enda den 10. dagen. Jeg takker gud for at jeg ikke reiste hjem fire timer etter operasjonen som var planlagt. Etter en uke så drar jeg på legevakta her nord. Når jeg legger meg ned i gyn.stolen får legen sjokk. Det er to sting som har gått opp på operasjonsdagen rett ved siden av skjeden, og derfor er det ett helt åpent sår på 2 cm. Og når stingene blir noen dager gamle blir de stive siden de skal råtne selv ut. Derfor ligger de harde stingene å trykker ned i ett åpent kjøttsår og det resulterer at hevelsen ikke går ned. Legevakta ringer rett til kirurgen i Oslo som har operert meg, og han sir at eneste vi skal frykte med at det er åpent er at det kunne bli litt tykkere på ene kjønnsleppa pga det, men at det var bare noe vi kunne operere igjen. (unødvendig å si, for hvem vil gå ett helt år med vondt mella beina, se ut som ett lappeteppe, og sist men ikke minst; ikke ha sex?!!??!?!) De fjerna de stingene, ga meg antibiotika i tilfelle noe skulle bli betent, ny krem og nye smertestillende. Enda den dag i dag må jeg sove på mage med en for ut (som en hund som markerer!!!!) pga smerter, men resultatet ser ut til og bli bra. Jeg fikk ikke dette dekt, og jeg betalte 14 000 kr for det......Pluss alle svindyre medisiner, spesialbind med nettingtruser, legevakt ++... Har litt delte meninger om Aviva Helse etter alt dette.
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2012 #6 Skrevet 22. januar 2012 Jeg opererte mine for mange år siden. Det var ok etterpå, men blødde og sved mye. I ettertid oppdaget jeg at stingene må ha gått opp før de skulle, for jeg har hull tvers igjennom den ene kjønnsleppa. Den er også lengre enn den andre. Føler meg vansiret. Hele operasjonsprosessen var kjip, jeg ble vel egentlig ok behandlet, men ikke noe mer. Jeg opererte på Askim klinikken. Jeg synes ikke at man skulle oprere kjønnslepper. Vær heller glad i fitta som den er
Gjest Anonym Skrevet 24. januar 2012 #7 Skrevet 24. januar 2012 Anbefaler Aviva Helse på det sterkeste Til Gjest B93 må jeg si du overreagerer. Ingen operasjoner er uten risiko. Har sjekket ut kirurgen der, og han er blandt Norges beste! Det at han er en times forsinket kan skje den beste. Men som sagt over, syntes ikke man skal operere om man ikke har problemer
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2012 #8 Skrevet 24. januar 2012 Er det noen som har erfaringer med Aleris i Trondheim?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå