Gjest Johanna Skrevet 2. april 2011 #1 Skrevet 2. april 2011 Hallo! Nå skal jeg si noe som faktisk er utrolig teit og som jeg ikke Er særlig stolt av: Jeg har et lite problem. Jeg har som nevnt i tittelen, mistet kontroll på syklusen min. Jeg bruker P-ring som prevensjon og er en av de kanskje få personene, som ikke har kontroll på når tante rød skal på besøk. Jeg bruker en app på telefonen, hvor jeg fører inn på en kalender når jeg har det, også kommer det automatisk opp når jeg kan forvente det neste gang. Veldig greit. Men nå har jeg fått ny telefon og har derfor mistet min tidligere informasjon. Er de noen som har peilig på hva jeg skal gjøre? Sier kroppen i fra når den er klar selv om jeg har ringen i enda? Eller skal jeg bare ta den ut og vente på den for å komme inn i en "ny" syklus... Jeg er totalt talentløs når det kommer til dette. Skjønner ikke bæret av eggløsning heller. Er 22 år og har hatt regelmessig besøk i 8 år. Burde jo lært meg dette, for crying it out loud! Også: vil noen bare forklare meg dette med sammenhengen mellom eggløsning og tante rød med enkle ord?
Gjest Johanna Skrevet 2. april 2011 #2 Skrevet 2. april 2011 Prøvde å google det. Men fant bare mitt eget spørsmål... Hjeeelp?
AnonymBruker Skrevet 3. april 2011 #3 Skrevet 3. april 2011 Hva heter denne appen? hvor fant du den? hørs kjempe kjekt ut, selv om det er kjedelig for deg nå! Men du kan vel bare ta ut ringen og vente på at tanterød kommer, for så å sette inn en ny da! Bare husk å bruk annen prevensjon i mellomtiden da hvis du trenger det... Du har ikke skrevet opp noe sted når du satte inn siste ringen da? så du vet når du bør ta den ut? i så fall er det jo bare å følge det. Med ring vil du jo ikke ha vanlig syklus som ellers.
Mistymya Skrevet 3. april 2011 #4 Skrevet 3. april 2011 På tide å lese bruksanvisningen til p-ringen? 3 uker i 1 uke uten (mens kommer) ny ring i 3 uker osv...
AnonymBruker Skrevet 3. april 2011 #5 Skrevet 3. april 2011 Det var det jeg mente med det siste der ja Mistymya...
Athene Skrevet 3. april 2011 #6 Skrevet 3. april 2011 (endret) Når man går på hormonprevansjon har man ingen syklus i vanlig forstand, og ingen eggløsning. Hormonprevansjonen hindrer de normale svingningene i hormoner gjennom måneden, og sørger for en falsk bortfallsblødning en gang i måneden for å etterligne kroppens normale syklus. P-ringen skal sitte i 3 uker, deretter får man en bortfallsblødning. P-ringen styrer altså slik at den etterligner en normal 28 dagers syklus. Har du en hendelse du klarer å knytte til sist du hadde mens? Tar du ut p-ringen tidligere enn tre uker risikerer du at kroppen får eggløsning (da hormonene forsvinner), og du kan bli gravid. Tar du ut for sent risikerer du at virkningen er svekket, og at kroppen får en eggløsning (p-ringen inneholder bare hormoner for tre uker). Jeg trur det beste du kan gjøre er å ta ut ringen du har og sette inn en ny med en gang, og telle tre uker fra denne dato. Da vil du være beskyttet. Blir på sammen måte man gjør det som om når du utsetter mensen med p-ring. Og et tips til slutt: Du går på et preparat som påvirker kroppen en del, og som ved feil bruk kan medføre graviditet. Les pakningsvedlegget, og forstå hva som står der! Endret 3. april 2011 av Atheene
Gjest TS Skrevet 3. april 2011 #7 Skrevet 3. april 2011 HEI! takk for svar! Nei jeg husker faktisk ikke noen ting fra sist jeg hadde mens. Er helt blåst tydeligvis. Solen heter iPeriod, for de som lurte:) Jeg tror jeg rett og slett tar den ut og setter inn en ny som noen sa her. Så får jeg åpne øynene og være på vakt med datoene fremover:) Tuusen takk igjen for svar!
Athene Skrevet 3. april 2011 #8 Skrevet 3. april 2011 HEI! takk for svar! Nei jeg husker faktisk ikke noen ting fra sist jeg hadde mens. Er helt blåst tydeligvis. Solen heter iPeriod, for de som lurte:) Jeg tror jeg rett og slett tar den ut og setter inn en ny som noen sa her. Så får jeg åpne øynene og være på vakt med datoene fremover:) Tuusen takk igjen for svar! Håper du også tok til deg resten av det jeg sa, ikke bare løsningen på akkurat dette problemet. Sett deg inn i pakningsvedlegget, og ta gjerne også en tur på google og sett deg skikkelig inn i hva p-ring er og hvordan det fungerer, og hvordan syklusen fungerer generelt. Du tilfører kroppen hormoner, så du bør ha oversikt over hvordan det virker. Lykke til 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå