Gå til innhold

Dere som har dreisen på dette.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg må ned 11 kilo for å få bort svanger kiloene. 16 kilo for å ligge på normal vekt ifølge bmi'en.

Jeg har endret kostholdet litt. Bare noen få grep i hverdagen. Feks ekstra lett melk istedenfor lett melk, lett hvitost istedenfor vanlig, knekkebrød istedenfor brød, ekstra lett smør, mer vann, faste måltid hver dag, frukt osv osv.

Vet at jeg kan spise brød, jeg liker knekkebrød bedre.

Trene hver mandag - høypuls + 30 min styrke + 45 min spinning

onsdag step + 30 min styrke

fredag step + 30 min styrke

søndag step + 30 min styrke

Så går jeg til og fra trening hver dag.

Har gjort dette i 4 måneder, og merker ingenting på klærne mine, ingenting på vekten, kondisen varierer veldig. Mestrer timene bedre og bedre muskelmessig, øker kiloene på stangen, men thats it. Hva gjør jeg feil?

Trener mye det samme. Skal det ha mye å si? Håper ikke det, for elsker de timene.

Vil spinne mer etterhvert.

Jeg vil ned så mange kilo jeg kan ( inntil 16 kilo ), vil ha litt markerte muskler og bli sterk (ere).

Noen tips? Tusen takk for svar!!!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest *Maja*

Ville fått inn jogging et par ganger i uka...det brenner fett som bare #¤%&/()=?!!!!

Men vil gjerne at du skriver ned nøyaktig hva du spiser hver dag.

Frokost

Lunsj

Mellom

Middag

Kvelds

Høyde og nåværende vekt?

Hvor lenge varer step timene og hva styrke trener du?

Hva spiser du før og etter trening?

Edit: Skrivefeil

Endret av *Maja*
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal begynne å jogge ja! :)

Spiser frokost, spaserer til trening, trener, spiser frukt, spaserer hjem igjen, spiser luns etterhvert.

Frokost: 2 knekkebrød, tynt lag med lett smør og lett hvitost, et glass melk.

- Frukt + vann

Lunsj: 2 knekkebrød, samme som frokost, et glass juice ( appelsinjuice helst )

- Jougurt + vann

Middag: Ris, kyllingfilet, saus og grønnsaker, vann. O.l.

- Frukt + vann

Kvelds: To knekkebrød, med et eller annet lett og vann.

Spiser mye det samme. For jeg blir ikke lei. Og er så veldig kresen dessverre. Tar av og til på paprika, agurk o.l på knekkebrødet da. Middagene varierer litt, men går mye i kylling.

166 høy og veier 81 kilo.

Timene varer i 45 minutter, styrke 30 min. Hvilken type styrke? Øh. Hehe. Knebøy, situps, mage, armer, rygg, trener med stang, går på timer med styrketrening, så velger ikke selv.

Tusen takk for svar! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ps:

Har gått fra å drikke sikkert 3-4 liter cola light for dagen, spist akkurat det jeg ville, snop i tide og utide, ingen trening,

til å ikke drikke brus, kun litt snop om lørdager, spiser MYE sunnere, og trener 4 dager i uken.

Snudde på dagen. Jeg sluttet å røyke for 1år siden og. Så er jo kjempe redd for at kroppen er gått i sjokk eller noe og at jeg skal forbli så stor. Grøss. Hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempebra at du har gjort endringer til det sunnere!

Noen tips:

- Spis mer grønnsaker, gjerne til hvert måltid.

- Spis mer protein - f eks magert kjøttpålegg

- Multivitamin hver dag

- Få satt opp et ordentlig treningsprogram i stedet for å gå på de samme timene etter hverandre. Tren alltid styrke før utholdenhet. Ikke vær redd for å ta i!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glemte å nevne at jeg tar multivitaminer hver dag ja! :gjeiper:

Råd mottatt, tusen takk! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest *Maja*

:jepp:

Skal begynne å jogge ja! :)

Spiser frokost, spaserer til trening, trener, spiser frukt, spaserer hjem igjen, spiser luns etterhvert.

Frokost: 2 knekkebrød, tynt lag med lett smør og lett hvitost, et glass melk.

- Frukt + vann

Lunsj: 2 knekkebrød, samme som frokost, et glass juice ( appelsinjuice helst )

- Jougurt + vann

Middag: Ris, kyllingfilet, saus og grønnsaker, vann. O.l.

- Frukt + vann

Kvelds: To knekkebrød, med et eller annet lett og vann.

Spiser mye det samme. For jeg blir ikke lei. Og er så veldig kresen dessverre. Tar av og til på paprika, agurk o.l på knekkebrødet da. Middagene varierer litt, men går mye i kylling.

166 høy og veier 81 kilo.

Timene varer i 45 minutter, styrke 30 min. Hvilken type styrke? Øh. Hehe. Knebøy, situps, mage, armer, rygg, trener med stang, går på timer med styrketrening, så velger ikke selv.

Tusen takk for svar! :)

OK; alt ser bra ut, men du kan gjøre noen endringer i kostholdet. Du spiser litt lite...

Frokost:

Havregrøt kokt på vann, tilsett litt frukt og en kopp usukret te(varm drikke hjelper på sultfølelse)

Lunsj:

2-3 knekkebrød med kokt skinke(kjør på med agurk, tomat etc...gjerne dryss litt pepper på...kicker forbrenningen)+ te

Mellom:

En håndfull nøtter/banan/en boks med ananas etc

Middag:

Kylling, svin eller karbonadedeig, en knytteneve ris masse grønnsaker...saus ja...hva består den av? Et godt tipe er å lage saus på tomatpure...2 ts med tomatpure, litt vann og pepper....surre det med kjøtt og gjerne gulerøtter og løk...nam!)

Kvelds:

2 Knekkebrød med kokt skinke/ litt frukt

Etter trening så drikk en sjokomelk...(!) Knallbra etter trening...

Smør, ost, chips og sjokolade er verstingene når du vil ned i vekt og fettprosent...prøv å KUN spise slikt en gang i uka( i små mengder og gjerne ikke alt på en gang :popcorn: ) Vet det er tøft i starten, men etterhvert vil cravingene etter disse tingene gi seg :jepp:

Gjør dette og få inn iallefall EN joggeøkt i uka til start med og du VIL se resulater! Promise :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest *Maja*

Ps:

Har gått fra å drikke sikkert 3-4 liter cola light for dagen, spist akkurat det jeg ville, snop i tide og utide, ingen trening,

til å ikke drikke brus, kun litt snop om lørdager, spiser MYE sunnere, og trener 4 dager i uken.

Snudde på dagen. Jeg sluttet å røyke for 1år siden og. Så er jo kjempe redd for at kroppen er gått i sjokk eller noe og at jeg skal forbli så stor. Grøss. Hehe.

Lol...ikke vær redd for det...man legger ikke på seg av å slutte å røyke...det er bare det at mange erstatter røyken med mat...og da kommer gjerne kiloene snikende...MEN; Jeg sluttet også for 1 år siden OG er på vei til å bli 30...har aldri sett bedre ut enn jeg gjør nå...huden og håret har blitt SÅ mye penere...

Endret kostholdet og begynte å trene hardere og kroppen min har aldri sett bedre ut; Så dette klarer du :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må ned 11 kilo for å få bort svanger kiloene. 16 kilo for å ligge på normal vekt ifølge bmi'en.

Jeg har endret kostholdet litt. Bare noen få grep i hverdagen. Feks ekstra lett melk istedenfor lett melk, lett hvitost istedenfor vanlig, knekkebrød istedenfor brød, ekstra lett smør, mer vann, faste måltid hver dag, frukt osv osv.

Vet at jeg kan spise brød, jeg liker knekkebrød bedre.

Trene hver mandag - høypuls + 30 min styrke + 45 min spinning

onsdag step + 30 min styrke

fredag step + 30 min styrke

søndag step + 30 min styrke

Så går jeg til og fra trening hver dag.

Har gjort dette i 4 måneder, og merker ingenting på klærne mine, ingenting på vekten, kondisen varierer veldig. Mestrer timene bedre og bedre muskelmessig, øker kiloene på stangen, men thats it. Hva gjør jeg feil?

Trener mye det samme. Skal det ha mye å si? Håper ikke det, for elsker de timene.

Vil spinne mer etterhvert.

Jeg vil ned så mange kilo jeg kan ( inntil 16 kilo ), vil ha litt markerte muskler og bli sterk (ere).

Noen tips? Tusen takk for svar!!!! :)

Kjempebra med alle de endringene du har gjort! Veldig, veldig bra!

Jeg er litt nysgjerrig på treningen din. Hva skjer egentlig på styrketimene du deltar på? Er det utholdende styrke (mange repetisjoner)? Og hva med steptimene? Føler du at du blir sliten av dem? Hvor lenge varer step-timene? Trener du sammen med venner slik at du blir mer opptatt av å prate enn å fokusere på treningen? Det er mange variabler som kan spille inn.

Det er mulig du må variere treningen mer. Se om det går an å få en personlig trener til å legge opp et treningsprogram spesielt tilpasset deg og dine mål.

Siden jeg ikke vet noe mer om hva treningen din går ut på er det vanskelig å gi noen konkrete råd, men generelt må man øke varigheten på kondisjonstreningen og trene målrettet styrke for å få i gang forbrenningen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom du liker spinning, ville jeg byttet ut step med spinning. Du trenger noe som er mest mulig energikrevende. Kjøp deg også en pulsklokke, og følg med på pulsen, og prøv ved hjelp av den å presse deg mer og mer.

På styrke, skal du trene til utmattelse, for å få fremgang. Ikke vær redd for svære muskler, det skal ekstremt streng disiplin til for å få til. Mange gruppe styrketimer vil du etterhvert ikke merke fremgang på, avhengig av om det er timer det er mulig å øke motstand på. er det feks bodypump har du mulighet til å legge på flere kg, noe du bør gjøre.

Ser en skrive at du alltid skal trene styrke først. Det er ikke helt sant. det kommer ann på hva du ønsker å ha størst utbytte av. En fin regel er å trene det viktigste først. I ditt tilfelle ville jeg variert det litt.

Du skriver at du spiser knekkebrød, hvilken type knekkebørd er det? mange ulike typer der ute.

Saus til kylling, hvilken type saus er det? mange sauser med mye sukker i, unngå de.

Ris, prøv å unngå vanlig hvit ris, mye tomme karbohydrater der.

Generelt, prøv å unngå tomme karbohydrater, som hvit ris, hvit sukker og hvitt mel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...