Gå til innhold

Regler for langt hår

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har dere noen regler for hvor langt håret til døttrtene deres kan være? I så fall, hvor langt får de ha det og hvorfor?

Og har dere noen regler på hårfrisyre?

Lurer også på om dere har noen regler for lang pannelugg? Er det noe barna ikke får ha før de er nesten tenåringer? Og hvorfor.

Har selv vært bort i flere som ikke fikk lov til å ha lang pannelugg før de gikk i 6-8 klasse. Men aldri hørt noen grunn. Selv var jeg og ei annen jente de eneste i klassen frem til 7 med lang pannelugg ford de andre ikke fikk lov.

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
:blink:
  • Liker 26
AnonymBruker
Skrevet

Håret har mine barn alltid hatt akkurat som de vil. Kort eller langt, pannelugg eller ikke - håret har de bestemt over selv.

• Liker 1
Skrevet

5-åringen har like langt hår over hele hodet. Har spurt henne,men hun vil ikke ha pannelugg..

4-åringen har snart like langt hår over hele hodet,hun vil heller ikke ha pannelugg.

Personligg foretrekker jeg det sånn også , så mulig jeg har hatt noe påvirkning her :)

Gjest Gjest
Skrevet

Høres veldig rart ut med regler for hvordan håret skal være, så lenge det holdes rent og ikke er i veien (feks en pannelugg langt over øynene) så ser jeg ikke noe problem i at barnet selv kan velge dette.

• Liker 2
Gjest gjest
Skrevet

Har dere noen regler for hvor langt håret til døttrtene deres kan være? I så fall, hvor langt får de ha det og hvorfor?

Og har dere noen regler på hårfrisyre?

Lurer også på om dere har noen regler for lang pannelugg? Er det noe barna ikke får ha før de er nesten tenåringer? Og hvorfor.

Har selv vært bort i flere som ikke fikk lov til å ha lang pannelugg før de gikk i 6-8 klasse. Men aldri hørt noen grunn. Selv var jeg og ei annen jente de eneste i klassen frem til 7 med lang pannelugg ford de andre ikke fikk lov.

Kontrollfreak??

Skremmende om du, eller noen du kjenner til er så nazi på hår!

Gjest Consensio
Skrevet

Urk, tenk å ha regler for hvordan håret skal være da.

Spiller da vel ingen rolle om de har langt hår, kort hår, hanekam eller hva de nå enn ønsker å ha, så lenge de oppfører seg som de skal og er godt oppdratte barn

• Liker 1
Gjest pysepusen
Skrevet

Har aldri hørt om å ha regler for hårfrisyre :sjenert:

Skrevet

Aldri hørt om regler for hår :overrasket:

Hadde en venninne på videregående som ikke fikk lov av moren sin til å sminke seg før hun ble 18 år. Det var sykt det :overrasket:

Skrevet

Nei,håret har jeg ikke regler for , bortstt fra at det ikke skal være løst på skole\bhg ,fordi det da er i veien når de leker og gjør skole arbeid , men dette foretrekker de selv også , gjerne en diadem el samlet i en flette.

Skrevet

Moren min hadde strengt regime på hår da jeg vokste opp. Den seneste kritikken var da jeg var 20 år, da ble jeg så forbanna og sa så høyt fra, at hun aldri har sagt noe siden.

Det var strengt forbudt med løst hår i barnehagen/på skolen, det skulle være hestehale til i noen anledninger og annen frisyre i andre, ikke lugg, hvis lugg skulle den ligge sånn og sånn osv osv. Sorg i familien da jeg som 16-åring klipte meg kort.

Jeg skjønte aldri kriteriene, skjønner dem ikke nå heller.

Men svaret mitt er at ja, det finnes foreldre som har regler for hår.

Skrevet

Håret skal børstes hver dag, og ikke ligge fram i øynene, altså en strikk eller diadem. Ja, det var visst hele regelverket mitt...

Gjest uAnonymBruker
Skrevet

Den eneste regelen jeg hadde når det kom til håret mitt var at jeg ikke fikk farge det før jeg ble 13

Skrevet

Dattera mi skal ikke ha lugg så lenge hun ikke har egne meninger (tre års alder?) etter det skal hun få bestemme (nesten) selv :)

AnonymBruker
Skrevet

Mamma sa at jeg ikke skulle klippe håret (hadde veldig langt hår) og at jeg kom til å angre hvis jeg gjorde det, men det er det nærmeste jeg har kommet hår-regler. Det slo forresten feil, siden jeg da klipte det skikkelig kort da jeg ble myndig.

Skrevet

Hos oss bestemte Mamma hvordan vi skulle være på håret. I allefall hvordan det skulle klippes. Dermed gikk jeg med lugg og skulderlengde på håret frem til jeg ble ca 11-12 år. Jeg hadde rukket å spare til lang pannelugg før jeg begynte på ungdomsskolen, husker jeg. Det var nok ikke noen spesiell regel for håret, men Mamma ville vel at jeg skulle se ut som et lite barn så lenge det lot seg gjøre, hehe :fnise:

Skrevet

Jeg husker moren til en venninne, sa at datteren måtte klippe seg kort, dersom hun ikke var flinkere til å stelle håret. Hun var slurvete med å gre det.

AnonymBruker
Skrevet (endret)

Nå var dette kun et spørsmåk da. Jeg er ikke en overhysterisk mor som bruker målebånn på barna mine sitt hår.

Endret av Kråkesaks
Skrevet

glemmer ikke ene venninnen min, som på åttitallet ikke fikk lov å ta permanent på HELE håret, for det var for voksent, det var hun ikke gammel nok til.

så hun tok permanent i panneluggen og håret foran ørene, mens håret bak ørene var PINNE rett...

Mor og datter var kjempefornøyde, vi andre lo og stirret...

Skrevet

Tråden er ryddet for spekulasjoner.

Kråkesaks, moderator.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...