Gå til innhold

Vaffel i pose og sekk..


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg gjør det enkelt.. eller rettere sagt..Enklere enn enklest.

Jeg kjøper pose, og mekker meg vafler. Men så klager folk da, og sier dem er skuffet over at jeg ikke lager det fra bunn av.

Så la diskusjonen starte? Er det strengt tatt nødvendig og finne fram de forskjellige ingrediensene? Er det såååååååå stor forskjell????

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Posevafler er OK, enkelt og greit å bruke om man ikke pleier å ha mel, melk, egg osv. stående.

Men vafler laget fra bunnen av blir bedre syns jeg, og du slipper tilsetningsstoffer som fargestoffer og vannilin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De posevaflene jeg har prøvd har hatt en litt annen konsistens enn hjemmelagede vafler. Pulveret er veldig fint, nesten som støv, og det blir liksom ikke helt riktig "sprett" i de ferdige vaflene. Jeg synes også smaken er litt tammere. Men, posevafler er bedre enn ingen vafler. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MrsTux

Jeg synes ikke posevaflene er så ille, men de er litt for søte etter min smak. Det er ikke så avansert å lage røre selv, da kan man lage den sunnere :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lebewesen93

Er vel "verre" å kjøpe FERDIG steke pannekaker ( som forresten smaker dritt)

Men JEG synes hjemmelagde vafer ( og pannekaker) er best. Kan liksom bestemme smaken litt mer selv da. Jeg har dessverre sansen for usunne vafler med masse sukker, vaniljesukker, fløte og gjerne kesam ( vanilje) om det er i kjøleskapet :P

Men vafler og sånt er nam uansett da, egentlig :P

Men i dag kjøpte jeg ferdig kokte poteter, det er latmannskap det. Men er man alene så er man alene skreller ikke poteter til meg selv liksom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Posevafler er unødvendig dyrt, og hele ferdigmatindustrien er lite miljøvenlig. De smaker heller ikke like godt endel hjemmelagde vafler (men er bedre enn dårlige hjemmelegde vafler). Kan ikke se at det er noen skumle tilsetningsstoffer i vaffelmixen til Toro heller. (Fargestoffet er forøvrig betakaroten, noe du også får i deg om du spiser en rå gulrot - men alt med moderasjon, selvsagt)

Samtidig så er de slett ikke verst, og aldri i verden om jeg ville kommentert det hvis jeg var invitert til vafler hos noen! Det er kjempeuhøflig synes jeg, gjør virkelig gjestene dine slikt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Consensio

Før jeg begynte å lage mat fra bunnen av, så syns jeg det meste på pose eller boks smakte godt.

Etter at jeg begynte å lage mat fra bunnen av så har jeg smakt hvordan det egentlig skal smake, og klarer ikke å gå tilbake til ferdigmat.

Jeg syns ikke lengre slike ferdige posevafler hvor man bare tilsetter vann, er noe godt lengre.

Jeg lager heller litt stor porsjon fra bunnen av, og deler det opp og fryser det ned. Kjempeenkelt!

Så får jeg lyst på vafler, så tar jeg en kartong opp fra fryseren, lar den tine litt og vips, så vaffelrøre :)

Hva andre velger å gjøre, bryr jeg meg fint lite om. Jeg sitter ikke å kverulerer hos andre dersom de serverer meg vafler fra Toro, selv om jeg ikke ville gjort det samme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes vafler laget fra bunnen som er lite gode også... Har ofte fått servert kompakte vafler som er rå i midten. Det er det verste jeg vet. Da spiser jeg heller posevafler!

Når jeg lager posevafler, så er det som oftest på tur. Posevaffel veier mindre enn vaffelrøre, og vann finner jeg overalt (unntatt om vinteren). Har med en 1,5 liters flaske det jeg har jukset litt. Hatt på flytende melange + litt salt eller smeltet smør. Og gjerne en dæsj seterrømme... Så blander jeg på med pulver og vann og rister skikkelig. Jo mere bobler, jo bedre vafler.

Hvis jeg lager posevafler hjemme bruker jeg boblevispen på stavmikseren for å få en veldig luftig konsistens. Veldig kjapt å lage hvis noen ringer og sier de passerer om et kvarters tid. Og hjemme kan jeg godt kakke oppi et egg også.... Og så selvsagt smør, rømme eller kulturmelk, etter hva som finnes i kjøleskapet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Consensio

Du finner vann over alt unntatt om vinteren? Har dere ikke vann om vinteren? Tenker da på snø som kan kokes, hull som kan bores i isen, bekk om ikke fryser?

Er jo lettere å ordne vann om vinteren enn om sommeren :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du finner vann over alt unntatt om vinteren? Har dere ikke vann om vinteren? Tenker da på snø som kan kokes, hull som kan bores i isen, bekk om ikke fryser?

Er jo lettere å ordne vann om vinteren enn om sommeren :fnise:

Når man må bære med sin egen ved, vil man helst ikke bruke veden til å smelte snø til vann;) Og isbor er også ganske tungt å bære på. Og det er sjelden bekkene ikke fryser der vi bruker å dra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...