Gå til innhold

Gass eller kull - Valg av grill

Hvilken type grill foretrekker du  

37 stemmer

1. 1. Hvilken type grill foretrekker du

• Gassgrill
      15
    • Diger gassgrill
      0
    • Elektrisk grill
      3
    • Kullgrill
      14
    • Diger kullgrill
      5

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sommeren nærmer seg. Snart skal skodden av kremert flintsteik atter bre seg ut over norske nabolag.

Jeg skal selv ha meg ny grill. Har en forkjærlighet for kull, men ser svært mange gode argumenter for gass. Så hva skal man velge.

Hvilke erfaringer har dere og hva kommer dere til å kjøpe neste gang?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Svarte elektrisk, for det er det jeg har, og det jeg er nødt til å ha (bor i leilighet). Men hadde jeg bodd litt mer grillvennlig ville jeg valgt kullgrill tror jeg. Det føles som mer "ekte" grill.

Skrevet

Gass er utrolig realt, kjekt å kunne regulere tempraturen mer enn på en kullgrill. Slipper også å kjøpe inn brennstoff så ofte.

Vi er kjempefornøyd med gassgrillen vår som vi har hatt i 2 år nå.

Gjest Lille-pus
Skrevet

Akkurat nå foretrekker jeg gassgrill (liten Weber) ;)

Men, hadde jeg bodd ltt mer landlig til, med stor terrasse-platting, så hadde jeg nok svart kullgrill (Weber) :)

AnonymBruker
Skrevet

Jeg liker å legge ting jeg skal grille på kullet, og vi har kun kullgrill på hytta. Men ettersom det er lite miljøvennlig velger jeg å svare gass. Gass har vi hjemme også, funker bra det.

Skrevet

Foretrekker kull, men bor i leilighet så kun lov med gass eller elektrisk. Da vi kjøpte grill var kun elektrisk tillatt, så da ble det det, men vi er kjempefornøyd! Synes også gass er litt småskummelt, så elektrisk er helt topp for oss! Lett å bruke og blir raskt varm!

Skrevet

kjøpte gassgrill i fjor på Living, den fungerer supert, og veldig greit med gassen, er at den ikke går så fort tom. den koster heller ikke så mye (men prisene varierer noe fra sted til sted) husk det er pant i flasken :)

Skrevet

vi har weber sin Spirit E-310® og er kjempefornøyd. Har brukt den mye det siste året

Hadde en elektrisk grill,men den var for liten og ble ikke like varm som gassgrillen (av en eller annen grunn)

Skrevet

Nå har vi kullgrill, og foretrekker det på grunn av "kullsmaken" :)

Jeg kan tenke med begge deler, er litt mer reguleringsmuligheter med en gassgrill.

• 1 måned senere...
Skrevet

Ble en Weber Q200 gassgrill. Stor nok til å være funksjonell, uten å bli for prangende.

Skrevet

Har en diger gass, men savner kull.

Skrevet

Hvor stor gasstank har dere? Kjøpte en bitteliten en for jeg vil helst ikke lagre større gasstanker en nødvendig. Skal bli spennende å se hvor ofte jeg må bytte.

AnonymBruker
Skrevet

Helt klart kullgrill.

For det første liker jeg kosen og lukten ved det, og for det andre er det utrolig kjekt å kunne kjøpe drivstoff i den lokale matbutikken i stedet for å begynne å dra med gassflaske på trikken/bussen for å fylle opp.

Skrevet

Er veldig fornøyd med gassgrillen vår, enda jeg var kull-tilhenger opprinnelig. Liker veldig godt at den blir varm nesten med én gang, pluss at man slipper tennvæskesmak på maten :)

Skrevet

Tror gasstanken vår er 10 kilo.

Savner dere ikke lukta av kullgrill? For ikke snakke om smaken. Syns ikke det blir "grillsmak" av gassgrillen.

Bruker den mye fordi det er så lettvindt. Hvis jeg vil grille når jeg kommer fra jobb slipper jeg å styre med kull og tennveske. Den er varm på et blunk, men føler ikke helt at jeg griller.

Gjest Lille-pus
Skrevet (endret)

Ble en Weber Q200 gassgrill. Stor nok til å være funksjonell, uten å bli for prangende.

Hvor stor gasstank har dere? Kjøpte en bitteliten en for jeg vil helst ikke lagre større gasstanker en nødvendig. Skal bli spennende å se hvor ofte jeg må bytte.

Høre ut som du (som jeg) ved behov for større tank/flaske (typisk 5 eller 10 kg) også trenger et konverteringskit' siden tilkoblingen og åpne/lukke-ventilen til en stor flaske er litt annerledes enn tilkoblingen til de små 440 grams flaskene ;.)

Drister meg til å reklamere litt for røkboks og en pose flis av ønsket type for dem som savner røyksmaken når de bruker sin gass-Weber ;)

Edit: Lille-pus er stolt eier og meget flittig bruker av en Weber Q120 :)

Endret av Lille-pus
Skrevet

Høre ut som du (som jeg) ved behov for større tank/flaske (typisk 5 eller 10 kg) også trenger et konverteringskit' siden tilkoblingen og åpne/lukke-ventilen til en stor flaske er litt annerledes enn tilkoblingen til de små 440 grams flaskene ;.)

Drister meg til å reklamere litt for røkboks og en pose flis av ønsket type for dem som savner røyksmaken når de bruker sin gass-Weber ;)

Edit: Lille-pus er stolt eier og meget flittig bruker av en Weber Q120 :)

Jeg har ikke så liten tank at den har noen annen tilkobling enn de store. Den jeg har er på to kilo og har samme ventil som de på 5 og 10 kilo. :)

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har tidligere hatt elektrisk grill. Kjekt når man ikke får ha noe annet pga bebyggelse. Har nå valgt gass. Rett og slett fordi den er kjapp å få i gang og dermed letter å bruke på hverdager. Har en Weber Q2XX. Passer husholdningen. Stor nok dersom man får et vennepar på besøk. Vogna kan slåes ned slik at den blir flat. Selve grillen lar seg lett lagre.

Skrevet

Jeg har faktisk begge deler. Har en Weber Q120 som blir flittig brukt i hverdagen, når jeg er alene og skal steke meg en biff eller noe, da blir det litt mye styr å fyre opp en kullgrill.

Jeg har også en Weber Performer med gasstenning. Den har gasstennig, så jeg slipper å "marinere" maten min i tennvæske. Den har en diameter på hele 57 cm, så den blir brukt når jeg har grillfester.

Skrevet

Vi skal kjøpe oss kullgrill så fort den vi vil ha dukker opp. Kull og tennvæske er jo halve kosen med å grille :spise:

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...