Gå til innhold

Hva kan man gjøre i Dublin?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

En venninne og jeg skal et par dager til Dublin, og lurer på hva slags ting vi kan gjøre der? :) Hva burde vi få med oss?

Hva er billig, hva er dyrt? Hvordan er prisen for resturantbesøk o.l?

Håper på svar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg ble nesten litt overrasket over hvor dyrt det er i Irland, men sammenlignet med norske priser er det jo fortsatt relativt rimelig. Var nesten litt "rart" å komme til UK (Belfast) etter noen dager i Dublin, alt var jo så mye billigere plutselig :gjeiper:

Det er fullt mulig å finne seg en rimelig middag uten å måtte ty til McDonald's, forøvrig - veldig mange steder har tilbud på to-retters før kl 19, bare se etter oppslag. Puber pleier også å ha rimelig mat. Ellers kan man jo prøve GBK (Gourmet Burger Kitchen) - gode, og ganske kreative burgere til en okei pris.

Men til saken: Det er mye å finne på i Dublin :) Vi besøkte Dublinia, museum som viser Dublin gjennom tidene - fra vikingtiden via middelalderen og opp til moderne tid, med en ganske humoristisk vri. Christchurch Cathedral var et høydepunkt for meg. Utstillingen i krypten er også veldig spennende, høydepunktet er for mange kanskje den mummifiserte katten som angriper en mummifisert rotte.

St. Stephen's Green-parken er herlig, får dere et kvarter med finvær vil jeg absolutt anbefale å tilbringe det der ;)

Phoenix park også - jeg sparker meg selv for at vi ikke leide hester og red en tur der (vi hadde jo en hel dag med oppholdsvær!)

Trinity College er også verdt et besøk.

Jeg koste meg på Jameson-distilleriet, egentlig ikke storfan av Jameson, men det var skikkelig trivelig likevel :) Guinness storehouse var også verdt en titt.

Kilmainham Gaol var skjellsettende, fikk innmari mye inspirasjon av besøket mitt der. Det blir definitivt et nytt besøk dit neste gang jeg er i Dublin!

Det jeg angrer mest på er vel at jeg aldri kom meg på noen forestillinger, men eksen min (som jeg reiste med) er allergisk mot teater, så da ble det ikke.

Ha en kjempetur, vedder på at dere vil storkose dere uansett hva dere bedriver tiden med :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og om dere er glad i mat anbefales det å ta en tur innom restauranten "The Church", en tidligere kirke som er gjort om til en restaurant :) Du får tre retter til 25 £ per pers samt en flaske vin på deling om man er to ;) UTrolig god mat!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...