Gå til innhold

IRC


chimp

Anbefalte innlegg

Prøvde å logge meg på nå, men fikk beskjed om at chimp og champ er 'Already in use'....Betyr det a jeg har vært pålogget siden igår kveld...... Sovna over tastaturet kanskje :oops: el forsvant uten å logge av??? WHAT do I do???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Madam Felle

Kan jo være, er ikke det et sted der en kan velge uten at det blir bindende på en måte? At hvem som helst kan logge seg på med hvilket som helst brukernavn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror eg ikke det....v nærmere ettertanke......De må jo nødvendigvis også få beskjed om at nick' et er i bruk! Såfremt de ikke velger å bruke chimp 1, chimp 2, chimp 3 osv........Men hvem kunne hatt interesse av det????? Veeeeel...you never know!!! Hvis de ikke av en el annen grunn har lagt meg for hat da, og vil kødde.........men ærlig talt har jeg ikke følelsen av at jeg har så mange uvenner her inne.....selv om mange syns jeg grusomt barnslig, men det blir jo allikevel litt sånn som man heller hever seg over og himler m øya av enn å sette igang forfølgelser og det som verre er.....fårrsempel nick-forfalskning!!! DET er jo hakket verre dahhh.... :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hmm, at nicket er opptatt på irc er da ingen uvanlighet? Nå vet ikke jeg hvor vanlig ditt nick er å bruke, men jeg opplever stadig at mine nick er i bruk av andre. Jeg har dog aldri opplevd at det har blitt misbrukt.

Dette er rett og slett folk som har samme nick som meg - og noen ganger "møtes" vi på irc - og en av oss må velge et annet nick.

Eneste løsningen på at dette kan være deg, er at du er pålogget irc kontinuerlig et annet sted. Jeg er det nå. Har en konto på en maskin som står på nett og så logger jeg meg på denne maskina for å "irce". Dersom jeg åpner mirc el. noe annet steds fra - vil jeg "møte meg selv" fordi jeg allerede er på irc - og jeg må velge annet nick på pålogging nr. 2.

Det kan også være at nicket henger igjen fra sistgang du var på irc, dersom du ikke brukte /quit. Men nicket skulle ikke henge igjen i mer enn noen minutter før serveren forkastet et nick uten connection.

See?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uhm, skal vi se. Kira er 1337. :ler:

På EFNet, der vi "KG-ere" er på IRC, er ingen nick eid. Dvs. at hvem som helst kan bruke nicket ditt. De behøver nødvendigvis ikke "kjenne" deg heller. Men chimp kan det vel være mange som bruker uansett. Så derfor er det greit å bruke f. eks "chimp-", "chimp|", "chimp_", "|chimp|", ol. Tror du skjønner hva jeg mener. Men ha andre tegn foran eller bak nicket ditt. Siden ditt er i bruk, though.

Men det som 14062003 snakker om, er vel en bouncer, muh eller noe. Jeg har også det nå. En bouncer, da. Eller, blir vel litt "veksling" mellom bounceren og irssi. Det vil si at jeg er på IRC, uansett om jeg skrur av maskinen, eller lukker vinduet, så det blir borte ... mao, jeg er på IRC selvom jeg skrur av PC-en. Og derfor har jeg nicket mitt hele tiden også, bare at når jeg er borte, er første bokstaven liten, og når jeg er tiltede er første bokstaven i nicket stor.

Bra nok forklart, eller? Er nok ikke en så altfor god forklarer ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen eier nick på EFnet (kan registrere nick på andre nettverk).

Finn deg heller et nick som er mer sjeldent, så slipper du at det er opptatt! :)

Jeg brukte NaLa før, men det var mange som kalte seg nala, derfor byttet jeg til NaLa`n. Det har ALDRI vært opptatt.. jeg har brukt det i snart 6 år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan bruke kommandoen /whois nick for å finne ut hvem som har nicket. Da vil du også kunne se om det er deg selv eller noen andre. Dersom vedkommende ikke er på samme server som deg kan du bruke /whois servernavn nick for å mere informasjon (for eksempel om hvor lenge siden det er sist vedkommende sa noe).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...