Gå til innhold

Gode oppskrifter på suppe

Fremhevede innlegg

Skrevet

VIl gjerne ha litt inspirasjon til gode supper. VIl gjerne lage de fra bånn av også :)

Noen som sitter på noen oppskrifter - kan være alt fra tomatsuppe til fiskesupper!

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Jeg lagde denne potet,- og broccolisuppe for en tid tilbake, og syntes den var kjempegod.

Som garnityr hadde jeg små brocclibuketter og lettstekt paprika og løk.

Endret av Dark Star
Skrevet

Jeg elsker Jamie Olivers minestronesuppe. Det kommer garantert opp om du søker på google etter oppskriften. Den er uten et solid protein, men jeg bruker å ha oppi enten litt bacon, kalkunpølse eller kyllingfilet for at det skal bli litt mer mat i det :)

Så er fransk løksuppe veldig godt. Det kan lages enten med eller uten hvitvin. Det kommer masse oppskrifter opp på nett om du søker.

Skrevet

Spinatsuppe er enkelt, rimelig og deilig! :)

Til 3-4 personer

1 løk

1 pose fersk spinat, eller en pose frossen spinat

muskatnøtt

salt

buljong

vann og creme fraiche

Garnityr, kokte egg delt i skiver, og evt. ost

Hakk opp løken, og stek denne myk, ha oppi spinat, få denne kokt ned om den er fersk, og kokt til den tiner om den er frossen. Ha oppi ca 1 ts muskatnøtt, og et beger CF og 7 dl vann og buljong.

Dette skal bare koke et par minutter. Smak til med salt, og kjør glatt med stavmikser. Enjoy! :)

Skrevet (endret)

Prontosuppe, rask og god suppe med pasta i.

Ertesuppe med svineknoke. Meir tradisjonelt får du det ikkje! Tek tid, men smakar fantastisk.

Linsesuppe. Spicy, sunn og vegetarisk.

Tomatsuppe. Oppskrifta er eigentleg på tomatsaus, men den fungerer bra som suppe også. Veldig god!

Endret av dobby

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...