AnonymBruker Skrevet 1. april 2011 #1 Skrevet 1. april 2011 Jeg leste en plass at det skulle hjelpe mot oppblåst mage, men det er noen som har prøvd probiotika? Som kan si at det funker? Vil ikke kjøpe det hvis det ikke gir noen effekt.
Halkatla Skrevet 1. april 2011 #3 Skrevet 1. april 2011 Oppblåst mage kommer mange ganger av at det er overskudd av feil type bakterier i mage/tarmsystemet. Disse bakteriene livnærer seg av bl.a sukker og stivelse, og magen omtrent gjærer. De såkalte "snille" bakteriene kommer i underskudd og derfor blir magen oppblåst. Probiotika er melkesyrebakterier, nettopp de bakteriene det er underskudd på i tarmsystemet. Til å begynne med er det enkelte som opplever en oppblomstring av luft og knipninger, men det er en overgangsperiode til bakteriefloraen er gjenopprettet. Antibiotika er det motsatte, det tar knekken på alle bakterier i kroppen...
Sugerøret Skrevet 1. april 2011 #4 Skrevet 1. april 2011 Har brukt probiotika i 3mnd og ingen forandring å finne her Irritabel tarm og reagerer på enkelte matvarer,ble anbefalt probiotika og selolje.Testet først ut probiotika så seloljen.Ingen av dem virket på mage/tarm dessverre. Vet fra før at selolje/glukosamin hjelper litt når en har leddgikt/artritt som jeg har,så der var jeg fornøyd
AnonymBruker Skrevet 1. april 2011 #5 Skrevet 1. april 2011 Ok. Jeg er veldig oppblåst, men jeg gidder ikke å kjøpe noe hvis det ikke funkeri det hele tatt. Har hørt de ikke er billige heller. Så derfor vil jeg gjerne vite om det er noe vits i å kjøpe de -Ts-
Sugerøret Skrevet 1. april 2011 #6 Skrevet 1. april 2011 Jeg kan kun svare utifra hva jeg selv følte da jeg gikk på de.Kansje du har matallergi/intoleranse? Har du lagt merke til om det er enkelte ting som gjør deg mer oppblåst? Skriv ned hva du spiser og følg med,kansje du finner et mønster ?
AnonymBruker Skrevet 1. april 2011 #7 Skrevet 1. april 2011 Jeg kan kun svare utifra hva jeg selv følte da jeg gikk på de.Kansje du har matallergi/intoleranse? Har du lagt merke til om det er enkelte ting som gjør deg mer oppblåst? Skriv ned hva du spiser og følg med,kansje du finner et mønster ? Var hos legen på tirsdag å tok blodprøver for å se om jeg var allergisk mot noe. Har ikke fått svar enda, så jeg vet ikke. Jeg blir VELDIG oppblåst av ris, brød, pasta, drikke med kullsyre i, mat med gjær og hvetemel i også litt rå grønnsaker.
AnonymBruker Skrevet 2. april 2011 #8 Skrevet 2. april 2011 Ok. Jeg er veldig oppblåst, men jeg gidder ikke å kjøpe noe hvis det ikke funkeri det hele tatt. Har hørt de ikke er billige heller. Så derfor vil jeg gjerne vite om det er noe vits i å kjøpe de -Ts- Jeg har gått på probiotika (Idoform balance) i 2 uker nå, og merker at jeg promper veldig mye, og at jeg har en del mageknip... MEN jeg har også gått ned 700 g og 1 cm rundt magen den siste uken, så det vil nok bli bedre etterhvert.
Jinta Skrevet 2. april 2011 #9 Skrevet 2. april 2011 Probiotika funker, du får flere gode melkesyrebakterier i magen. Men du må gjøre litt selv også med hva du forer dem. Endel probiotika inneholder mat til probiotikaen som kalles FOS(Fructooligosaccharides), dette er veldig bra. Det er et stoff som kommer fra frukt og grønt. Så da sier det seg selv at for probiotika skal overleve i magen burde man spise mye frukt og grønt. Vanlig sukker er fyfy.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå