Gå til innhold

Urter


Bodøjenta87

Anbefalte innlegg

Heihei,

jeg kunne tenkt meg å plante urter, noen her med erfaring innen dette?

Hvordan bør jeg gå frem? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du kan jo prøve deg forsiktig frem. :)

En idé kan jo være å finne en fin blomsterkasse i tre evt en som allerede er vanntettet med plast inne eller gjøre dette selv. Letteste kan være å putte typiske butikkurter med pasten sin på pent dantert i kasse og så fylle på med grus eller kuler. Det vil se pent ut og du vil få en idé om hva du vil ha, hva du trenger etc.

Etterhvert nå så begynner jo sesongen for varme vinduer og gode dyrkningsmuligheter. jeg ville tatt en tur på plantasjen og bedt om sesong urter. Det letteste vil imidlertig å kjøpe litt persille, rosmarin, koriander, basilikum, estragon - jeg vet ikke hva og putte det i en slik kasse jeg nevnte. Lett å bytte ut urten når den visner hen også :) De fleste urter skal jo tøre lett mellom vanning :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Normalfordeling

Jeg kjøper urter hos et gartneri. Basilikum trives utrolig godt når den står i selvvanningspotte og får nok med vann og lys. Gressløk vokser uansett og kan være lurt å avgrense i en potte for den sprer seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg begynner forkultivering kanskje en mnd før jeg regner med at frosten gir seg. Kjøper da et sånt minidrivhus fra Plantasjen, gjerne flere, skriver lapper med hva som er der og der (trengs ikke noe mer da, kjenner igjen plantene :P) og ompotter til fine krukker å ha uti hagen til når det blir varmere i været. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

Legger igjen spor her, så jeg husker tråden og linken :) Tenkte å plante litt jeg også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...