Gå til innhold

Cumulus i 40-årskrisen


Cumulus

Anbefalte innlegg

Da er det offisielt, jeg har gått inn i de middelaldrendes rekker og tiltak må settes i verk for å unngå kroppslig forfall.

Jeg har aldri trent regelmessig før, men liker å være i aktivitet og har alltid vært i noenlunde grei hverdagsform. Jeg er forsåvidt fornøyd med utgangspunktet, jeg er slank og har ikke noe behov for å bli slankere. Men jeg vil bli sterk!

I en hektisk hverdag med jobb, to barn, mann (èn), hus og korpsspilling er den største utfordringen å komme inn i en god treningsrutine. Målet mitt per uke er derfor:

Mandag: Gruppetrening på Sats, SatsEnergy. En tøff kondistime med litt styrke - mest for beina. Etterfulgt av styrketrening for overkropp.

Onsdag: En joggetur eller pilates/yoga i kjelleren. Tips til gode treningsvideoer?

Torsdag: Fotballtrening på et SINNSYKT lavt nivå, vi snakker husmødre som aldri har spilt fotball før. Men jeg løper konstant i en time og ler veldig mye. :smilorange:

Fredag: Styrketrening på Sats.

Det blir ofte en fjelltur i løpet av helgen med familien.

Når det gjelder styrketrening kommer jeg til å satse på frivekter, jeg må få booket en time treningsveiledning og sette opp et program. Med andre ord har jeg ikke kommet ordentlig i gang ennå, og siden det akkurat nå er oppkjøring til korps-NM har jeg ikke ambisjoner om å komme i gang før i uke 15. (Ja, jeg er lærer. Hvem andre enn lærere opererer med uketall? :ler2: )

Men altså - treningsdagbok er opprettet og det er ingen vei tilbake.

I'll be back!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Fortsetter under...

Da har jeg endelig fått trent litt igjen. SatsEnergy i går kveld, en tøff kondistime med en del styrke også. Kjempegøy. Etterpå fikk jeg satt opp et treningsprogram, dvs jeg må selv finne ut hvor tunge vekter jeg skal bruke når jeg tester det ut på onsdag.

Gleder meg til å få litt muskler!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, Ms.Raggsokk!

Idag har jeg hatt en heller mislykket styrketrening på Sats. Jeg avspaserte faktisk et fellesmøte på jobb for å endelig komme i gang med programmet, og hva møter meg når jeg tropper opp i avdelingen for frivekter? Jo, ikke mindre enn 10 elever - gutter på 18 år - som står og henger rundt vektene og trener sammen. Ikke snakk om at jeg turde å trene da. Jeg burde absolutt forutsett det, for senteret ligger like ved skolen og om onsdagene er elevene tidlig ferdig pga fellesmøtet. Jaja, jeg varmet opp og tuslet rundt nede med apparatene i stedet, fikk tatt noen øvelser for overkroppen i det minste. Men litt skuff ja! Prøver igjen på fredag - da har jeg undervisningsfri og kan trene tidlig om morgenen. De elevene som har fri den dagen går vel neppe på trening klokken ni...??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Normalfordeling

Lykke til med treningen.

Har vel den samme krisa som deg :flirer:

Skjønner godt at du holdt deg unna frivektene i dag. Er ikke så mye som skal til før en blir skremt vekk. Iallfall når man er helt fersk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk, Normalfordeling, og for et kult navn!!

På fredag fikk jeg endelig utfolde meg i fred og ro på Sats. Knebøy-stativet brukte jeg feil vei så jeg etterpå, dessuten holdt jeg på å gå rett i bakken siden jeg lesset på med vekter og glemte at selve stangen også veier litt.. De siste to dagene har jeg stått slalom i tung, tung snø, så jeg er passe mør i lårene. Hadde en skikkelig trynings med bakhodet kaboom i bakken, så nå går jeg rundt som en åttiåring med vondt både her og der. Men herlig å ha ferie!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har ikke fått trent styrke siden sist, men har hatt en sprek påske med to lange skiturer, og nå idag trening til 4-fjellsturen. Vi gikk fløyen-rundemanen-sandviksfjellet og det kjennes godt i lårene. Deilig!! Å gå tur på fjellet er den herligste form for mosjon jeg vet om. Legg til blide unger og masse godt i sekken....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...