Isiselin Skrevet 1. november 2003 #1 Skrevet 1. november 2003 Kanskje jeg spør dumt nå, men det får ikke hjelpe: Jeg ser at de fleste bruder har sølvsmykker, både av de som har vist frem sitt her inne og av de brudene jeg har sett i levende live. Blir ikke det litt feil i forhold til bryllupsringen man etterhvert får på fingeren som i de fleste tilfeller er gull da? Er gullsmykker mindre "brudete" enn sølvsmykker? Bare lurer litt, jeg...
Gjest Tex Skrevet 1. november 2003 #2 Skrevet 1. november 2003 Jeg skal ha strass-smykke, noe som definitivt er mer sølvete enn gullete. Rett og slett fordi det er sølv i kjolen min. Og sølv i sløret mitt. Og sølv i tiaraen min, som nok var den som satte standaren i utgangspunktet. Den har jeg nemlig fått av kjæresten min. Jeg har forlovelses ring i hvitt gull, og hva vi ender opp med som giftering er det ingen som vet ennå.....
Pip Skrevet 1. november 2003 #3 Skrevet 1. november 2003 No hadde ikkje eg smykke då eg gifta meg (bortsett frå gifteringen), men svarar likevel. Sølv eller gull er på ein måte fargar - som ein kler eller ikkje kler. Eg kler rett og slett ikkje sølv, og brukar difor gull... For andre er det motsatt... Ei venninne av meg ville heller ikkje ha gult gull i gifteringen, sidan ho ikkje trivdest med den 'fargen', og valde kvitt gull. Mange vel vel likevel gult gull, fordi det er tradisjon kanskje, men vil likevel ha det som passar dei best opp til ansiktet og sånn...?
jea Skrevet 2. november 2003 #5 Skrevet 2. november 2003 Vi har sølv fordi jeg har sølv i kjolen min,tiara,slør og så er gifte ringene i hvitt gull..Er ikke noe glad i gult gull
Snorkie Skrevet 2. november 2003 #6 Skrevet 2. november 2003 Nå er det litt gull i kjolen min, så det jeg skal ha av smykker bør bli i gull. Jeg har ikke tenkt å ha andre smykker enn øredobber og evt. armbånd i tillegg til gifteringen.
Livva Skrevet 2. november 2003 #7 Skrevet 2. november 2003 Jeg skal også ha sølv, jeg har aldri likt gult gull, ser helt "rar" ut, som om fargene krasjer for meg. Så sølv eller hvitt gull :D Jeg har også sølv i tiaraen. Synes du skal velge det du liker best og det som står i stil til resten av brudeutstyret. Bryr meg ikke så mye om at selve gifteringen er i gult gull, det betyr ikke allverdens for meg mht. smykket og øredobbene. So be it!
Ingeborg Skrevet 2. november 2003 #8 Skrevet 2. november 2003 Det er gullfargede detaljer i kjolen min, så for meg blir det gull i smykkene også.
tuji Skrevet 2. november 2003 #9 Skrevet 2. november 2003 Jeg hadde hvitt gulls kjede med anheng, og diamanter og hvitt gull i ørene. Synes ikke det passer dårlig sammen med gult gulls giftering, nå har jeg til og med en enstensring i hvitt gull ved siden av gifteringen.
Snurre Skrevet 2. november 2003 #10 Skrevet 2. november 2003 Har aldri likt gult gull, så jeg bruker kun hvittgull (som jeg skal ha på bryllupet) og sølv :oops:
skogeki Skrevet 3. november 2003 #11 Skrevet 3. november 2003 For å unngå det problemet satser jeg på perlekjede, perleøredobber og noen perler i håret. :D
Prinsesse-vil-ikke Skrevet 3. november 2003 #12 Skrevet 3. november 2003 Enig med skogeki, jeg! Satser på det samme!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå