Gå til innhold

Reise bort i helgen


Dine

Anbefalte innlegg

Hei!

Mannen min og jeg skal reise bort neste helg med vår baby på 3 måneder, og lurer på om dere har noen forslag til steder vi kan dra? Vi bor i Oslo og kjører gjerne noen timer med bil for å komme dit.

Foreløpig er tankene sørlandet her hjemme eller evt Sverige. I og med at vi har med en baby er det begrenset med hva vi trenger å oppleve, så lenge det er muligheter for litt nye omgivelser og hyggelig atmosfære.

Tar gjerne i mot tips til spesifikke hotell også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kom til Bergen =) Bergen er jo en helt fantastisk by, da (om du er heldig med været). Sentrum er ganske kompakt, så der kan du gå mellom alt. Her kan du oppleve fisketorget, fløyen, ulriken, akvariet, masse shopping, gatemusikanter og kos. Å spise is på torgallmenningen eller ta en utepils på bryggen er fantastisk når det er fint vær!

Tror jaggu jeg skal ta meg en helg som turist i egen by, lenge siden jeg har utforsket byen min. Det blir liksom til at man haster forbi alt og bare går rett mot målet. Selv om jeg er i sentrum hver dag (høyskolen) tar jeg meg sjelden tid til å se meg rundt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt forslag, men det tar vel altfor lang tid å kjøre for bare 2 netter?

Mente å spesifisere at vi kjører bil :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Consensio

Gøteborg eller Stockholm?

Bergen, som er nevnt over her, er jo en koselig by.

Det er jo ikke langt å kjøre for 2 netter med overnatting.

Selv har jeg ofte kjørt ned til Syd-Vättern bare for en weekend fordi jeg har savnet å være på hytta (tar jo ofte 6-7 timer å kjøre)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, tenkte på Stockholm, men synes det blir for langt å kjøre for bare to netter..

Vi har jo en liten baby på 3 måneder og det blir bare han som kjører fordi jeg ikke har serfikatet enda, så da heller vi mot Gøteborg i såfall :)

En veldig koselig by det ja!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg anbefaler Göteborg! På det sterkeste! Har ikke vært der med baby, men var der mens jeg var gravid i fjor og både mannen og jeg tenkte at det var en meget barnevennlig by - og at vi kom til å reise dit med barn. Man ser kanskje ekstra mange barnevogner når man er gravid, men det var mye av dem rundt omkring! Fortauene er store og brede veldig mange steder og byen er godt tilrettelagt for fotgjengere.

Selve byen er en av mine favoriter. Jeg føler ihvertfall at jeg er skikkelig i utlandet, selvom jeg "bare" er i Sverige.

Har bodd på flere hoteller som har vært bra. Flora er veldig sentralt og bra. Har bodd på to andre nærmere togstasjonen. Scandic crown (har parkeringshus i kjelleren, økologisk frokost, og hyggelig bar). Har bodd der to ganger og vært kjempefornøyd. Det eneste er at rommene kanskje er litt små. Det siste ligger rett overfor Scandic, men husker ikke hva det heter

Ting å gjøre: spise kanelsnurrer på kafe i gamlebyen! Her er det masse koselige småbutikker og kafeer, mye fine barneklær også:)

Gå tur i Trädgårdsforeningen. Sikkert kjempefint nå på våren.

Spis eller ta med pizza fra Cyrano. Fantastisk restaurant! Maten er knall, og pizzaen er god. Ofte fullt og ingen ventelister, så enten kom tidlig eller ta med. I nærheten av Cyrano er det flere andre hyggelige steder, tapas har jeg spist i nærheten, men husker ikke navnet.

Åh, jeg vil til Göteborg! Skal ta en prat med mannen når han kommer hjem!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du var veldig flink til å selge Gøteborg Steget ;)

Skal ta en titt på de hotellene du nevnte - tusen takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, blir kanskje litt langt å kjøre til Bergen men baby... Men koselig by uansett da, så dere bør ta en tur her en gang :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...