Gå til innhold

Sykle med ettåring?

Fremhevede innlegg

Gjest pysepusen
Skrevet

Er det greit dette eller? Sa jeg skulle kjøpe sånt sete og fikk da høre at de var ikke store nok til det enda. Tenkte å kjøpe sånt sete som har regulerbar sittestilling. Men burde jeg vente til neste år med å ha ham i det og bare bruke sykkelvogn denne sesongen?

Har jo andre venner som bruker sånt sete til ettåringene sine og jeg har alltid trodd det var greit jeg!

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

Fikk du noen begrunnelse? Jeg synes det høres litt rart ut at en ettåring ikke skulle være stor nok til sykkelsete. Det er klart de skal ha på hjelm, og man må sykle forsiktig og defensivt, men jeg ser ingen grunnleggende forskjell på en ettåring og en toåring når det gjelder hvor mye de tåler i en eventuell påkjørsel e.l. Trafikk er livsfarlig uansett, men man må nesten bevege seg i den likevel …

Vi har syklet med ettåring i sykkelsete, men etter hvert som vi fikk flere barn, skaffet vi også sykkelvogn. Og jeg foretrekker egentlig den nå, for da kan jeg få med litt mer bagasje uten at barnet sitter med nesa klemt oppi ryggsekken min. Men sykkelsetet føles minst like trygt.

Gjest Chanè
Skrevet

Jeg har syklet masse med en ettåring, null problem :) bare sørg for hjelm og for at selene sitter skikkelig, så er det bare å tråkke i vei :)

Skrevet

Tenkte også på det, og så på ett sete, der sto det at det passer fra ni måneders alder, så da burde det jo gå fint med en ettåring?

Gjest pysepusen
Skrevet

Begrunnelsen var vel at det kunne skade nakke og hode og at hjelmene var for tunge. Vi kjøpte hjelm i går og den var ikke mye tyngre enn en lue!

Men da kjøper vi sete når det kommer på tilbud på tilbud mandag da!:)

Skrevet

Eg sykla med eldstemann i sykkelsete frå han var 1 år, aldri høyrt at det ikkje er bra? Så lenge ungen sit skikkeleg sjølv, passar godt inn i setet (enkelte spinkelt bygde og små ungar vil kanskje ikkje sitje så godt i eit slikt sete) og brukar hjem, er det vel berre å sykle.

Gjest pysepusen
Skrevet

Eg sykla med eldstemann i sykkelsete frå han var 1 år, aldri høyrt at det ikkje er bra? Så lenge ungen sit skikkeleg sjølv, passar godt inn i setet (enkelte spinkelt bygde og små ungar vil kanskje ikkje sitje så godt i eit slikt sete) og brukar hjem, er det vel berre å sykle.

Har aldri hørt det før jeg heller ;) Men greit å spørre da :) Han her kommer nok til å passe fint inn i setet - ingen spinkel fyr her :fnise: Også kan vi som sagt regulere sittestillingen sånn at han kan "ligge" mer også. Jeg ser virkelig ikke hva som kan være farlig med det jeg :sjenert:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...