Gå til innhold

Natt-katt(er)


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg har tre nydelige katter som jeg er veldig glad i :rodmer: Problemet er bare at to av de blir så aktive og masete om natten! Hvis jeg har døren til soverommet lukket står de og piper og "banker på" til jeg åpner. Jeg kunne sikkert ha ignorert de hvis det ikke var for naboer.. Men det er ganske lytt her så jeg må nesten slippe de inn. Ja, da er det for eksempel slik at de kommer og legger seg i sengen men fem minutter senere må jeg stå opp igjen fordi en skal ut av vinduet. Ok. Fem minutter senere skal den som var i stuen også ut. Greit. Så legger jeg meg igjen og da skal den første inn igjen fordi hun fant ut at det var for kaldt. Da blir den som ligger i sengen vekt og skal ut den også akkurat i det jeg har lagt meg under dynen igjen. Og sånn fortsetter det hele natten. Kan ikke huske forrige gang jeg sov en hel natt.. Man blir så sliten av det! :natti:

Har også prøvd å "kaste de ut" og ikke åpne før de har vært ute i minst 1-2 timer men da står de utenfor vinduet og mjauer.. (Naboer igjen)

Har også prøvd å aktivisere de slik at de skal være slitne når jeg legger meg, men DA vil de sove!!! :kjefte:

Gjør de dette bare for å irritere meg? Og har dere noen forslag?

Skal sies at de er verdens beste ellers altså :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Canis lupus

Katteluke er mitt beste forslag. Har selv en katt som flyr ut og inn hele dagen og natten. Han bråker ikke, men han "vinker" på vinduene med klørna ute. Så slipper jeg han ikke inn, lager han riper i vinduet..

Katter er nattdyr, og det er ofte lite å gjøre med det. Så har du katter som er fast bestemt på å fly ut og inn om natten, er katteluke det beste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar! Jo det hadde sikkert vært en god løsning, men jeg leier leiligheten se.. Vil helst ikke sove med vinduet oppe heller for ofte kommer det folk og kikker inn hvis det er åpent :goodbye:

Kanskje det hadde gått ann at jeg kastet de ut når jeg la meg, så kunne jeg satt mat og vann utenfor? Eller forresten, dårlig ide, det kryr av løskatter og pinnsvin her så da blir det sikkert slagsmål utenfor hver dag :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Canis lupus

Takk for svar! Jo det hadde sikkert vært en god løsning, men jeg leier leiligheten se.. Vil helst ikke sove med vinduet oppe heller for ofte kommer det folk og kikker inn hvis det er åpent :goodbye:

Kanskje det hadde gått ann at jeg kastet de ut når jeg la meg, så kunne jeg satt mat og vann utenfor? Eller forresten, dårlig ide, det kryr av løskatter og pinnsvin her så da blir det sikkert slagsmål utenfor hver dag :fnise:

Litt vannskelig når du leier ja.

Du kunne kastet dem ut ja, men siden du nevnte nabo-bråk regnet jeg med at det ikke gikk.

Ha dem inne og kjøp deg sov-i-ro :fnise:

Du kan også prøve å kjøpe/bytte et kattehus. Jeg bygde et kattehus til pusene, og det hjalp litt på masingen. Han ene (som ikke riper ruter) legger seg i kattehuset for å sove hvis jeg ikke kommer når han mjauer.

Endret av Canis lupus
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha sov faktisk med en pute under og en oppå hodet i natt :fnise: Kattehus ja! Kanskje det hadde vært noe! Takk for tips og råd i allefall :skravle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner til det der. Katter er veldig flinke å terrorisere folkene sine på utspekulerte måter. Og det er en del av sjarmen deres. :) Har du ikke mulighet for katteluke eller åpne vindu, så er nesten sov-i-ro i ørene det beste forslaget. Vi har akkurat samme "problem". Hvis jeg overser dem en stund, så gir de seg. Men straks jeg hopper opp når de begynner å mase, så har vi det gående.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Min oppfører seg sånn når hun er på besøk hos folk hun vet slipper henne ut og inn om natta. Hjemme hos oss oppfører hun seg pent fordi hun vet det ikke nytter å mase.

Tar sikkert litt tid men ved å ikke gi etter for mas om ut/inn hver natt endrer de seg nok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...